2007-11-15, 02:07
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottymannen
och finns det så att man blåsa upp den utan kompressor?
Torde väl finnas så man kan blåsa upp med en liten 12v kompressor man kopplar till cigaretttändaruttaget eller i värsta fall en cykelpump.
Exempelvis http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=77134
Citera
2007-11-15, 08:27
Medlem
ormbitens avatar
200 kr för skiftet + 250 kr för förvaringen per säsong. Alltså 450 kr per säsong, 900 kr per år.
Citera
2007-11-15, 12:08
Medlem
Försökte pruta ner priset men 600 per säsong låg fast.
Ringde runt till några olika däckkedjor men priserna låg runt 6-700 per säsong.

Dock så fick jag tag i en mindre firma som tar 400 per säsong, dvs 800 för ett helår för både skiftning och förvaring, det känns mer motiverat.
Citera
2007-11-15, 16:48
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottymannen
Kan du rekommendera en sådan? Vad kostar den och finns det så att man blåsa upp den utan kompressor?

Är lite småsugen på en som kan lyfta min bil när man kör offroad, som ett komplement till Hi-Lift

Finns såna man blåser upp+ med avgaser.
Inte provat den själv men har en sån fast ombyggd till tryckluft.
Kommer inte ihåg tillverkaren men den va billig har för mig att den kostade under 1000kr så man kan ju slänga den efter några gånger och köpa en ny med tanke på priset.
Kvaliten är väl hyfsad på den har haft min i iaf 6 månader och använt den mycket så bra trodde jag inte att den skulle va med tanke på priset.
Citera
2007-11-15, 18:09
Medlem
Gott&Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Betalar 450 för däckförvaring och 200 kr för byten.
Alltså 850 kr per år.
Hur gick den uträkningen till? ;p
Citera
2007-11-15, 19:35
Medlem
baazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gott&Blandat

Hur tänker du? Jag får det också till 850.-
Citera
2007-11-18, 13:20
Medlem
jaha..

Citat:
Ursprungligen postat av Gott&Blandat
Om inte dina föräldrar e syskon,och du således har 7 fingrar per hand som du räknar på........så bör väl 450+200+200 bli just 850kr eller hur?
Citera
2007-11-19, 18:02
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Varför betala 750 spänn för att förvara däcken när man kan ha dom nere i källaren eller boden.

För att man har blivit vuxen och har tjänstebil?
För att garaget är fullt med andra prylar?
För att man slipper kånka däcken in och ut ur bilen?

Min firma betalar 750 spänn för byte, förvaring och tvätt av sommarhjulen. Jag är nöjd och slö. OK?
Citera
2007-11-25, 00:14
Medlem
Man ska ha jävligt klart för sig att en firma ( i Stockholm) som tar 200-500 för förvaring och skifte, knappast har några försäkringar om dina däck skulle bli stulna eller stället brinner. Ett absolut minimum för att täcka kostnaderna hos en seriös firma (i Stockholm) är runt 750-800 per säsong för skifte och förvaring. men troligtvis så ska det kosta runt tusingen.
Citera
2007-11-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooooookieman
Man ska ha jävligt klart för sig att en firma ( i Stockholm) som tar 200-500 för förvaring och skifte, knappast har några försäkringar om dina däck skulle bli stulna eller stället brinner. Ett absolut minimum för att täcka kostnaderna hos en seriös firma (i Stockholm) är runt 750-800 per säsong för skifte och förvaring. men troligtvis så ska det kosta runt tusingen.

Fast ett högt pris är ingen garanti för att försäkringar finns heller. Vill man vara säker på det måste man nog be om att få se papper på det varje år man anlitar dem.
Citera
2007-12-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Fast ett högt pris är ingen garanti för att försäkringar finns heller. Vill man vara säker på det måste man nog be om att få se papper på det varje år man anlitar dem.

Tycker jag absolut att man ska göra....
Citera
2012-10-19, 21:58
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Försöker återuppliva en gammal tråd. Någon som har koll på vad Vianor normalt tar för skifte+däckhotell inkl tvätt (och ev inkl balansering) år 2012?

De idioterna vägrar ju skriva priser på sin hemsida, svara på mail eller i telefon. Men de ligger trots allt närmast och har av någon anledning gott rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in