• 1
  • 2
2007-11-16, 20:08
Medlem
klos_s avatar
Hej!

Jag ska köpa ny dator och jag ska ladda ner Os, men om det inte fungerar vill ajg veta vilka spel som funkar med Linux.

Tack på förhand

/Mvh Klos
Citera
2007-11-16, 20:19
Medlem
ovopaxs avatar
1. Läs det här.
2. 121 miljoner träffar.
Citera
2007-11-16, 20:25
Medlem
klos_s avatar
Du skulle väl quotat mig?

Jag vill igentligen bara veta om Crysis funkar..

Men det blir nog att dra ner XP ist..

/Mvh Klos
Citera
2007-11-16, 20:39
Medlem
klos_s avatar
HAr läst lite nu och hört att det finns ett program eller nått som heter Wine som gör så att man kan spela windows-spel på en Linux-dator.. Stämmer det?

/Mvh Klos
Citera
2007-11-16, 20:43
Medlem
meons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
HAr läst lite nu och hört att det finns ett program eller nått som heter Wine som gör så att man kan spela windows-spel på en Linux-dator.. Stämmer det?

/Mvh Klos

Visst, du kan säkert få igång Minesweeper med wine.
Andra spel kan fungera också men kräver ibland en hel del tweakande.

Bättre att du dual-bootar. Behåll din windows och installera en linuxpartition. Spela windowsspel med windows och porrsurfa säkert med linuxen.
Citera
2007-11-16, 20:45
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_

/Mvh Klos

Ja det stämmer, finns även ett komersiellt program som heter cedega som ska vara bra. Har dock bara testat med half-life och jag fick det inte att fungera.
Citera
2007-11-16, 20:45
Medlem
Mekanisks avatar
Wine finns, det är nog inte så bra som du tror att det är dock. Orkar du pilla och tycker det är okej trots att det inte funkar perfekt kan det vara nåt för dig.

Tillägg:
Du kan ju förresten kolla med SanCo om han kör Crysis i Linux. Verkar göra det om man kollar tråden med skärmdumpar.
Citera
2007-11-17, 18:08
Medlem
Nej, Crysis funkar inte, o kommer aldrig att göra i wine. Wine ligger lite bakom ^^ så att säga, testade bara demot (ifall att om jag ska köpa det) o har mappen kvar.

Ska du ha datan till spel, är det windows som gäller. Kolla igenom här http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=93
Så får du nog en bra uppfattning om vilka lir som funkar.

Men räkna absolut inte med att nya lira kommer att funka, o cedega ÄR skit, FPS går i botten på alla spel jag startar med det.

Inte kollat in i det så mkt men från vad man förstått, inget OpenGL stöd = Funkar inte i Wine/cedega. Och Crysis har inte det va jag förståt :P Jäkla lata tyskar :P fixa lite med OpenGL 3 :P
Citera
2007-11-17, 22:42
Medlem
Vad alla jävla gaymers vill prova en Linux dist nu för tiden... hå¨ll er till ert jävla Wintendo istället...
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Läs nedanstående fras högt för er själva:[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows

Och försök förstå innebörden nångång...
Citera
2007-11-18, 01:52
Medlem
echelonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanCo
Nej, Crysis funkar inte, o kommer aldrig att göra i wine. Wine ligger lite bakom ^^ så att säga, testade bara demot (ifall att om jag ska köpa det) o har mappen kvar.

Ska du ha datan till spel, är det windows som gäller. Kolla igenom här http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=93
Så får du nog en bra uppfattning om vilka lir som funkar.

Men räkna absolut inte med att nya lira kommer att funka, o cedega ÄR skit, FPS går i botten på alla spel jag startar med det.

Inte kollat in i det så mkt men från vad man förstått, inget OpenGL stöd = Funkar inte i Wine/cedega. Och Crysis har inte det va jag förståt :P Jäkla lata tyskar :P fixa lite med OpenGL 3 :P

DirectX9 fungerar i Cedega och Wine.
Citera
2007-11-19, 12:57
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Vad alla jävla gaymers vill prova en Linux dist nu för tiden... hå¨ll er till ert jävla Wintendo istället...
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Läs nedanstående fras högt för er själva:[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows
Linux Is Not Windows

Och försök förstå innebörden nångång...

Jag tror att det är ganska klart för dom flesta, men det betyder väl inte att man inte ska spela spel på linux för det?
Citera
2007-11-19, 16:38
Medlem
Spelbladet är en pdf som tipsar om vilka spel som finns för Linux och hur man installerar dem. Idiotsäkert. Det finns även en del två men jag kan tyvärr inte hitta den nu, den innehåller nio spel med fokus på strategi.

Spelbladet #1:
http://www.speedyshare.com/917874341.html

Det är skrivet av Zinden från Ubuntu-SE.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in