2007-11-14, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Var väl det jag tänkte. Då måste du ju se skillnaden i dessa två incidenter?

Innan utredningen är gjord i Italien så kan jag inte säga om det är någon skillnad. Är det ett vådaskott som gått av så ser jag likheter. Siktade han mot bilen så ser jag skillnader.
Citera
2007-11-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Innan utredningen är gjord i Italien så kan jag inte säga om det är någon skillnad. Är det ett vådaskott som gått av så ser jag likheter. Siktade han mot bilen så ser jag skillnader.

Men nu handlar det om ett varningskott, Gabrielles bil befann sig i den absoluta närheten, där kan inte ett varningskott ha landat, skottvinkeln gör ju att kulan landar betydligt längre bort.
Citera
2007-11-14, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
När ska du komma med något vettigt i den här tråden LV?
Får man fråga vems perspektiv ni tar iom. att ni verkar veta "sanningen"?

Något vettigt!

Ska inte du gå och hänga dig i stället för att störa oss andra
Citera
2007-11-14, 23:20
Bannlyst
Citat:
Men nu handlar det om ett varningskott, Gabrielles bil befann sig i den absoluta närheten, där kan inte ett varningskott ha landat, skottvinkeln gör ju att kulan landar betydligt längre bort.

Nja, enligt Gazettan så sköt han först ett varningsskott i luften och började sedan springa med puffran i handen och då skulle ett vådaskott gått av (som träffade Gabrielle i huvudet).

Vad jag menar är, om det nu är sanningen (att det var ett vådaskott) så ser jag likheterna med det osannolika, men om han sprang och sköt mot bilen så var det helt klart dråp.

Jag har iofs bara Gazettans uppgifter, det kan ju finnas helt andra som jag inte läst/missat.
Citera
2007-11-15, 11:18
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Något vettigt!

Ska inte du gå och hänga dig i stället för att störa oss andra

Det var ju inte första, och troligen inte sista, IQ-befriade inlägget du skrev i denna tråd! Just precis sådana här inlägg jag menade i mitt tidigare inlägg. Istället för att endast påpeka ATT vi har fel enligt din mening får du gärna komma med några motargument till att kravallerna som var nere i Italien skulle vara berättigade.

Nu har du använt både det ena och det andra, ska jag dränka mig själv denna gång tro?

För övrigt verkar tyst om kravallerna inom media. Någon som vet hur det har förändrats över tid? Hur går förundersökningen? M.I.A, ge oss en uppdatering om Gazettan.
Citera
2007-11-15, 11:44
Bannlyst
Citat:
Det var ju inte första, och troligen inte sista, IQ-befriade inlägget du skrev i denna tråd! Just precis sådana här inlägg jag menade i mitt tidigare inlägg. Istället för att endast påpeka ATT vi har fel enligt din mening får du gärna komma med några motargument till att kravallerna som var nere i Italien skulle vara berättigade.

Nu har du använt både det ena och det andra, ska jag dränka mig själv denna gång tro?

För övrigt verkar tyst om kravallerna inom media. Någon som vet hur det har förändrats över tid? Hur går förundersökningen? M.I.A, ge oss en uppdatering om Gazettan.

Ja mina mot argument är väll rätt uppenbara va!

Tycker att italienska snuten har gjort bort sig totalt.
Man kan glömma det där med "olyckshändelse" en ren avrättning tror jag det är!
Så givet vis så tycker jag att det är helt underbart när några av Europast största fiender slåss tillsammans mot den italienska polisen.

Men varför inte gå och dränkt dig
Citera
2007-11-15, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Ja mina mot argument är väll rätt uppenbara va!

Tycker att italienska snuten har gjort bort sig totalt.
Man kan glömma det där med "olyckshändelse" en ren avrättning tror jag det är!
Så givet vis så tycker jag att det är helt underbart när några av Europast största fiender slåss tillsammans mot den italienska polisen.

Men varför inte gå och dränkt dig

Vad baserar du dina fakta på? Ta du och läs vad som skrivs i Italien som M.I.A gjort innan du öppnar din lilla finniga käft. TÖNT!
Citera
2007-11-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Nja, enligt Gazettan så sköt han först ett varningsskott i luften och började sedan springa med puffran i handen och då skulle ett vådaskott gått av (som träffade Gabrielle i huvudet).

Vad jag menar är, om det nu är sanningen (att det var ett vådaskott) så ser jag likheterna med det osannolika, men om han sprang och sköt mot bilen så var det helt klart dråp.

Jag har iofs bara Gazettans uppgifter, det kan ju finnas helt andra som jag inte läst/missat.

Okej att ett första skott har avlossats i luften har jag missat. Det kastar faktiskt ett annat ljus över händelsen. Men det är fortfarande en total katastrof och carabinieris härjande måste få ett stopp. Förhoppningsvis kan Italiens ultras gå i bräschen för det med sina attacker.
Men det blir betydligt lättare att debattera när all fakta är på bordet och en utredning har gjorts.
Citera
2007-11-15, 17:53
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Okej att ett första skott har avlossats i luften har jag missat. Det kastar faktiskt ett annat ljus över händelsen. Men det är fortfarande en total katastrof och carabinieris härjande måste få ett stopp. Förhoppningsvis kan Italiens ultras gå i bräschen för det med sina attacker.
Men det blir betydligt lättare att debattera när all fakta är på bordet och en utredning har gjorts.

Tycker ni alla ska se BBC dokumentär:
Hooligans foreign fields. För att få en inblick i Irriducibilis verksamhet nere i Italien. Då förstår kan ni förstå vilket problem den Italienska polisen har haft med dessa ligister under åren.

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=N2RHsxRcBsE
Citera
2007-11-15, 19:33
Medlem
Bungies avatar
Det blir mordåtal för den polisen.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_598667.svd

"Italienska myndigheter beslutade på torsdagskvällen att förbjuda supportrar till lagen Atalanta, Catania, Milan, Roma, Sampdoria och Torino att resa till lagens bortamatcher när serie A startar igen efter landslagsuppehållet under helgen 24-25 november. Även supportrar till fem serie C-lag har belagts med reseförbud för att upprätthålla den allmänna ordningen."
Citera
2007-11-15, 19:35
Bannlyst
Citat:
Det blir mordåtal för den polisen.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_598667.svd

"Italienska myndigheter beslutade på torsdagskvällen att förbjuda supportrar till lagen Atalanta, Catania, Milan, Roma, Sampdoria och Torino att resa till lagens bortamatcher när serie A startar igen efter landslagsuppehållet under helgen 24-25 november. Även supportrar till fem serie C-lag har belagts med reseförbud för att upprätthålla den allmänna ordningen."

ja det var helvete vad jag var fel ute
Citera
2007-11-15, 19:38
Bannlyst
Enligt vitnessuppgifter i Italien så siktade polisen mot bilen när han sköt andra skottet, däför väljer åklagaren att åtala för mord.

Nu lär det ta hus i helvete, hoppas man lär carabinieris i Italien hur man uppför sej och handskas med passionerade fans i framtiden.

Ppimpen, du hade rätt även om det inte var en avrättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in