• 1
  • 2
2007-11-18, 23:42
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Det ska tydligen vara mycket mindre risk än 20% att dö av rysk roulette, med tanke på att kulan är tung, och när du snurrar på kammaren så är det stor risk att tyngden tar ner kulan.

Vad jag har hört.
Jag har kollat med min egen revolver hur ofta kulan hamnar i loppet (eller snäppet innan då, eftersom det är ju det som krävs) när du snurrar trumman med en kula i, och det var ofta, jävligt ofta.

Jag hade nog undvikit Ryska rouletten om jag vore ni. Spela på hästar istället.
2007-11-18, 23:55
Medlem
Troas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Känslan över att överleva efter en rysk roulette efter att ha haft låt oss säga 20% risk att få huvudet bortsprängt måste vara grymt befriande. Efter det skriker man av glädje och vill bara leva livet.

Skulle man känna sig mer levande och värdera saker på ett annat sätt tror Ni? Fastän att jag har oddsen på min sida ponerar jag likväl förbannat att det inte skulle tala för att det klickar så frågan är om det är värt risken.

Testa att springa allt vad du kan med huvudet fore in i en betongvaegg istallet, tror du skulle ma baettre av det!
2007-11-19, 00:11
Medlem
Fregras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .filantrop
Om man väljer att tro Frank själv så har han gjort det, han erkände det för Fredrik&Filip i något av deras intervjuprogram.

Var i ett herrans liv som gick på tv för något år sen...
2007-11-21, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troaë
Testa att springa allt vad du kan med huvudet fore in i en betongvaegg istallet, tror du skulle ma baettre av det!
Det har jag väldigt svårt att tro faktiskt...
2020-10-04, 14:58
Medlem
Innominatas avatar
Finns ju ingen anledning att spela rysk roulette om man inte kunde vinna något annat än att överleva. Frågan är hur mkt man skulle få om man spelade en gång och inte dog.
T ex om det var en tv-show på lördagskvällar där olika frivilliga ställde upp. Chansen att man överlever är ju 83,3% om trumman snurras mellan varje avtryck. Jag kanske skulle överväga det om jag fick 10 miljoner. Om man förlorar får man ju aldrig veta det.
Det skulle vara läkare och vapenexperter i studion som såg till att skottet var 100% dödande om en patron hamnade i skottläge.
Psykologer också troligen. Som tog hand om spelaren efter avtrycket. Terapi för posttraumatiskt stressyndom skull ingå i vinsten.
Det skulle nog bli populärt. Publiken skulle få se ett dödande skott i genomsnitt hos var 6:e tävlande.
Rickard Söderberg skulle vara perfekt som programledare. Kanske skulle finnas möjligheter för publiken att satsa pengar också.
Senast redigerad av Innominata 2020-10-04 kl. 15:40. Anledning: Edit
2020-10-04, 17:19
Medlem
Jag tror nog mer på farliga sporter som ger en rejäl adrenalinkick. Hoppa fallskärm, delta i tjurrusningen i Pamplona etc. Annars kan man ju kombinera. Sex hoppare, en defekt fallskärm, alla hoppar samtidigt
2020-10-04, 17:54
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Det ska tydligen vara mycket mindre risk än 20% att dö av rysk roulette, med tanke på att kulan är tung, och när du snurrar på kammaren så är det stor risk att tyngden tar ner kulan.

Vad jag har hört.

Om kammarstycket har plats för de klassiska 6 patronerna skulle risken ändå vara något lägre, alltså 16,67%.
2020-11-21, 17:41
Medlem
starke_adolfs avatar
Inte filosofi. Tråd låst tills vidare.

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem