Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Tveksamt. Jag misstänker att du har ett ytterligare krav på att föreningen skall vara seriös och då faller nästan resten bort. Är Liksom Herr Ordförande inne på frälsningsarmén. Tror inte att det finns någon utlandsinriktad organisation som uppfyller dina krav. WWF (Världsnaturfonden) har tyvärr tagits över av miljömuppar (i brist på ett bättre ord) och i alla fall delvis blivit en filial till olika otrevliga vänsterorganisationer, annars var de ok för 10-20 år sedan.
Yep. Jag vill helt enkelt att mina pengar ska gå till t.ex. något vattenprojekt i Afrika, inte till lobbyverksamhet, snyftreklamkampanjer, dyr administration och liknande. Då jag dessutom helt är emot att staten ska syssla med någon som helst form av utlandsbistånd vill jag heller inte att organisationen ska få statsbidrag.
Tyvärr ska alla dessa välgörenhetsorganisationer och andra bli vänstervridna och börja med lobbyverksamhet och tjaffs, kolla t.ex. på Greenpeace, Amnesty osv, idag är det bara en massa vänsterdårar som huserar där. Han som startade Greenpeace har ju t.ex. helt dragit sig ur då radikalvänstern, nöjesdemonstranterna och globaliseringsmotståndarna "kapade" hans organisation enligt hans egna ord.