Flashback bygger pepparkakshus!
2008-03-19, 19:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Jo, den är irrelevant eftersom det inte finns säkra bevis på att det verkligen rörde sig om dieselmotorer.

Det finns inga som helst bevis för att någon sorts motorer eller något annat "mordredskap" användes för att massmörda judar i Treblinka. Det krävs trosövertygelse för att acceptera påståendena om "Förintelselägret Treblinka" - bevis saknas helt.

Citat:
Vem som skriver i den bloggen framgår med namn.

Kan ju vara ett alibi för en åttaåring från Krakow.

Citat:
Och bemöt bloggens författare med fakta:

Varför skulle jag diskutera med en bloggare? Jag föredrar att diskutera här.

Citat:
Tvärsäkra påstående? Så här skrev jag:

(understruket i efterhand)

Vad senare rapporter skrev uttalade jag mig inte ens om, men jag börjar att förstå mer och mer om hur du tolkar ord och meningar.

Den officiella historien påstår (utan bevis) att "massmördandet" i Treblinka inleddes i juli 1942. Redan i augusti 1942 finns det uppgifter från polska desinformatörer om "en mobil gaskammare som rör sig fram och tillbaka över groparna". I mars 1943 kommer då detta svammel om ångkammare etc.- men du väljer att kalla det för en "sen rapport"? Väldigt mycket godtycke i ditt kategoriserande i så fall...

http://www.vho.org/GB/Books/t/3.html

Citat:
Jo då, det finns flera exempel på att folk censureras på det forumet. De t o m censurerar folk i det "egna" ledet som inte följer den religiösa revisionismens dogmer. Där kan vi snacka hjärntvätt.

Det finns att läsa om det på holocaust controversies-bloggen med länkar och bevis, och hela baletten...

Ja, jag kan inte mycket om förintelsen, framförallt kan jag ingenting om någon så kallad "officiell" version. Har aldrig hört talas om någon sådan.

De enda inlägg jag sett raderade från TRF är osakliga inlägg, personangripande inlägg, tramsande inlägg. Om åsiktscensur skulle förekomma där är det beklagligt - men det är ändå, även om det skulle ha förekommit, vilket jag varken kan bekräfta eller dementera, inte så illa ställt som exempelvis på Axis History Forum eller i praktiken i hela "offentligheten", där tvivel på gaskammarna är strikt förbjudet.
Citera
2008-03-19, 19:26
Bannlyst
För att få diskutera på Axis History Forum krävs en sakkunskap av gedigen karaktär. De diskuterar saker mellan himmel och jord där. Polska övergrepp, tyska, ryska, brittiska, amerikanska...osv osv. Även förintelsen diskuteras. Men där gäller det att ha torrt på fötterna.

Förnekeri, oavsett om det rör sig om nazistiska eller kommunistiska brott, är dock inte tillåtet av förklarliga skäl.

Men försök gärna starta debatter där, Ezzelino.

Du behöver inte diskutera med en bloggare men du kan bemöta deras fakta. Kopiera och klistra in är nog ett handgrepp som du behärskar tillfullo, precis som vi andra här.

Förresten: finns det någon revisionistisk "officiell" linje?
(Kuggfråga)
Citera
2008-03-19, 19:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---Även förintelsen diskuteras. Men där gäller det att ha torrt på fötterna.

Om Axis History Forums yttrandefrihetsinskränkande administratörer verkligen hade torrt på fötterna i "Ho£ocau$tfrågan" skulle de förstås inte behöva behöva förbjuda revisionistiska analyser.

Citat:
Men försök gärna starta debatter där, Ezzelino.

Har inte tid, dessutom vill jag inte uppmuntra ett yttrandefrihetsinskränkande forum. Vill jag läsa om militära och politiska andravärldskrigshändelser föredrar jag att läsa de bästa böcker om ämnet som går att få tag på. Men visst kan det förekomma intressanta faktatillhandahållanden på AHF, där finns gott om nördar med en axelmaktsfetisch.

Citat:
Förresten: finns det någon revisionistisk "officiell" linje?

Det finns tolkningar de flesta revisionister enas om, men ingen officiell linje, eftersom det till skillnad från Holocaustindustrin är en subversiv och tämligen anarkistiskt fritänkande och fundamentalt tvivlande rörelse, ingen etablissemangsstöttad propagandaversion av vissa skeenden under andra världskriget, som "...om detta må ni berätta" och liknande dravel som du tvingas försvara, därför att du är (eller vill framställa dig själv som) så...god.
Citera
2008-03-19, 20:41
Bannlyst
Citat:
Det finns tolkningar de flesta revisionister enas om, men ingen officiell linje, eftersom det till skillnad från Holocaustindustrin är en subversiv och tämligen anarkistiskt fritänkande och fundamentalt tvivlande rörelse, ingen etablissemangsstöttad propagandaversion av vissa skeenden under andra världskriget, som "...om detta må ni berätta" och liknande dravel som du tvingas försvara, därför att du är (eller vill framställa dig själv som) så...god.

Vilka är dessa tolkningar som de flesta - alltså inte alla - "revisionister" enas om?

Om det inte existerar någon officiell linje hos "din" sida så varför betraktas trådens ämne, Irving, som paria i de kretsarna. Är han en revisionist? Om inte, förklara gärna varför? Och vad är han istället?

Tvingas att försvara, nja...ingen tvingar mig till något. Men som jämförelse kan vi väl ta upp det faktum att du försvarar Graf, Mattogno osv osv till förbannelse. Att Graf medvetet väljer att beskriva ett vittne som förhandsvittne när personen bara återgav hörsägen viftar du bort. När Mattogno erkänner kremeringar i det öppna i Auschwitz och hänvisar till Danuta Czech som bygger sin uppgift på Höss försöker du att släta över med ovidkommande kommentarer....hm....undrar vem som försvarar vad med mest passion och glöd...som en sann "sanningsökare"...

Nu ska jag återgå till att skriva om polsk-judiska övergrepp mot kristna polacker i samband med den sovjetiska invasionen av östra Polen 1939. Du ser, jag bekänner mig inte till någon "officiell" linje, utan bara till bekräftade fakta. Inte indicier som Graf gör.
Citera
2008-03-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Om Axis History Forums yttrandefrihetsinskränkande administratörer verkligen hade torrt på fötterna i "Ho£ocau$tfrågan" skulle de förstås inte behöva behöva förbjuda revisionistiska analyser.

På Axis är det inte förbjudet med revisionistiska analyser, eller att diskutera revisionism.

Så länge man har en seriös diskussion och torrt på fötterna, så är det inga problem. Men, man får inte förneka förintelsen som sådan.

Det är en väldig skillnad på det du felaktigt påstår om Axis. Det är bara att läsa deras regler, eller kolla i trådarna.

Dr Tinnitus
Citera
2008-03-19, 21:47
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men, man får inte förneka förintelsen som sådan.
Om man är skeptisk till hur Förintelsen gick till (så som den beskrivs i de av er godkända historieböckerna), innebär det att man förnekar den då?
Citera
2008-03-19, 23:37
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Om man är skeptisk till hur Förintelsen gick till (så som den beskrivs i de av er godkända historieböckerna), innebär det att man förnekar den då?

Nix. Att vara skeptisk till så som förintelsen berättas är att ifrågasätta. Det är det du gör. Att förneka är det som Ezzelino sysslar med.
Citera
2008-03-20, 07:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless

Ja visst: varje seriöst tvivlande revisionistisk diskussion, som ifrågasätter propagandasiffran sex miljoner, planen att förinta alla judar, och de icke-existerande men mytologiserade gaskammarna, är givetvis bannlyst från Axis History Forum, och de flesta andra diskussionsforum.
Citera
2008-03-20, 12:36
Bannlyst
En liten påminnelse bara...

Citat:
Vilka är dessa tolkningar som de flesta - alltså inte alla - "revisionister" enas om?

Om det inte existerar någon officiell linje hos "din" sida så varför betraktas trådens ämne, Irving, som paria i de kretsarna. Är han en revisionist? Om inte, förklara gärna varför? Och vad är han istället?
Citera
2008-03-20, 18:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Inga sex miljoner "mördade judar", inga homicidala gaskammare, ingen "plan att förinta allla judar". Eftersom inga bevis för Holocaustindustrins påståenden om detta existerar tolkar nog de flesta tvivlare det sakförhållandet som att överhetspropagandan är politiskt motiverad, och inte någon historisk sanning.

Citat:

Eftersom jag inte tillhör några "revisionistiska kretsar" kan jag bara gissa om skälen till denna (av dig påstådda) pariastämpel. Jag förmodar att många har svårt att förlåta hans illa förberedda stämning av Lipstadt och det senare lättsinniga och inte av någon seriös bevisning stödda påståendet om "Reinhardtlägren" som han gjort, som tycks acceptera propagandaversionen. Han har inte satt sig in i ämnet och kan inte argumentera för sin sak, alltså betraktas han sannolikt som oseriös, egofixerad, fåfäng, lynnig och, p.g.a. att han är en mediacelebritet, som skadlig för andra revisionister som grundligare studerat de befängda påståendena från sionisthåll om Treblinka och Belzec.
Jag betraktar dock inte Irving som en paria, han har skrivit värdefulla böcker baserade på ambitiös arkivforskning, stor beläsenhet och många intressanta intervjuer.
Citera
2008-03-20, 21:00
Bannlyst
Men Ezzelino, nu förstår jag inte.

Man kan alltså inte som revisionist anse att människor visst gasades ihjäl men inte så många som "Holocaustmyten" föreskriver.

Hur mycket kan man som revisionist tänja på dessa "tolkningar" utan att kliva ur revisionistlägret?

Alltså finns det en officiell linje som man som reivisionist måste följa eller hur...

Irving ja, kolla vad man anser om honom på det där forumet som du så ofta hänvisar till. Där älskar man nog honom....

Citat:
oseriös, egofixerad, fåfäng, lynnig och, p.g.a. att han är en mediacelebritet, som skadlig för andra revisionister som grundligare studerat de befängda påståendena från sionisthåll om Treblinka och Belzec.

Och så haglar adjektiven som inte har med sakfrågan att göra överhuvudtaget.

Men vilken är Irvings åsikt egentligen om förintelsen? Varför är han ingen revisionist? Är det för att han inte följer den revisionistiska dogmen? Vad är han om inte en anarkistiskt fritänkande historiker med fler meriter på sin lista än Graf, Berg, Butz och de andra stollarna?

Hur kan man skada revisionismen som alltså i sig - enligt Ezzelino - saknar en officiell linje?
Citera
2008-03-20, 21:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Men Ezzelino, nu förstår jag inte.

Jo, det tror jag att du gör, faktiskt, men du försöker skapa pseudofrågor trots att du borde arbeta på ditt verk. Vad tycker du för resten om Smedbergs/Zetterlings Andra Världskrigets utbrott: Hitlers anfall mot Polen 1939 och Alexander B. Rossinos Hitler Strikes Poland: Blitzkrieg, Ideology, and Atrocity?

Citat:
Man kan alltså inte som revisionist anse att människor visst gasades ihjäl men inte så många som "Holocaustmyten" föreskriver.

Jag vet inte, tror inte det finns någon "officiell definition" på när man är revisionist eller inte. Var Pressac revisionist mot slutet av sitt liv?

Citat:
Alltså finns det en officiell linje som man som reivisionist måste följa eller hur...

Nej. Det finns däremot kunskaper och analyser som gör det mycket svårt att försvara teser om "massgasningar av judar".

Citat:
Men vilken är Irvings åsikt egentligen om förintelsen?

Läs på Irvings hemsida så kan du säkert pussla ihop vad mannen ifråga har för "åsikter" om den icke-händelsen. Inga gasningar i Auschwitz-Birkenau, skulle jag tro att han hävdar.

Citat:
Varför är han ingen revisionist?

Det är ju du som påstår att han inte är någon revisionist. Jag tror nog att hans vedersakare Lipstadt och Van Pelt lugnt fortsätter att kalla honom "förnekare" (deras kvasireligiösa smädenamn på en gaskammarrevisionist).

Citat:
Är det för att han inte följer den revisionistiska dogmen?

Någon sådan finns inte. Däremot finns teorier och tolkningar som de flesta seriösa revisionister i huvudsak kan enas om.

Citat:
Vad är han om inte en anarkistiskt fritänkande historiker med fler meriter på sin lista än Graf, Berg, Butz och de andra stollarna?

Jag vet inte hur "anarkistiskt fritänkande" Irving är, har snarare uppfattat honom som en tämligen konservativ, av social status imponerad, i pengar och personpublicitet förtjust och lätt "rasistisk" typ. Faurisson, Rudolf och Mattogno är nog i så fall betydligt mer utpräglade "fritänkare"...och framförallt kunniga om detta specifika ämne, något Irving inte alls forskat om.

Citat:
Hur kan man skada revisionismen som alltså i sig - enligt Ezzelino - saknar en officiell linje?---

När någon som media utpekat som "revisionist" eller "Holocaustförnekare" utan att ha satt sig in i bevisläget påstår något som tycks bekräfta de absurda och av seriösa revisionister motbevisade lögnerna om Belzec och Treblinka är det inte svårt att förstå att vissa tvivlare tycker att personen ifråga beter sig märkligt. Men det kan du nog räkna ut själv, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in