Vet inte vad är för fel på mig. Känner bara tomhet nuförtiden. Har tidigare tyckt om saker i mitt liv. Nu känns ingenting roligt längre. Har jag skitsvårt för att ta initiativ till något. Allt jag gör blir bara fel. Jag tar kontakt med andra men dem tappar intresset för mig, förmodligen för jag inte har något liv att dela med mig utav längre och känner mig jävligt trögtänkt. Mycket utav det jag tänker på kan jag inte koppla till något annat. Dessutom verkar jag säga fel saker till andra. I bästa fall är det inte intressant, i sämsta fall tar personen illa vid sig utav det jag säger... Ok, jag kanske har något bra att säga ibland, eller lyckas skämta då och då, men det är väldigt sällsynt. Som ni kanske kan gissa så har jag lätt att se de negativa bitarna i mitt liv. Jag fastnar helt enkelt i negativatankebanor. Det mesta mina tankar handlar om är hur jag är som person och min oförmåga att passa in i sociala sammanhang. Det är inte så att jag tycker synd om mig själv, utan jag kämpar ständigt för att hitta en utväg. Men att gång på gång försöka utan att lyckas känns konstigt.
Andra människor som jag tidigare tyckt om har blivit väldigt främmande tillsynes utan anledning. Jag skrämmer väl bort dom eftersom att jag mår som jag mår. Alla jag träffar förstör jag mina chanser med att få ett normalt umgänge med permanent eftersom första intrycket är så viktigt. I en grupp av människor så sitter jag mest tyst eftersom jag inte kommer på något att säga. Och visst är det skönt att bara lyssna ibland, men inte när man inte ens uppmärksammar vad andra pratar om 2 meter ifrån en pga alla tankar i huvudet... Jag vet att livet är jobbigt, men det känns inte kul att hålla sig vid liv bara för överlevandets skull. Man vill ju liksom ha något att leva för...
Att prata med nån psykoterapeut känns helt meningslöst. Vet inte vad jag ska göra?
Andra människor som jag tidigare tyckt om har blivit väldigt främmande tillsynes utan anledning. Jag skrämmer väl bort dom eftersom att jag mår som jag mår. Alla jag träffar förstör jag mina chanser med att få ett normalt umgänge med permanent eftersom första intrycket är så viktigt. I en grupp av människor så sitter jag mest tyst eftersom jag inte kommer på något att säga. Och visst är det skönt att bara lyssna ibland, men inte när man inte ens uppmärksammar vad andra pratar om 2 meter ifrån en pga alla tankar i huvudet... Jag vet att livet är jobbigt, men det känns inte kul att hålla sig vid liv bara för överlevandets skull. Man vill ju liksom ha något att leva för...
Att prata med nån psykoterapeut känns helt meningslöst. Vet inte vad jag ska göra?
finns det något tips för att sluta bry sig om att de man känner (föräldrar och mkt nära vänner) inte verkar bry sig om hur man mår eller eller ens framsteg?