2007-11-15, 20:32
Medlem
Problemet: Hårdisken blev det kortslutning i igår. Provade idag att sätta i en ny. Kopplade in den och allting, och startar datorn, det händer ingenting? Datan går igång, men skärmen är helt svart! Den där gröna lysknappen som lyser när skärmen är på bara Blinkar? Har provat starta med XP-skivan i skivläsaren, men ingen skillnad. Snälla, hjälp mig!
Citera
2007-11-15, 21:08
Medlem
Hm, det blir med andra ord samma fel med båda hårddiskarna nu?
Låter som att nätaggregatet har givit upp. Har hänt på tre datorer som jag har haft och då har jag fått samma problem som dig; "Datan går igång, men skärmen är helt svart! Den där gröna lysknappen som lyser när skärmen är på bara Blinkar".
Testa med ett annat nätaggregat om du kan, kolla då också att det är Minst lika bra som det du har nu så du inte kortsluter det också.
Citera
2007-11-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Hm, det blir med andra ord samma fel med båda hårddiskarna nu?
Låter som att nätaggregatet har givit upp. Har hänt på tre datorer som jag har haft och då har jag fått samma problem som dig; "Datan går igång, men skärmen är helt svart! Den där gröna lysknappen som lyser när skärmen är på bara Blinkar".
Testa med ett annat nätaggregat om du kan, kolla då också att det är Minst lika bra som det du har nu så du inte kortsluter det också.

Ja det blir det, hm, okej så du tror att det kan vara nätaggregatet! Men, fläkten går ju i nätagget Men bara för att fläkten funkar så kanske det kan vara trasigt ändå?

Tacksam för svar!!
Citera
2007-11-16, 09:20
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __fatpipe_
Problemet: Hårdisken blev det kortslutning i igår.

Fråga!

Hur blir det "kortslutning" i hårddisken?

Vad hände? Hur gick det till? Vad var symtomen?

(PS! Har du kollat så skärmsladden sitter ordentligt i grafik-kontakten?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in