jag flyttar ganska stora mängder data (0-50gb med filer som är upp till 7-8gb) mellan olika datorer. Datorerna är både osx och vista, problemet är att om jag väljer fat32 så kan visserligen båda datorerna läsa och skriva men max 4gb så det spricer. Väljer jag NTFS så kan bara Vista skriva/läsa väljer jag HFS så kan bara osx läsa skriva.
Jag vet att det finns program som kan läsa skriva i HFS från vista, NTFS from osx vet jag inte. Men problemet är när jag vill inte att det kommer hem någon person till mig och installerar en massa skit på mitt operativsystem.
Finns det inget "öppet" format som både vista och OSX kan läsa och skriva till likande FAT32 fast utanbegräsningar?
Ända lösningen som jag har är att jag har 2 st partioner på hårddisken en i HFS och en I NTFS där jag har en exakt lika kopia av materialet.
finns nått mekk för att köra ntfs i osx, vet inte hur bra/dåligt det funkar men är det viktigt så kör fat32. du har många fåniga begränsningar med fat32 som man bör vara beredd på..
finns nått mekk för att köra ntfs i osx, vet inte hur bra/dåligt det funkar men är det viktigt så kör fat32. du har många fåniga begränsningar med fat32 som man bör vara beredd på..
Fast som sagt efter som jag lagrar stora filer så är fat32 inget alternativ
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!