2007-11-13, 16:45
Medlem
Notorious...s avatar
Kan vara en dum fråga i fel forum, men ibland när jag sätter på en film jag laddat ner så är det perfekt bildkvalitet etc, men inget ljud? Har senaste Quicktime, DivX etc... Vad är felet? Hur löser jag det? Tack på förhand...
Citera
2007-11-13, 21:23
Medlem
systems avatar
QT fixar inte allt. Prova VLC.

www.videolan.org
Citera
2007-11-14, 12:35
Medlem
pythonxs avatar
eller Perian (www.perian.org) som är ett tilläggspaket till Quicktime med massa codecs.
Citera
2008-12-23, 01:06
Medlem
Har en mbpro tiger 10.4.11

Bumpar denna gamla tråd då jag har samma probelm med ljudet som löstes med VLC när jag stirrar på burken, MEN så ville jag bränna en dvd med lite divx filmer till min vän och när han skulle kolla på dom på sin dvdspelare guess what, inget ljud ...hur fixar man det? Värdelöst annars...

En grej till, fick en mp4 fil som jag brände ner på en cd till divx, när jag spelade upp skivan på datorn, guess what, inget ljud varför blir det så?

Tycker inte min pro är så pro för tillfället (lr är det jag?)
Citera
2008-12-23, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mems
Har en mbpro tiger 10.4.11

Bumpar denna gamla tråd då jag har samma probelm med ljudet som löstes med VLC när jag stirrar på burken, MEN så ville jag bränna en dvd med lite divx filmer till min vän och när han skulle kolla på dom på sin dvdspelare guess what, inget ljud ...hur fixar man det? Värdelöst annars...

En grej till, fick en mp4 fil som jag brände ner på en cd till divx, när jag spelade upp skivan på datorn, guess what, inget ljud varför blir det så?

Tycker inte min pro är så pro för tillfället (lr är det jag?)
Prova bränna med Toast!
Citera
2008-12-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Prova bränna med Toast!

Jo jag använder Toast Titanium när jag bränner, funkar ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in