• 2
  • 3
2009-01-26, 22:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Minns en tjej, hon stönade mer då hon åt min wokade kyckling special än när vi hade sex efteråt...

Då ställer sig den naturliga frågan: "Berodde det på att din mat var så otroligt god eller att du var så värdelös i sängen? "

~Paul~
Citera
2009-01-26, 22:31
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Då ställer sig den naturliga frågan: "Berodde det på att din mat var så otroligt god eller att du var så värdelös i sängen? "

~Paul~

Jag är bra på båda, bara det att kycklineg fick henne att bli mer verbal vid middagbordet än i sängen
Citera
2009-01-26, 22:34
Medlem
Harry_Hallers avatar
Tack. Jag var nog lite otydlig då det jag egentligen efterfrågade var vilken temperatur ugnen bör ha.
Citera
2009-01-26, 22:49
Medlem
MisterNices avatar
Temperaturen på ugnen är inte så kinkig, det viktiga är innertemperaturen. Jag tar också ut den runt 52 grader. När jag tillagar bättre köttbiar i ugn använder jag låg värme, säg 90-100. Fördelen är att man får önskad tillagningsgrad genom en större del av biten om det får ta lite tid, jämfört med en hög temperatur då man kanske får lagom rött i mitten men mer tillagat närmare ytan. Glöm inte att vila köttet efteråt.
Citera
2009-01-26, 23:54
Medlem
defyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterNice
Temperaturen på ugnen är inte så kinkig, det viktiga är innertemperaturen. Jag tar också ut den runt 52 grader. När jag tillagar bättre köttbiar i ugn använder jag låg värme, säg 90-100. Fördelen är att man får önskad tillagningsgrad genom en större del av biten om det får ta lite tid, jämfört med en hög temperatur då man kanske får lagom rött i mitten men mer tillagat närmare ytan. Glöm inte att vila köttet efteråt.
90-100? Det är max för mig när jag har bråttom
Brukar tempa på 60c tills innertemp är 55-56
Citera
2009-01-27, 00:40
Medlem
MisterNices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defyra
90-100? Det är max för mig när jag har bråttom
Brukar tempa på 60c tills innertemp är 55-56

Det blir säkert perfekt, men jag är rädd att jag skulle hinna tuta i mig för mycket "matlagningsvin" med lägre temp än 90...
Citera
2010-07-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in