2023-06-30, 14:16
Medlem
Har idag undercut frilla som jag haft länge nu.
Jag är på jakt efter något att styla håret med. Mitt hår har en tendens att locka sig. Och det jag använder idag är Lanza molding paste.
Upplever också att Lanza molding paste tappar styrkan efter en dag på jobbet. (Jobbar i industrin) så har kåpor på om dagarna.

Finns det också någon som kan tipsa om en styling kam för just undercut-frisyrer/backslick. 😁
Citera
2023-07-03, 22:08
Medlem
Testar att använda denna tråden då jag letat länge efter produkter.

Här är exempel på ungefärlig frisyr som jag har. https://www.xn--hrvaxguiden-x8a.se/w...-1024x1024.png)

Har letat efter ett vax länge nu utan att finna det jag vill ha.
Jag skulle vilja hitta ett vax som dels ger en bra stadga men det får samtidigt inte vara för klibbigt.
Jag vill ha ett vax som är ganska "rinnigt" i konsistensen, dvs raka motsatsen till dax vax.
Vill kunna gå och dra fingrarna igenom håret efter x antal timmar, utan att fingrarna ska fastna i håret.
Sökt efter "Strong 1" eller liknande för att hitta ett vax som inte är så starkt.

Hoppas ni förstår vad jag menar! Vore väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2024-01-25, 11:38
Medlem
ReignEnjoyers avatar
Bästa texture powder för killar med platt tunnt hår, och var man kan köpa den?
Citera
2024-04-08, 08:47
Medlem
Hej

Vet ni om det finns hårspray som är matt? De jag använder blir man nästan bländad av när det har torkat, man ser så sliskig ut.
Citera
2024-06-13, 23:37
Medlem
Explorerns avatar
vad är en bra produkt som passar mitt medellånga små vågiga hår:
Jag vill ha: bra hold som klarar sig en hel dag, andra produkter som jag har testat klarar inte detta.

Inte för klibbbig/oljig look.

målet är alltså att ge håret volym och hold
Citera
2024-06-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Explorern
vad är en bra produkt som passar mitt medellånga små vågiga hår:
Jag vill ha: bra hold som klarar sig en hel dag, andra produkter som jag har testat klarar inte detta.

Inte för klibbbig/oljig look.

målet är alltså att ge håret volym och hold

lanza urban molding paste. tror brylcreme och en matt paste blir för mjukt för din liking.
Citera
2024-08-01, 09:25
Medlem
Magica-Lazios avatar
Jag kan starkt rekommendera morrocanoil molding cream och morrocanoil texture clay. Båda är volymvidgande men clay ger förstås mer volym och torrare look men den klumpar sig inte som många märken gör och den är torr fast på rätt sätt. Men även molding cream ger bra volym och tynger inte håret som många mer krämiga hårvax gör och inte för torr och inte för blöt look utan naturlig look. Första cream vax som jag testat som faktiskt ger volym och inte tynger håret.

De ligger i dyrare spannet ca 300kr men det är värt det! Har fan gått igenom en hel jäkla djungel av hårvax men aldrig varit helt nöjd tills jag hitta detta märket. Jag har gått igenom hela Maria Nila serien med hårvax, massor med andra design märken men inte hittat något bra. Även alla American crew hårvax som bara känns som billig smörja.

Båda clay och cream varianten fungerar på kortare hår och längre hår smaksak, testa båda och se vad ni gillar.
Senast redigerad av Magica-Lazio 2024-08-01 kl. 09:30.
Citera
2024-08-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Jag kan starkt rekommendera morrocanoil molding cream och morrocanoil texture clay. Båda är volymvidgande men clay ger förstås mer volym och torrare look men den klumpar sig inte som många märken gör och den är torr fast på rätt sätt. Men även molding cream ger bra volym och tynger inte håret som många mer krämiga hårvax gör och inte för torr och inte för blöt look utan naturlig look. Första cream vax som jag testat som faktiskt ger volym och inte tynger håret.

De ligger i dyrare spannet ca 300kr men det är värt det! Har fan gått igenom en hel jäkla djungel av hårvax men aldrig varit helt nöjd tills jag hitta detta märket. Jag har gått igenom hela Maria Nila serien med hårvax, massor med andra design märken men inte hittat något bra. Även alla American crew hårvax som bara känns som billig smörja.

Båda clay och cream varianten fungerar på kortare hår och längre hår smaksak, testa båda och se vad ni gillar.

Baxter of California Cream Pomade är också ett bra alternativ och ligger i samma prisklass.
Citera
2025-04-15, 14:25
Medlem
Letar efter oparfymerad saltvattenspray som inte spränger plånboken. Några tips?
Citera
2025-05-26, 23:54
Medlem
Hälla strösocker på skallen och säga att det är lusägg tror ni VC går på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in