Nu har datorhelvetet börjat strula också, en månad gammal och knappt det.
När jag startar spel så händer det att blåskärmen dyker upp och datorn krashar ihop.
Det har även hänt när jag har öppnat filmer i webläsaren.
Min första tanke går till att grafikkortet har gett upp, men man kan spela med bra grafik bara man får igång det, vilket är varannan gång ungefär.
Så hoppas att det inte är det, antar att det är windows som kerkar med mig.
Felkoden:
Har satt mellanrum där det var många nollor, kan vara jävligt att räkna annars, hoppas att någon kan tala om för mig vad det gäller.
För tillfället räcker det att stilla mitt sinne med att få reda på om det är hård eller mjukvarufel.
Hmm, inte vad jag kan minnas, men windows uppdaterade sig själv för några dagar sedan, men det står ju att det uppkommer när man uppgraderar från Me/98 till XP, detta är XP från början
kolla om det inte står nåt filnamn oxå, det underlättar massor.
jag kan nästan lova att det när nån typ av mjukvara som är problemet, man får inte fram nåt mer via loggboken?
sist jag fick upp detta på en datorn va när jag hade installerat det här:
Trojan-Downloader.Zlob.Media-Codec is a program that typically purports to be a needed upgrade to Windows Media Player in order to view adult oriented videos on certain websites. However, Trojan-Downloader.Zlob.Media-Codec actually downloads and installs additional malware on the user's machine.
kolla om det inte står nåt filnamn oxå, det underlättar massor.
jag kan nästan lova att det när nån typ av mjukvara som är problemet, man får inte fram nåt mer via loggboken?
sist jag fick upp detta på en datorn va när jag hade installerat det här:
Trojan-Downloader.Zlob.Media-Codec is a program that typically purports to be a needed upgrade to Windows Media Player in order to view adult oriented videos on certain websites. However, Trojan-Downloader.Zlob.Media-Codec actually downloads and installs additional malware on the user's machine.
Loggboken?
Hittade några filer men kunde inte öppna dom, det står inget mer på blåskärmen, men tala om för mig hur jag öppnar systemloggen så ska vi se om jag hittar nått.
Det här kan bero på i princip vad som helst. Jag har fått IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL av hårdvarufel. Sätt dig in i programmet WinDBG som du kan hämta på microsoft.com någonstans, och sedan analyserar du dina minnesdumpar som sparas på hårddisken vid en blåskärm.
Det här kan bero på i princip vad som helst. Jag har fått IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL av hårdvarufel. Sätt dig in i programmet WinDBG som du kan hämta på microsoft.com någonstans, och sedan analyserar du dina minnesdumpar som sparas på hårddisken vid en blåskärm.
Var kan man hitta dessa filer då, så man kan analyserar dom..?
Får nämnligen också blå skärmar med bl.a IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bland många andra
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!