Flashback bygger pepparkakshus!
2006-07-26, 01:45
Medlem
Strifes avatar
*Lånar tråden*

Någon som kan tipsa om något vax som man kan ha i håret utan att det syns. (Att det inte syns att man har vax alltså)
Citera
2006-07-26, 01:48
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
*Lånar tråden*

Någon som kan tipsa om något vax som man kan ha i håret utan att det syns. (Att det inte syns att man har vax alltså)

Ledsen, men du får starta en egen i sådana fall. Det är sådana forumreglerna är, dessutom har detta behandlats i denna tråd redan. D:FI syns ju inte tydligen.
Citera
2006-07-26, 01:50
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Ledsen, men du får starta en egen i sådana fall. Det är sådana forumreglerna är, dessutom har detta behandlats i denna tråd redan. D:FI syns ju inte tydligen.
Haha, får jag inte låna den ... snäääääälla då?
Ne men okej! D:FI säger du... hmm provat den och mig veterligen så lämnar den spår efter sig.
Citera
2006-07-26, 01:57
Medlem
Matrix Dirty Trix ger en "matt look". Använder det själv när frisören har det inne. Dock ganska svårt att få tag i.
Citera
2006-07-26, 02:05
Awaiting Email Confirmation
Prova med att köpa en saltvattenspray för att få lite stomme i håret, wella har en bra sådan, för drygt 130 kr, & sedan kanske en "sebastian xtah", är lite som en lera. Det var det som min frisör "lura på mig", men tycker att det funkar kanonbra
Citera
2006-07-26, 13:05
Medlem
Som Strife påpekade så lämnar D-fi spår efter sig.

D-fi är ett bra budgetvax tycker jag, men går man upp en prisnivå får man mycket bättre (och drygare) vax. Mitt bästa tips är Redkens nya vax Hard Work så är lätt men håller grym stadga och det syns inte att man har vax i håret. Passar förmodligen bäst till mellan-långt hår.
Citera
2006-07-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Som Strife påpekade så lämnar D-fi spår efter sig.

D-fi är ett bra budgetvax tycker jag, men går man upp en prisnivå får man mycket bättre (och drygare) vax. Mitt bästa tips är Redkens nya vax Hard Work så är lätt men håller grym stadga och det syns inte att man har vax i håret. Passar förmodligen bäst till mellan-långt hår.
Alla hårvaxer kan lämna spår efter sig, det beror på hur du behandlar vaxet innan du filar in det i håret. Sen kan det ha med hårfärgen att göra, är man mörkare ska man kanske tänka på att arbeta med den lite mer än ljusa personer. Och sen är D.fi ingent budgetvax, nu är du rent ute och cyklar.
Citera
2006-07-26, 15:16
Medlem
marcarolos avatar
Pröva olja istället. Lättare och billigare att använda. Ricinolja är ett bra tips. Billigt. Vet att man hittar det i indiska mataffärer. Annars är Dr Hauschkas hårolja bra, men lite dyr.
http://www.mabra.nu/e-butik/2/produkt/909/
Olja behöver inte alls synas mer än vax. Bara man inte tar för mycket så syns det inte. Just för att få håret lite mer fast och mindre flygigt tycker jag olja är bättre än vax. Speciellt om du har långt hår.
Citera
2006-08-11, 16:43
Medlem
hår styling

mitt hår är i en klass för sig skulle man kunna säga
Det är väldigt svårt att få det bra, jag kan tex inte dela upp det längst ut i hårtopparna med wax, utan allting blir bara en enda stor klump, kan nån ge mej lite tips på hur man beter sej med wax och liknande?
Citera
2006-08-11, 19:24
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahadå
mitt hår är i en klass för sig skulle man kunna säga
Det är väldigt svårt att få det bra, jag kan tex inte dela upp det längst ut i hårtopparna med wax, utan allting blir bara en enda stor klump, kan nån ge mej lite tips på hur man beter sej med wax och liknande?

finns ju en miljon andra typer av klet man kan ha i haret an vax (ja, sa stavas det faktiskt). ga till en frisor som saljer sant och fraga om rad; det ar ju nast intill hopplost att veta vad du har for typ av har.
Citera
2006-08-11, 20:54
Medlem
Byfnaskets avatar
Här är ett tips: Sluta va bög.
Citera
2006-08-11, 20:56
Medlem
Remslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfnasket
Här är ett tips: Sluta va bög.