2007-11-20, 13:36
Medlem
fruus avatar
Jag har installerat Leopard ver mitt Tiger p min iMac (inte den nya silvriga). Efter installationen s har mitt ProTools slutat fungera, fr upp en error varje gng om att jag mste ladda ner vissa "anti-piracy" saker som jag inte vill ladda ner Det funkade fint innan och eftersom Leopard inte har ngra speciella funktioner jag anvnder frutom att det ser lite bttre ut tnkte jag g tillbaka till Tiger.

r det bara att installera Tiger ver? Eller mste jag omformatera skiten?
Citera
2007-11-21, 00:00
Medlem
datajesuss avatar
du br gra en clean install... om mjligt, krypteringswipe:a hela systemdisken innan installationen pbrjas. detr lite verkurs kanske men end, de skadar aldrig
Citera
2007-11-24, 10:51
Medlem
jag Har en powerbook G4... installerade Leopard... tog bort allt innan... och sen funkade helt pltsligt inte allt lngre.. s jag gick tillbaka till Tiger som du.. kanske ska vnta tills leopard r stabilare????

Mvh mr. C
Citera
2007-11-24, 12:11
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
det dr r ju standard nr det gller nyare operativsystem, paja baktkompatibiliteten och tvinga kunderna att kpa nya versioner av sina program och tillverkarna tjnar pengar i alla led. nu har de ju dessutom drm till hjlp fr att frhindra piratkopiering, tminstonde fr en tid. det r bara att le i motvind och vnta p att leopard r helt knckt innan man vergr till det
Citera
2007-11-25, 15:43
Medlem
fruus avatar
Okej s nu har jag tnkt omformatera hela skiten, men jag har aldrig omformaterat en mac frut. Jag vet inte vart installskivan r heller, men hittade installskivan fr Mac OS X till Macbook. Jag sitter p en iMac, men visst r vl nd programvaran den samma?

Och en snabb guide om omformateringsprocessen vore ju bekvmt om nn kunde posta, Google-resultaten r jtteotydliga men jag letar vidare.

edit: jag har mrkt att det inte kallas omformatera i mac-vrlden.
Citera
2007-11-25, 22:19
Medlem
fruus avatar
Okej jag gjorde det hr till vrsta i-landsproblemet nr jag bara behvde manualen och installeringskivan, tack Mac fr att du r s enkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in