2007-08-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Bäst resultat får du väl i sådana fall om du först har i wax och låter det stelna, sedan sprejar på rejält med hårspray.

Tackar för det snabba svaret!

Fungerar det? Det vill säga, kommer inte "vaxet" att smälta i solen även om man har hårsprey? Isåfall, vilken hårsprey ska jag köpa? Finns det billiga och som fungerar bra? :>

Använder daxvax men det är kaos då det skiner inte alls och inte speciellt kul att ha i håret då man ser spår av daxvaxet! :P
Citera
2007-08-07, 08:56
Medlem
Schnyggves avatar
vad har du för frilla då? jag menar det varierar ju lite vad som är bäst till långt respektive kort.
Citera
2007-08-07, 09:28
Medlem
Blodansiktes avatar
Mitt tips till dig är ett vax som heter ID. Det är hållfast och lätt att tvätta ur samt det doftar gott.
Citera
2007-08-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
vad har du för frilla då? jag menar det varierar ju lite vad som är bäst till långt respektive kort.

Ja du, det här var den bästa bilden jag hittade

http://manolo.se/content/peterjihde.jpg

Det ser ut ungefär såhär, fast mitt ser inte så torrt ut, men glänser mer och ser mer "stel" ut när man lägger gelé men rätt svårt att även få det på det sättet (notera att jag klipper håret själv och det går rätt enkelt, men kanske dax att besöka frisören?) :P
Isåfall, vart finns det för ställe som klipper liknande och billigt? :P tackar
Citera
2007-08-08, 21:35
Medlem
Mahhbechhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abe87

Det ser ut ungefär såhär, fast mitt ser inte så torrt ut, men glänser mer och ser mer "stel" ut när man lägger gelé men rätt svårt att även få det på det sättet (notera att jag klipper håret själv och det går rätt enkelt, men kanske dax att besöka frisören?) :P

Du har inte skrivit var du bor (tror jag) och för att få det så som du vill ha det, utan att glänsa, så rekommenderar jag Maria Nila Clay. Skitbra grejer. Visserligen snordyrt men äckligt bra.
Citera
2007-08-08, 22:13
Medlem
Patiences avatar
Citat:

Om du inte vill att det ska glänsa så ska du ju inte ha gelé

Mattvax är vad du söker
Citera
2007-08-08, 23:54
Medlem
merras avatar
Citat:

Jag knallar runt i en tämligen lik frisyr och använder L'oreal Remix (inte Out of bed, men likadan burk) + Fructis Extreme hold hårspray och håret brukar hålla sig en hel dag i värme såväl som kyla. Dessvärre så ger ju Remix en glans på håret.

Jag kan tillägga att jag har väldigt mycket tunna hårstrån vilket utgör ett fylligt hår och denna metod håller sig enbart i nytvättat hår för min del. Givetvis använder jag inte produkterna på vått hår.
Citera
2007-08-08, 23:56
Medlem
Jag kanske skrev lite fel, men jag VILL att det ska glänsa samtidigt när håret ser ut sådär!

Jag köpte l'oreal hårspray men med hårvax så ´fungerar det inte alls hehe... blir fortfarande kletigt :P

Men jag ska kolla upp de andra geleen så får jag ser hur det blir !

Tack för alla svar grabbar! Love you guys! (ta det inte personligt hehe)
Citera
2007-08-08, 23:58
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Bäst resultat får du väl i sådana fall om du först har i wax och låter det stelna, sedan sprejar på rejält med hårspray.

Massa hårspray är ju bara extremt flottigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mahhbechh
Du har inte skrivit var du bor (tror jag) och för att få det så som du vill ha det, utan att glänsa, så rekommenderar jag Maria Nila Clay. Skitbra grejer. Visserligen snordyrt men äckligt bra.

Instämmer till fullo!

Edit: Daxwax är ju fan motorolja. Sluta upp med skiten genast.
Citera
2007-08-09, 00:17
Medlem
rödblocks avatar
Gå till en frisör och köp grejor där. Bra mycket bättre än allt skit på alla affärer.

Wella High hair peppermint Pep, en styling pasta, funkar riktigt jävla bra.
Dock väldigt lite i burken och kostar 170 spänn.

Sen finns det nått liknande som jag inte kommer på namnet på, men en orange
burk. Luktar persika typ. Jävligt bra iaf. ca 200kr för en sådan.
Även den finns hos ganska många frisörer, iaf här.
Citera
2007-08-09, 00:20
Medlem
got2b Glued gel
Funkar riktigt bra, inte bara till spikes. Den håller bra, utan att bli stenhård eller kladdig. Den finns på Ica och andra ställen.
Citera
2007-09-15, 10:36
Medlem
Sampors avatar
För att väcka en gammal tråd så har jag daxvax tipsen..

Allt funkar med en handuk, för att få bort det från händerna så tar du så varmt vatten att du nästan bränner dig på händerna sen tar du dina dyngsura händer och gnuggar hårt mot en handuk. samma teknik gäller när du ska fp det ut håret..

Är mycket nöjd medd daxvaxet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in