2007-11-18, 19:11
Medlem
Evin Rubar har tidigare gjort dokumentärer om invandrares våld mot barn och kvinnojourerna. Ikväll sänds en dokumentär om Hermodalsskolan i Malmö som stängdes pga allt bråk. Infallsvinkeln är tydligen att det blir en krock mellan föräldrarnas hårda uppfostran och skolans mindre hårda:

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2222&lid=puff_974059&lpos=rubrik

Tips inför dokumentären och förhoppningsvis diskussion efter.

Efter debatten kan man chatta med Rubar här:

http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jspa?threadID=19239&lid=puff_970049&lpos=ex tra_1
Citera
2007-11-18, 20:11
Bannlyst
Snälla svenska tanter och snäll PK-kultur med "elevdemokrati" och "fri uppfostran" möter vilda primitiva folkslag med förödande resultat...
Citera
2007-11-18, 20:18
Medlem
johnfernstroms avatar
Jag såg de första minuterna men fick avbryta. Det blev helt enkelt för plågsamt att se dessa idioter på TV, jag hade bara lust att slå dem på käften. Vad är meningen med att chatta efter programet? Där släpps bara PK-åsikter fram och alla kritiska röster sorteras noggrant bort.
Citera
2007-11-18, 20:19
Medlem
Japhys avatar
Segregera skolan!

Ja det är väl bara att konstatera att vi måste införa segregering omedelbart. Dessa ungar, deras föräldrar och deras imam talar alla om att de behöver strängare regler och att de inte respekterar lärarkåren. De måste kanske få en hurring för att sitta ned och hålla käften.
Att de inte klarar kunskapsmålen är ju redan känt. Kanske behöver de andra mål än svenska elever. Föräldern sitter och eftersöker att man ska slå hans egna barn!

De svarar inte väl på tillsägelser.

Vi i Sverige har utvecklat en ganska udda uppfostring helt utan aga. Detta är främmande i nästan alla andra länder. Vi har anpassat oss efter våra barn och vår kultur, skolan likaså. Men dessa främlingar måste tydligen få en dagsedel för att lyda. För en svensk räcker det i allmänhet med en tillsägelse.

Sitter den där Mustafa på kåken? Ser så ut, eller hur?
Citera
2007-11-18, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja det är väl bara att konstatera att vi måste införa segregering omedelbart. Dessa ungar, deras föräldrar och deras imam talar alla om att de behöver strängare regler och att de inte respekterar lärarkåren. De måste kanske få en hurring för att sitta ned och hålla käften.
Att de inte klarar kunskapsmålen är ju redan känt. Kanske behöver de andra mål än svenska elever. Föräldern sitter och eftersöker att man ska slå hans egna barn!

De svarar inte väl på tillsägelser.

Vi i Sverige har utvecklat en ganska udda uppfostring helt utan aga. Detta är främmande i nästan alla andra länder. Vi har anpassat oss efter våra barn och vår kultur, skolan likaså. Men dessa främlingar måste tydligen få en dagsedel för att lyda. För en svensk räcker det i allmänhet med en tillsägelse.

Sitter den där Mustafa på kåken? Ser så ut, eller hur?

Helt riktigt. Problemet är att detta gäller även vuxna invandrare i samhället. De har noll respekt för svenska lagar och det svenska systemet då det bara är mesigt i jämföresle med länder där huvud och händer kapas av med jämna mellanrum. Barbariska folkslag behöver tydligen barbariska disciplineringsmetoder för att inte bete sig som en babianflock.
Citera
2007-11-18, 20:33
Bannlyst
Svensk syn på aga är väldigt extrem internationellt sett.

Jag tycker ärligt talat "invandrarpappan" var rätt vettig. Jag tycker faktiskt problemet är skolans flathet och inte föräldrarna som tar till svångrämmen.
Citera
2007-11-18, 20:39
Medlem
Ignignokts avatar
Vår svenska skola är fångad mellan politik och pedagogik. Talar du med vilken lärare som helst så kan du få en riktig bild av utvecklingen och att skolan behöver styras upp. Men våra kära snälla politiker skulle inte våga införa sådan fascism så därför ska inte en mobbande, ouppfostrad och överaktiv unge få några reprimander. Man vill ju inte stöta sig med någon!
Citera
2007-11-18, 20:40
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer

Jag tycker ärligt talat "invandrarpappan" var rätt vettig. Jag tycker faktiskt problemet är skolans flathet och inte föräldrarna som tar till svångrämmen.

Lärarna borde väl bara rapportera direkt till föräldrarna så är problemet löst.
De får stryk hemma och vågar inte ställa till mer djävulskap i skolan.
Citera
2007-11-18, 20:46
Medlem
Tim Hibbinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Lärarna borde väl bara rapportera direkt till föräldrarna så är problemet löst.
De får stryk hemma och vågar inte ställa till mer djävulskap i skolan.
Ingen direkt lösning på problemet. Blatteungar vet att de får stryk hemma om de har hittat på fanstyg. Det är därför de ljuger och blånekar till allt. Farsan skulle dra ner byxorna på dem och randa dem så att de fick ha ståplats i två veckor om de skulle erkänna vad de gjort.
Citera
2007-11-18, 20:47
Medlem
Levines avatar
Ett mycket intressesant ämne som tar upp ett av dom stora samhällsfundament som måste fungera!
När angrepp mot domstolar, bibliotek, skolor och sjukhus etc angrips måste samhället stå upp till 100% procent.

Tyvärr tar Evin detta ämne och fabricerar ihop en enkel och skön vinkel på problemet. ALLT beror på att "barnen" blir slagna av föräldrarna.
Återigen blir dessa känslomässigts störda människorna porträtterade som offer.
Kan bara tänka mig hur lärare och med erfarenhet av skruvar på sig nu...
Det svenska samhället vågar inte sätta gränser och tala om vad som gäller , detta pga av att vi till varje pris måste upprätthålla honörsorden: solidaritet, förståelse och "anti-rasism" mm.

Snälla Svenska medborgare - säg vad ni tycker nu! Både privat och i ert arbete. Vi måste visa vad som gäller i Sverige och stå upp för varandra och för våra svenska värderingar.

Har idag en liten baby och jag är beredd att göra vad som helst för att ge mitt barn en bra och svensk skolgång... denna framtid gör mig orolig... kommer jag kunna finna den skolan om 6-7 år??

(Var hittade Evin psykologen Martin förresten...ta bort den jävla pajasen!!)
Citera
2007-11-18, 20:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer

Fast nu ska vi visst tycka synd om dem. Denna skitkultur fuckar upp sina egna ungar och vårt en gång fina samhälle. Vilket skämt!
Eftersom föräldrarna slog ungarna så blev de respektlösa i skolan.

Vad ska göras? Ta ifrån dem ungarna och sätta dem i uppfostringsanstalt? Kostnaden torde vara skyhög och några familjehem lär inte komma i fråga - inga vill ta emot dem.

De är så satans inkompetenta, dessa berikare, att de inte ens klarar av att uppfostra sina egna barn. Enligt detta reportage leder arabisk uppfostran till att ungarna blir tidsinställda bomber som inte kan gå i en normal skola. Ja då kanske mångkultur inte var en så god idé.

"barnen är exakt som en hund" säger muslimen 40 min in i programmet.
helt efterblivet och primitivt.

"de testar systemet, hur långt kan jag gå innan det smäller". Eftersom slaget aldrig kommer går de hur långt som helst. Är detta svaret på våra frågor gällande invandrares kriminalitet?

Helt absurt att Evin menar att de ska sluta ringa hem till föräldrar som slår sina ungar. Vad menar hon? Ska de få löpa helt fritt?

Är inte detta ett uttryck för mångkulturen som PKiterna i konsekvensens namn måste acceptera? Kulturrelativisterna borde höja sina röster till stöd och likaställning för muslimska uppfostringsmetoder. Då skulle deras ondska bli mer tydlig.
Citera
2007-11-18, 23:01
Medlem
Jazzils avatar
Intressant att alltid trådar här på FB ska bli så knepiga.

Här är en dokumentär där man relativt lätt ser vad problemet var.
För ni själva fattar väl att en person som blir slagen av sin pappa blir jävligt förnedrad och detta bygger upp en aggressivitet.
Sedan är det såklart inte alla som tar ut detta utan det är en viss del.

Detta gäller ju även Svenskar så klart.

Nu när äntligen något uppmärksammas så ska då folk här på FB totaldissa det och snacka om att det ändå inte går att lösa något.

Försöka vara lite mer positiv... FÖRSÖK att komma på med idéer för att kunna få dessa invandrarföräldrar att i tidigt skede ändra sitt tänkande och på det sättet kanske få bort några bråkstakar.
Men det är ju den typiska tänkegången här, ALLT är skit och går inte att lösa.

Nu får jag inte glömma att jag är på FB och därför måste förklara på ett bebisspråk:
Jag fattar allt att detta inte är enda problemet. Det är ETT problem av många.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in