Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Övertyga mig, varför är Fedora så bra? Jag har själv aldrig provat det, är för tillfället nöjd med min neger-dist. Däremot är det inte ofta man hör något om Fedora.
Njae, övertalning får fanatikerna pyssla med. Jag ville bara säga att 8:an är ute nu.
Men även om jag lika gärna skulle kunna använda någon annan distro (och gör det på min gamm-laptop; Xubuntu) så kan jag ju skriva några skäl till varför jag själv använder Fedora:
- Ohejdad vana från Red Hat-tiden.
- The latest and greatest. Ny stabil version två ggr om året, plus tillgång till Rawhide och Testing (experimentella paket) om man känner för det.
- Ofantlig och enkel tillgång till färdigpaketerade program i yum-repositorier. Utanför dessa repositorier så funkar RPM-paket i det närmaste som en de facto-form för distribution av färdigkompilerade program.
- Yum. Igen.
- Jag gillar GNOME. Red Hat gillar GNOME. GNOME gillar Red Hat. Red Hat gillar Fedora.
Fast som sagt, för min del handlar det väl mest om att jag för tillfället inte har hittat så mycket att ogilla i Fedora, än att jag skulle vara särskilt betuttad i en viss distro.
Det finns förresten live-CD:s/DVD:s för Fedora (se länk i TS-inlägget), om någon bara vill prova på.