• 1
  • 2
2007-11-12, 12:42
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Sökfunktionen funkar inte, och jag såg inget inlägg om Ernie bland de 16 sidorna jag orkade leta, så jag hoppas frågan inte dykt upp tidigare.
Hur som helst, vet någon vad som egentligen hänt med tidningen Ernie? Helt plötsigt och utan förklaring gick de i början av året över till att bara ge ut ett nummer varannan månad. Gick det för dåligt för tidningen? Tog materialet slut? (och ännu viktigare, varför måste alla serietidningar av den här typen fyllas ut med ointressant skit som ingen kan tycka om att läsa? )
Citera
2007-11-14, 06:35
Medlem
Tror tidningen sålde för dåligt
Citera
2007-11-14, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
(och ännu viktigare, varför måste alla serietidningar av den här typen fyllas ut med ointressant skit som ingen kan tycka om att läsa? )

Utan utfyllnad blir det en tunn tidning och det är knappast något som vill köpa. Antar att serietidningsförlagen får flera serier i paket när de köper in utländska serier och de vill de nog publicera allt.
Citera
2007-11-14, 09:59
Medlem
klyks avatar
Allvarligt talat; är inte Ernie-serien själv "ointressant skit som ingen kan tycka om att läsa"?

Jag la ner läsandet för typ 3 år se'n då den bestod av 40% nytecknade versioner av gamla strippar, 50% strippar utan poäng och 10% strippar som handlar om hur Bud Grace antingen hamnar på mentalsjukhus eller blir kär i Hillary Clinton.

Lägg ner skiten omedelbart skulle jag säga.
Citera
2007-11-14, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyk
Allvarligt talat; är inte Ernie-serien själv "ointressant skit som ingen kan tycka om att läsa"?

Jag la ner läsandet för typ 3 år se'n då den bestod av 40% nytecknade versioner av gamla strippar, 50% strippar utan poäng och 10% strippar som handlar om hur Bud Grace antingen hamnar på mentalsjukhus eller blir kär i Hillary Clinton.

Jo, den har överlevt sig själv, precis som bl.a. Hälge. Bud Grace borde ha gjort en Waterson för flera år sen!
Citera
2007-11-14, 10:37
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Jo, den har överlevt sig själv, precis som bl.a. Hälge. Bud Grace borde ha gjort en Waterson för flera år sen!

Alla serier verkar överleva sig själva. Många av mina gamla favoriter är bara pinsamma idag.
Men Hälge - den skiten har ju alltid varit skit.
Citera
2007-11-14, 12:11
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyk

Citat:
Ursprungligen postat av Haye

jag och min farsa var stora fan av Ernie när den "var ny" (i.e i början av 90-talet), har de första samlingsböckerna, och man kan rent konkret se hur det går utför med serien. Främst gäller det hur tecknandet blir sämre och sämre och hur karaktärerna blir allt tunnare. Klarast tycker jag man ser det i Effie, från att ha varit en fullkomligt galan tant (som tecknades som en dam över 70) har hon gått att bli en tradig kokerska av bläckfisk (vafan hände med grisfötterna???)
Citera
2007-11-17, 10:18
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebaot
jag och min farsa var stora fan av Ernie när den "var ny" (i.e i början av 90-talet), har de första samlingsböckerna, och man kan rent konkret se hur det går utför med serien. Främst gäller det hur tecknandet blir sämre och sämre och hur karaktärerna blir allt tunnare. Klarast tycker jag man ser det i Effie, från att ha varit en fullkomligt galan tant (som tecknades som en dam över 70) har hon gått att bli en tradig kokerska av bläckfisk (vafan hände med grisfötterna???)
Håller med. Ernie var riktigt kul och originell de första 6-7 åren. Farbror Sid var mycket vassare, Effie galnare och Ernie gjorde allt för att undvika Doris (som då bar flaskbottnar och hade noll social kompetens).
Nej, som sagt. Om bara fler tecknare kunde ha den goda smaken att lägga ner i tid...
Citera
2011-03-15, 18:41
Medlem
Hallonjudens avatar
Tycker alla att Ernie är så dåligt, verkligen? Jag tycker nästan att serien blir bättre och bättre för varje år. Och då har jag ändå läst allt från de äldsta albumen till de nyaste.
Citera
2012-11-07, 00:33
Moderator
Popesizes avatar
Ernie är en sån där serie jag läser lite då och då. Men idag är jag tittade in på DN, så blev jag lite paff. Tydligen så
Hände tydligen för ett drygt år sen. Känns som om man har missat en del här
även Ernie-serien utvecklas tydligen.
Citera
2012-11-07, 00:41
Medlem
GurkPorrs avatar
Tyvärr ett rejält förfall. Prenumererade förr i tiden men har slutat då tidningen blev sämre och sämre. Framförallt själva Ernie-serien som blev sämre. Då och då kom någon ny bra historia men men oftast var det upprepningar av något man läst flera gånger redan eller totalt meningslösa "specialare".

"Utfyllnadsserierna" höll i regel högre kvalitet än Ernie men vill man bara läsa dessa kan man söka sig till andra tidningar..
Citera
2014-02-19, 08:01
Medlem
DN verkar ha lyft bort Dr Pork ur kannibalgrytan för den 17:e och 18:e. Ingen Ernie i dagens nätutgåva.

Misstänker att MultiKulturellt Centrum och/eller korrekthetsivrare reagerat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in