2007-11-23, 00:46
Medlem
Jag trummar med fingrarna, viftar med pennan, nynnar, gungar, skakar p benen, gr olika sug och klickljud med munnen och svr nr det gr dligt eller bra. Det vrsta tycker jag r nr ngon gr ngonting som r oregelbundet, t.ex. ljuden frn nr ngon hller p och pillar med ngonting samtidigt som man r lttdistraherad. Det har ju hnt att man har ftt ett gng sura blickar, d brukar jag ha svrt att hlla mig fr skratt.
Citera
2007-11-23, 00:53
Medlem
Nazipolizeis avatar
Jag brukar nynna nr

* Jag letar efter ngot, t.ex. i mataffren
*nr jag kommer att tnka p ngot jag skms ver att jag gjort (brukar kanske mest mummla d)
*nr jag r uttrkad

och jo det r vll oftast som man inte tnker p att man nynnar frst, frens en stund..
Citera
2007-11-23, 18:28
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefisto
Jag tror jag vnder mig till er som nynnar, fr det r nog ni som bst kan frklara detta fenomen. Varfr gr ni det? I datasalar och bibliotek, dr andra stackare sitter och frsker koncentrera sig? Det r JVLIGT irriterande ska jag sga! r det tvngsmssigt? Tror ni att ni r charmiga? Varfr? Fattar ni inte att det r strande? Snlla, frklara innan jag frgs!

Det r omedvetet fr min del och d r det nog min sambo som str sig p mig mer eller mindre. Jag sitter inte p bibliotek eftersom jag pluggar bst hemma och datasal behvs inte, jag har en dator hemma.
Citera
2007-11-23, 19:23
Medlem
Jag brukar nynna och samtidigt tnka vad jag tycker om folk, men inte kan sga till dom.. liksom som att sjunga mina tankar men bara anvnda hmm hmm hmm som ord..
jvligt befriande att nynna nr chefen r i nrheten och kra "jag hatar dig, du r s dryg din jvel" med ngon passande melodi
Citera
2007-11-23, 19:23
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefisto
Jag tror jag vnder mig till er som nynnar, fr det r nog ni som bst kan frklara detta fenomen. Varfr gr ni det? I datasalar och bibliotek, dr andra stackare sitter och frsker koncentrera sig? Det r JVLIGT irriterande ska jag sga! r det tvngsmssigt? Tror ni att ni r charmiga? Varfr? Fattar ni inte att det r strande? Snlla, frklara innan jag frgs!

Bara fr att du r olycklig s behver du inte komma hit och gorma.
Citera
2007-11-24, 09:33
Medlem
Titus pollos avatar
Jag tror att nynnandet r en nervs vana, precis som folk som visslar. Det r vl visslandet jag mtt mest, men som sagt s r det samma orsak.
Som fr att suggestera sig sjlv till att de inte r nervsa av ngon anledning.

Jag r en sn person som inte snackar mycket om jag inte har nt som jag upplever viktigt att sga. Jag r mycket kallsinnig och trkig nr folk snackar fr snackandets skull med mig. Vi har en kille kille p jobbet som snackar ljligt mycket men han har genom ren lrt sig att det r ingen id att kallprata med mig.
S om jag sitter i lunchrummet ensam och han kommer fr att diska sin matlda eller vad det nu r s frsker han inte ens bertta om sina bilar eller vad han tycker om den och den eller ngon dlig historia - han visslar nervst p nn melodi som han inte kan.
Citera
2007-11-24, 12:12
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Jag brukar nynna nr

* Jag letar efter ngot, t.ex. i mataffren
*nr jag kommer att tnka p ngot jag skms ver att jag gjort (brukar kanske mest mummla d)
*nr jag r uttrkad

och jo det r vll oftast som man inte tnker p att man nynnar frst, frens en stund..

Jag har ocks kommit p mig sjlv att brja nynna nr jag fr ngon "ngest -tanke" eller tnker p ntt jag skms fr/gjort bort mig.

r det vanligt? =) Och vad kan det bero p, r det ngon sorts suggestion till sig sjlv som ngon skrev kanske?
Citera
2007-11-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Jag tror att nynnandet r en nervs vana, precis som folk som visslar. Det r vl visslandet jag mtt mest, men som sagt s r det samma orsak.
Som fr att suggestera sig sjlv till att de inte r nervsa av ngon anledning.

Jag r en sn person som inte snackar mycket om jag inte har nt som jag upplever viktigt att sga. Jag r mycket kallsinnig och trkig nr folk snackar fr snackandets skull med mig. Vi har en kille kille p jobbet som snackar ljligt mycket men han har genom ren lrt sig att det r ingen id att kallprata med mig.
S om jag sitter i lunchrummet ensam och han kommer fr att diska sin matlda eller vad det nu r s frsker han inte ens bertta om sina bilar eller vad han tycker om den och den eller ngon dlig historia - han visslar nervst p nn melodi som han inte kan.

Du har rtt trkigt va?
Citera
2007-11-24, 18:34
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad Mongo
Du har rtt trkigt va?

Tvrtom. Jag har ntligen lyckats rensa ut froreningar frn min mentala milj s jag kan njuta av livet.
Citera
2007-11-24, 18:51
Medlem
Egalmannens avatar
Jag gillar musik och sjunger lr nynnar i princip alltid om jag r hemma.
Utanfr drren till min lghet nynnar jag om ingen kan hra mig, om jag r i skogen kan jag sjunga fr mig sjlv utan risk att hras och gr s vanligen.

Om ngn hr mig nynna lr sjunga r det oftast fr att jag glmt var jag r nnstans lr inte sett dig komma in inom hrselavstnd
Citera
2007-11-25, 13:16
Medlem
Det hr nynnadet tycks vara allvarligare n man kan tro, folk har ngest, de vet inte var de r, nynnar elaka tankar osv.

Det r bst man passar sig s man inte str dr en dag och nynnar d r det vl bara att ta sig av daga direkt.
Citera
2007-11-26, 08:48
Medlem
Mefistos avatar
Ja, det hr verkar vara vrre n jag trodde. Nynnandet r inte bara irriterande, det kan allts tyda p att folk r galna och snart kommer att g brsrkagng...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in