Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-20, 13:36
Medlem
fruus avatar
Jag har installerat Leopard över mitt Tiger på min iMac (inte den nya silvriga). Efter installationen så har mitt ProTools slutat fungera, får upp en error varje gång om att jag måste ladda ner vissa "anti-piracy" saker som jag inte vill ladda ner Det funkade fint innan och eftersom Leopard inte har några speciella funktioner jag använder förutom att det ser lite bättre ut tänkte jag gå tillbaka till Tiger.

Är det bara att installera Tiger över? Eller måste jag omformatera skiten?
Citera
2007-11-21, 00:00
Medlem
datajesuss avatar
du bör göra en clean install... om möjligt, krypteringswipe:a hela systemdisken innan installationen påbörjas. detär lite överkurs kanske men endå, de skadar aldrig
Citera
2007-11-24, 10:51
Medlem
jag Har en powerbook G4... installerade Leopard... tog bort allt innan... och sen funkade helt plötsligt inte allt längre.. så jag gick tillbaka till Tiger som du.. kanske ska vänta tills leopard är stabilare????

Mvh mr. C
Citera
2007-11-24, 12:11
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
det där är ju standard när det gäller nyare operativsystem, paja bakåtkompatibiliteten och tvinga kunderna att köpa nya versioner av sina program och tillverkarna tjänar pengar i alla led. nu har de ju dessutom drm till hjälp för att förhindra piratkopiering, åtminstonde för en tid. det är bara att le i motvind och vänta på att leopard är helt knäckt innan man övergår till det
Citera
2007-11-25, 15:43
Medlem
fruus avatar
Okej så nu har jag tänkt omformatera hela skiten, men jag har aldrig omformaterat en mac förut. Jag vet inte vart installskivan är heller, men hittade installskivan för Mac OS X till Macbook. Jag sitter på en iMac, men visst är väl ändå programvaran den samma?

Och en snabb guide om omformateringsprocessen vore ju bekvämt om nån kunde posta, Google-resultaten är jätteotydliga men jag letar vidare.

edit: jag har märkt att det inte kallas omformatera i mac-världen.
Citera
2007-11-25, 22:19
Medlem
fruus avatar
Okej jag gjorde det här till värsta i-landsproblemet när jag bara behövde manualen och installeringskivan, tack Mac för att du är så enkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in