2007-11-16, 17:25
Medlem
smokejohns avatar
Varje gång jag öppnar mina dokument, den här datorn eller papperskorgen så poppar Servicecenter/Windows Installer upp o vill att jag browsar efter filen data.msi.

Problemet är att jag inte har någon data.msi, hur löser jag det på bästa sätt?
Citera
2007-11-19, 09:43
Medlem
smokejohns avatar
bump
Citera
2009-06-23, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokejohn
Varje gång jag öppnar mina dokument, den här datorn eller papperskorgen så poppar Servicecenter/Windows Installer upp o vill att jag browsar efter filen data.msi.

Problemet är att jag inte har någon data.msi, hur löser jag det på bästa sätt?

jag har exakt samma problem, någon som har någon lösning?
Citera
2009-06-23, 06:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-06-23, 08:23
Medlem
Sätt i din operativsystemsskiva och säg åt den att söka efter filen där.
Har du Vista eller XP? Står där något mer om vad den letar efter?
Citera
2009-06-25, 01:20
Medlem
jag använder xp.. får försöka leta upp min xp-skiva då.. var flera år sen jag använde den sist..

Det exakta meddelandet är följande:
"The feature you are trying to use is on a network resource that is unavailable.
Click OK to try again, or enter an alternate path to a folder containing the installation package "data.msi" in the box below."

sen finns det en redan förinställd "path" på C:\documents and settings\*namn*\lokala inställningar\temp

skumt..

det jag gör tills vidare är att jag inte trycker ok på meddelandet som kommer upp. Då kan jag använda mapparna som vanligt. Det är dock irriterande och "servicecenter" ligger ju konstant mitt på skärmen (går inte att förminska, inte ens med power menu) och förstör mkt av användandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in