2007-11-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
De rekryteras väl från hela landet (även om några år i någon piketstyrka är en mycket bra merit).
Dock så utgår de från Stockholm (Lilla Essingen) och inte från respektive hemort. Fiffigt va..?

Högkvarteret låg länge i Riksrevisionsverkets gamla lokaler på Lilla Essingen, men nu har man flyttat till en nybyggd anläggning nära Polishögskolan i Helenelund. I garaget står styrkans fordon parkerade, de flesta är stora amerikanska jeepar och vans. Alla är svarta
Citera
2007-11-15, 23:45
Medlem
Ok, tråden är inne på tredje sidan nu, utan att någon förklarat om bakgrunden till varför NI skickas ner till Göteborg .
Någon som vill vara vänlig att länka?
Citera
2007-11-15, 23:48
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sick Boy Seb
Ok, tråden är inne på tredje sidan nu, utan att någon förklarat om bakgrunden till varför NI skickas ner till Göteborg .
Någon som vill vara vänlig att länka?

Enligt GW i efterlyst i kväll så är enda anledningen att man tänker att göra ett större tillslag..
Har ju varit lite oroligt i Göteborg sista dagarna, kan väl inte ha gått dig förbi..
Om det nu gjort det http://www.flashback.org/showthread.php?t=573466
Citera
2007-11-16, 01:00
Medlem
Heroin_Surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Slick
Hur mycket kan den här aktionen tänkas belasta skattebetalarnas konto (eller Statens konto om man så vill - samma samma)?

Fråga 2. Skall denna insats belasta mångkulturskontot, eller är dessa skarpskjutande gäng svenskgäng? Kanske skinnbollar rent ut av?

föreslår mångkulturkontot då jag känner och känner till dom väl.
Citera
2007-11-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Enligt GW i efterlyst i kväll så är enda anledningen att man tänker att göra ett större tillslag..
Har ju varit lite oroligt i Göteborg sista dagarna, kan väl inte ha gått dig förbi..
Om det nu gjort det http://www.flashback.org/showthread.php?t=573466
Tja, jag har legat på sjukhus till och från sen i fredags (kulturberikad), och har dessutom ingen tv.
Citera
2007-11-16, 11:24
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Om jag är rätt informerad så var det inte någon merit att vara piket.
Därav senare "tjafs" inom polisen.

Precis vad jag fått höra. Piketen anses vara lite hjärndöd och robotliknande medan NI snarare ska ha lite mer innanför pannbenet än nödvändigtvis vara två meter lång och 120 kg muskler. Inte för att jag vet om det stämmer... Men NI jobbar väl som vanliga poliser och inte piket varannan vecka?

Är det NI eller piketen som har helvetesveckan förresten?
Citera
2007-11-16, 14:22
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Precis vad jag fått höra. Piketen anses vara lite hjärndöd och robotliknande medan NI snarare ska ha lite mer innanför pannbenet än nödvändigtvis vara två meter lång och 120 kg muskler. Inte för att jag vet om det stämmer... Men NI jobbar väl som vanliga poliser och inte piket varannan vecka?

Är det NI eller piketen som har helvetesveckan förresten?

NI är NI 100% av arbetstiden.
Om NI har "helvetesvecka" vet jag inte. Vad jag vet är att Pikéten har en provvecka (3-4 dagar eller nått, antar att arbetstidregler sätter begränsningar ) där fysiken kollas hos den sökande och även med stressmoment etc. Tror att dom som söker enbart tycker det är kul och inte ser det som en helvetesvecka.
Citera
2007-11-16, 14:48
Medlem
Tidigare så tjänstgjorde man i NI på deltid endast, 2 veckors träning sen 2 veckors vanligt polisarbete osv.. Vet ej när det ändrades men nu är (tydligen) alla i NI där på heltid.
Citera
2007-11-16, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
[/url]

Dom har ju inte åkt dit för ro skull, kommer förmodligen att göra något som verkligen kommer att stå i tidningarna för att visa att de inte tolererar den ökande brottsligheten med allt skjutande mm.
Hade jag varit krimminell i ett göteborgsgäng eller nått hade jag nog legat lågt och tom dragit från stan ett par dar.
Citera
2007-11-16, 16:16
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
NI är NI 100% av arbetstiden.
Om NI har "helvetesvecka" vet jag inte. Vad jag vet är att Pikéten har en provvecka (3-4 dagar eller nått, antar att arbetstidregler sätter begränsningar ) där fysiken kollas hos den sökande och även med stressmoment etc. Tror att dom som söker enbart tycker det är kul och inte ser det som en helvetesvecka.

Tydligen är det nytt, jag var inte helt uppdaterad helt enkelt. Vet du när de övergick till "heltidstjänst"?

Helvetesveckan jag talade om är tydligen längre än en vecka och är en del av NIs uttagningsprov.
Citera
2007-11-16, 17:35
Medlem
TearZdudes avatar
Ni är en bunt fega maskerade poliser som gjärna misshandlar de gripna,skyldiga som oskyldiga spelar ingen alls roll...
40 åriga gubbar som sett för mkt Arnold rullar
Citera
2007-11-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TearZdude
Ni är en bunt fega maskerade poliser som gjärna misshandlar de gripna,skyldiga som oskyldiga spelar ingen alls roll...
40 åriga gubbar som sett för mkt Arnold rullar

........... sa fjanten i Stone Island som sitter gipsad hemma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in