2007-11-13, 15:22
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liin_Me_Cneen
nej, groggar har ju alltid 2 ingredienser.

Och?

Grogg är bara slangord, det är likförbenat en drink.
Citera
2007-11-13, 15:44
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Och?

Grogg är bara slangord, det är likförbenat en drink.

Nej, det är inte samma sak. En typsik grogg består ALLTID av 2 ingredienser; En spritsort, vanligtvis någon vit sådan, och någon form av utfyllnad, t.ex. läskeblask. En drink (eg. longdrink) däremot består ALDRIG av två ingredienser. Grundreglen för en drink är att blanda en bassort, en likör och någon form av utfyllnad. En cocktail är en longdrink utan utfyllnad, t.ex. dry martini. En cocktail serveras antingen i ett martiniglas om drinken inte innehåller is, eller i ett OF-glas om den innehåller is.
Citera
2007-11-13, 15:54
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Nej, det är inte samma sak. En typsik grogg består ALLTID av 2 ingredienser; En spritsort, vanligtvis någon vit sådan, och någon form av utfyllnad, t.ex. läskeblask. En drink (eg. longdrink) däremot består ALDRIG av två ingredienser. Grundreglen för en drink är att blanda en bassort, en likör och någon form av utfyllnad. En cocktail är en longdrink utan utfyllnad, t.ex. dry martini. En cocktail serveras antingen i ett martiniglas om drinken inte innehåller is, eller i ett OF-glas om den innehåller is.

Grogg är ett relativt svenskt slangord (iallafall vanligast här om vi inte pratar amerikanska pirat-filmer), konstigt att ett uttryck som i stort bara är vanligt i Sverige lyckas definiera hela alkoholvärlden vad som är vad?

Grogg är vad jag skulle kalla en underkategori av drinkar och inget ett helt eget begrepp. Lika som t.ex. "Mac" är en underkategori av Datorer, en mac har särskiljda kännetecken än en PC eller en Superdator men alla tre är Datorer.
Citera
2007-11-13, 17:01
Medlem
M__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovieblue
Red bull som blandas med jäger är nog den godaste drycken jag har druckit på krogen..
Kan ha att göra med att krogen kör med smuggelvodka som smakar skit.
Lägger min röst på red bull + jäger, underbart gott.
Citera
2007-11-13, 17:03
Medlem
callcias avatar
Redbull smakar skit, men redbull-jäger funkar.
Citera
2007-11-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qapmoc
Var det bara en myt att redbull och alkohol kunde vara farligt för hjärtat?

Nej det är ingen myt, men taurin(som finns i redbull) är bevisat att det påverkar hjärtat.
Men det finns ingen forskning just nu som visar hur mycket tauring faktiskt påverkar hjärtat.
Citera
2007-11-14, 18:07
Medlem
qwiiiks avatar
Jag tycker att jäger och röda tjuren är fin fin i festliga sammanhang

Jag stavar som en kratta och det är garanterat fler fel stavningar kvar
Citera
2007-11-16, 16:54
Medlem
Que ball är löjligt gott även om det inte är så speciellt mycket RB i den.

Vanilj vodka, Passoa, Limejuice, Tranbärsjuice skakas hälls upp i ett low ball glas med is. Toppa med RB
Citera
2007-11-16, 22:15
Medlem
Redbull vodka och redbull jäger. Blev sugen att prova redbull tequila, tequila är trevligt
Citera
2007-11-16, 22:24
Awaiting Email Confirmation
Klart bäst RedBull Green Dragon
Citera
2007-11-17, 01:55
Medlem
timpakays avatar
Jag föredrar red bull vodka då jag inte gillar barr-smaken som jäger har. Det är dom enda två red bull baserade drinkarna eller groggarna eller vad ni nu vill kalla det som jag har prövat.

Sen är det varken livsfarligt eller ofarligt för en vanlig person. Livsfarligt är det om man har ett svagt hjärta och det kan man ha även om man är 20. Ofarligt är det knappast, dricker man tre koppar kaffe känner man ju hur hjärtat bränner iväg lite, dricker man åtta red bull och sen blir aspackad på det behöver man inte vara rymdforskare för att inse att hjärtat går på högvarv.
Citera
2007-11-17, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infection
Höhö meen jag älskar ju redbull + tequila :< kan dricka hur mkt som helst av skiten ;D

hur gott som helst =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in