Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-13, 16:38
Medlem
247anxietys avatar
Äntligen har jag vågat vägra Windows och installerat Ubuntu 7.04 på min laptop och än så länge funkar allt ok. Dvs allt utom Azureus som klagar högt på vad den kallar för NAT-fel (vilket jag aldrig har hört talas om, vilket i sin tur kanske säger en del om mina dator-kunskaper). När jag kör NAT/brandväggs-test tycks det inte spela någon roll vilken port (som jag inte heller vet vad det är) jag testar. Det verkar inte gå att få hem uppdateringar till Azureus. Jag har kollat Azureus Wiki men inte fått ut något av det.

Hjälp mig...

P.S. Kunde inte söka efter liknande trådar pga server-underhåll D.S.
Citera
2007-11-13, 16:45
Medlem
sillybillys avatar
Har samma fel när jag försöker uppdatera azureus..
tycker det är jobbigt att dom släpper uppdateringar typ varje dag också (känns som det iaf).

behöver du uppdatera då?
Citera
2007-11-13, 16:48
Medlem
247anxietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillybilly
Har samma fel när jag försöker uppdatera azureus..
tycker det är jobbigt att dom släpper uppdateringar typ varje dag också (känns som det iaf).

behöver du uppdatera då?

Jepp. Programet vill att jag tankar hem "Core Azureus Version 3.0.2.2"
Citera
2007-11-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 247anxiety
Äntligen har jag vågat vägra Windows och installerat Ubuntu 7.04 på min laptop och än så länge funkar allt ok. Dvs allt utom Azureus som klagar högt på vad den kallar för NAT-fel (vilket jag aldrig har hört talas om, vilket i sin tur kanske säger en del om mina dator-kunskaper). När jag kör NAT/brandväggs-test tycks det inte spela någon roll vilken port (som jag inte heller vet vad det är) jag testar. Det verkar inte gå att få hem uppdateringar till Azureus. Jag har kollat Azureus Wiki men inte fått ut något av det.

Hjälp mig...

P.S. Kunde inte söka efter liknande trådar pga server-underhåll D.S.

Troligtvis så sitter du bakom en router, och du måste ställa in den att vidarebefodra trafik på den port som azureus använder (kolla i azureus inställningar) till din dator. På www.portforward.com finns mer information.
Citera
2007-11-13, 22:42
Medlem
Flärps avatar
Skit i Azureus och tanka hem rTorrent eller kTorrent istället, mycket bättre.
Och varför kör du fortf. 7.04? Du vet att 7.10 finns ute, väl?
Citera
2007-11-14, 18:45
Medlem
247anxietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnon
Troligtvis så sitter du bakom en router, och du måste ställa in den att vidarebefodra trafik på den port som azureus använder (kolla i azureus inställningar) till din dator. På www.portforward.com finns mer information.

Sedär fanns lite info ja! Nu kanske det löser sig. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in