Attraktionslagen funkar inte så länge ni har en flock omkring er och vill ingå i den flocken som säger att det inte funkar. Ni måste skapa er en skyddsbubbla med tankens kraft som gör att ni inte ens ser eller hör alla destruktiva attityder som annars skulle påverkar er. De som klarar det är ganska få.
Det krävs mer än så för att det ska börja fungera. Har du sedan barn levt i en fantasivärld men ändå aldrig fått det du drömt om? Då är du nog född skeptiker. Din mors och fars skepsism och cynism präglar dig också redan från dag noll. Det du måste göra är att omprogrammera en hel del skruvade värderingar som måste vändas rätt i ditt omedvetna. Det du vill ha är sådant som du genom reklam och andra är programmerad i det undermedvetna att tro du vill ha. Men egentligen är du aldrig nöjd eftersom du vill du ha något som är bortom det materiella. Metoder du kan använda är NLP eller KBT för att omprogrammera dig. Men det behöver inte vara så krångligt. Det räcker att du inser dina sjuka idéer (allt som är negativt) och tänker att din attityd förändras till den attityd du vill ha (positivt), så går resten nästan av sig självt. Affirmationer och afformationer är dunder-bra! Upprepa med ord din nya attityd. Iakta då hur dina röster ur undermedvetandet protesterar. Om du fattar att du inte är dessa inre röster och du undviker medvetet att inte identifiera dig med dem så har du lätt övertaget.
Negativitet upplevs ofta som sanningen, men egentligen är de illussioner. Nyhetsmedierna vet om detta och pumpar ut negativ nonsens för att det ska låta verklighetsförankrat. Att säga att vi redan har fred på jorden får iofs många också att bli negativa och rent aggresiva. Men det är alla dina illussoriska jag som reagerar medan din själ jublar av att höra det. Känslorna som kommer upp av att höra positiva affirmationer måste få släppas. Vad som sker när egot dör en liten bit är utrensning och självläkning.
Alla våra inre egon är helt skruvade: Det som är bra tycker de är dåligt. Det som är dåligt tycker de är bra. De är bra på att dölja sig genom att projicera, så att vi ser felen utanför oss själva istället för inom oss. Du kan säga högt "YES - JAG HAR ALLT JAG VILL HA" så börjar dina inre jag i omedvetandet att klaga. Du känner bara hur dåligt du mår av att höra det, men det är bara en utrensning. Upprepa fler gånger: "YES - JAG HAR ALLT JAG VILL HA". Snart avslöjar sig rösterna undermedvetet i tankarna och säger; "men det är ju inte sant". Då måste du göra ditt val. Gör du medvetna val så kommer dessa egon att dö ut och du börjar förstå vem du egentligen är. Eftersom du har allt måste verkligheten justera sig mot sanningen. Du har en kraft du inte kan ana. Men om du säger det inte funkar så är det så. Allt blir som du vill. Du påverkar det kollektiva medvetandet men också kvantfysiskt varje atom i kosmos att var och en som är i ett viljelöst labilt läge påverkas av din avgörande tanke. Droppen får bägaren att rinna över - fjärillseffekten - den hundrade apan.
De som praktiserat länge och till slut överlåtit sig till Guds vilja - Gud vet exakt vad vi vill ha - De får allt innan de ens hinner ställa frågan. Om vi inte får det vi vill ha så beror det på att det är ett av våra ego-jag som ställde frågan. Affirmerar vi på att ha pengar och gör tacksägelser i förväg på det men ändå får extra mycket räkningar istället så är det för att Gud vill ge oss något bättre... att upptäcker vår förmåga att släppa stoltheten och be om hjälp kanske?
Det kollektiva medvetandet är summan av viljornas dragkamp. De bekväma tar kollektivets tankar för sin lag. Men de som vill se mirakler i sitt liv måste som sagt tänka sig en skyddsbubbla som bränner av alla negativa band från omgivningen. Föreställ att negativitet studsar tillbaka till källan. Det är en nyttig tankelek.
Om du går igång på negativa personer i den här tråden (vilket lika väl kan gälla mig) så tänk på att det bara är en reflexion av något som du själv har och behöver titta på. Det yttre är projektioner av ditt inre! Du har en undermedveten attityd att inte låta andra få vara i den utvecklingsnivå de faktiskt har rätt att få vara på. Försök inse detta som fel så sker redan förändringen
Du får och förtjänar det du tänker på! Tänk på att du inte vill ha räkningar så får du räkningar eftersom räkningar finns med i vardagsbilden var dag. Som någon redan nämnde så måste du vara smartare och positivare än så: Du HAR pengarna till räkningarna! Och det visar sig snart var och hur. Med spänning och förhoppning öppnas alla dina sinnen för minsta möjlighet att skaffa dig pengar. Men om du sedan tvekar på värsta mirakel jobberbjudandet och inte vill tro det är sant eftersom det är så osannolikt så går du emot lagen om minsta ansträngning. Vad är haken, börjar egot fråga. Livet blir dött och rent av jobbigt att leva om du inte tar tillfällen att flyta med. Ett jobb du gillar kan faktiskt vara ansträngningslöst även fast du svettas. Och å andra sidan att vara bekväm och inget göra kan vara mycket ansträngande för både kropp och själ. Ta de minsta chanser som ges utan tvekan - på alla plan! Hjälp attraktionslagen så går ni halva vägen var. Mycket att tänka på?
Det är mycket som kan behöva ändras på för att attraktionslagen ska börja fungera. Inget av dessa försök är bortkastat! Många ger upp direkt och säger "JAHHA - DET FUNKADE INTE". En nybörjare måste kanske hålla tanken fokuserad en månad för att det ska märkas en förändring i det synliga planet. Tar det mer än en månad (21 dagar brukar man säga det tar) så har du fortfarande inre blockeringar eller annat att jobba med. Du måste ha en tro på något större än dig själv! Du måste ha en öppenhet och mottaglighet för mirakler i ditt liv. Din trygghet i att var dag är sig lik måste du inse är en falsk trygghet som gör dig till en levande död. Det är mycket du måste inse för att börja leva mera. Du lever i en illussion, men mirakler är smakprover ur en verklighet av evig sanning och lycka som är delar av ditt sanna jag, själen. Hallå - bli inte sur! Jag lever också i en illussion men jag gillar inte läget och jobbar därför på att vakna ur min dröm!
Attraktionslagen fungerar egentligen hela tiden. Du får exakt det du tänker på. Din verklighet (-s uppfattning) är resultatet av dina viljor och tankar. Även ditt undermedvetna tänker hela tiden och påverkar även när du sover. Dina medvetna tankar är bara en bråkdel, ofta bara en återspegling av det undermedvetna. Det är därför det behöver städas rent från alla skruvade tokerier. Vad som är skruvade tokerier är det du själv som måste avgöra. Kalla allt det här för skruvade tokerier så skrattar de inre jagen några minuter. Börja fundera på något av det som står här så finns det alltid än väg mot bestående lycka.