2007-11-11, 19:24
Medlem
zorc7251s avatar
Jag citerar de regler som jag anser "inte funkar" p.g.a. att vissa moderatorer är så starkt engagerade i invandringsfrågan att det medför att objektiviteten blir satt ur spel:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=510715
Citat:
Ursprungligen postat av Admin
De nya reglerna i integration och invandring;
3. Inlägg som inte för debatten framåt raderas.
4. Offtopic raderas och man får tillsägelse direkt för VARJE offtopic.
De nya reglerna ger alltså moderatorer, jäviga som ojäviga, oinskränkt makt att mer eller mindre godtyckligt, utan hänvisning, radera inlägg och därmed styra trådar i den riktning de själva behagar. Eftersom inlägget raderas så försvinner i princip spårbarheten och översynen för vad som egentligen föranledde raderingen.

*Man kan t.ex. inte längre kritisera en dåligt underbyggd trådstart eftersom dessa inlägg mystiskt försvinner (se regel #3).
*Man kan inte ifrågasätta moderatorernas definition av "OT" eller "trams" (se regel #4 eller #3)
...utan att få inläggen raderade och i värsta fall en tillsägelse.

Någon mer som upplever denna censur som ett problem?
2007-11-11, 19:29
Moderator
vfs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=536966

Ta det i den tråden kanske?
2007-11-11, 19:36
Medlem
johnny-62s avatar
Såna här diskussioner ska väl tas via pm med berörda moderatorer..
Själv har jag inga problem med I/I då jag inte längre debatterar där..
2007-11-11, 19:44
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
http://www.flashback.org/showthread.php?t=536966

Ta det i den tråden kanske?
Sista inlägget i den tråden skrevs av mig, sen dog visst tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Såna här diskussioner ska väl tas via pm med berörda moderatorer..
Själv har jag inga problem med I/I då jag inte längre debatterar där..
Blev hänvisad till Admin av en moderator, men jag misstänker att han är upptagen med annat så jag tog det hit. Är mest intresserad av om andra upplever samma problem och vad man kan göra åt det.
2007-11-11, 20:04
Medlem
Fet-Everts avatar
För debattens skull är det väl ändå bra om off topic-inlägg och inlägg som inte för debatten framåt (vissa oneliners, skämt på barns nivå etc.) raderas.

En dåligt underbyggd trådstart är frestande att kritisera, men det mer korrekta är att anmäla tråden och låta moderatorn avgöra. Det kan vara synd om de första tio inläggen handlar om huruvida tråden ska tillåtas existera eller inte.
2007-11-11, 20:26
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
För debattens skull är det väl ändå bra om off topic-inlägg och inlägg som inte för debatten framåt (vissa oneliners, skämt på barns nivå etc.) raderas.

En dåligt underbyggd trådstart är frestande att kritisera, men det mer korrekta är att anmäla tråden och låta moderatorn avgöra. Det kan vara synd om de första tio inläggen handlar om huruvida tråden ska tillåtas existera eller inte.

Håller med dig, nu en som klagar på att det raderas off topic och för nån vecka sen var det en annan användare som hade problem med att trådstarterna innehöll källuppgifter..
2007-11-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
En dåligt underbyggd trådstart är frestande att kritisera, men det mer korrekta är att anmäla tråden och låta moderatorn avgöra.

Eller varför inte låta moderatorerna vara de enda som har behörighet att skriva, resten får nöja sig med privilegiet att få läsa dessa visa ord
2007-11-11, 21:07
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorc7251
Jag citerar de regler som jag anser "inte funkar" p.g.a. att vissa moderatorer är så starkt engagerade i invandringsfrågan att det medför att objektiviteten blir satt ur spel:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=510715

De nya reglerna ger alltså moderatorer, jäviga som ojäviga, oinskränkt makt att mer eller mindre godtyckligt, utan hänvisning, radera inlägg och därmed styra trådar i den riktning de själva behagar. Eftersom inlägget raderas så försvinner i princip spårbarheten och översynen för vad som egentligen föranledde raderingen.

*Man kan t.ex. inte längre kritisera en dåligt underbyggd trådstart eftersom dessa inlägg mystiskt försvinner (se regel #3).
*Man kan inte ifrågasätta moderatorernas definition av "OT" eller "trams" (se regel #4 eller #3)
...utan att få inläggen raderade och i värsta fall en tillsägelse.

Någon mer som upplever denna censur som ett problem?

Men, men.........är inte dom där reglerna reviderade tillbaka till något som åtminstone påminner om dom som fanns tidigare? Har absolut för mig att admin skrivit det i detta forum?
2007-11-11, 21:22
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Men, men.........är inte dom där reglerna reviderade tillbaka till något som åtminstone påminner om dom som fanns tidigare? Har absolut för mig att admin skrivit det i detta forum?
Stämmer bra det.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=547021
2007-11-11, 22:11
Bannlyst
Först och främst, jag tycker du snackar en massa skit!

När du inte får gehör för ditt dravel i en tråd, startar du en ny.

Beklagar för din skull, att det inte är en panel från CMR, Aftonbladet och Expo som modererar I&I, kanske hade måhända denna hade fallit dig bättre i smaken, men det är knappast någon av oss som raderar ett enda relevant inlägg som faktiskt har med någon tråd att göra (oavsett åsikt). Snarare är det så att vi som modererar där upplever att ämnena vinner på att de får debatteras fritt.

Här var inlägget du fick borttaget i en tråd som inlägget överhuvudtaget inte hade något att göra i:

Citat:
Om "trams" är smädningar så hade båda debattörerna gjort sig skyldiga till det. Förutom det ser jag ingen "trams" eller "OT" i Ignatius I's inlägg då de innehåller fullständigt legitim kritik av frågeställningen. Ryggdunkandet tar oanade höjder här på I&I när nu modsen blandar sig in i leken.

Här var mitt svar till dig varför:

Citat:
Jag kopierar de andra moderatorerna på pm:et

Mitt råd är att ta det i pm till admin om du inte är nöjd med exempelvis min eller någon annan moderators insatser. Ditt inlägg (ovan) blev borttaget med hänvisning till att det inte har med frågeställningen eller trådens ämne att göra.

Trots detta (och att du tycks uppleva oss som allt för partiska) föranledde inte raderingen någon tillsägelse.

Mvh

Ditt svammelsvar om min avsaknad av samvete kan jag tyvärr inte citera ordagrant då jag direkt raderade tramset.
2007-11-11, 22:37
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Först och främst, jag tycker du snackar en massa skit!

När du inte får gehör för ditt dravel i en tråd, startar du en ny.
"Först och främst" hade mitt inlägg hade varit ot i den tråden du syftar på, för det andra är det inte tillsägelser eller utdelningar av varningar jag kritiserar utan själva modereringen och metoden.

Citat:
Beklagar för din skull, att det inte är en panel från CMR, Aftonbladet och Expo som modererar I&I, kanske hade måhända denna hade fallit dig bättre i smaken, men det är knappast någon av oss som raderar ett enda relevant inlägg som faktiskt har med någon tråd att göra (oavsett åsikt). Snarare är det så att vi som modererar där upplever att ämnena vinner på att de får debatteras fritt.
Jag hade föredragit att modereringen hade skett av någon som faktiskt var totalt ointesserad av ämnet, varken för eller emot -faktiskt.

Citat:
Här var inlägget du fick borttaget i en tråd som inlägget överhuvudtaget inte hade något att göra i:
Hm, så kritik av trådstart eller moderatorernas uppfattning om vad som är ot eller trams klassas som just ot och skall helst inte ventileras för allmän beskådning, har jag uppfattat dig korrekt?

Citat:
Här var mitt svar till dig varför:
Yes, det är uppenbart att du modererar i din egen tråd, så passande...

Citat:
Ditt svammelsvar om min avsaknad av samvete kan jag tyvärr inte citera ordagrant då jag direkt raderade tramset.
Du slipper då det är ganska personligt.
2007-11-11, 22:43
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
Stämmer bra det.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=547021
Det var regeln Offtopic raderas och man får tillsägelse direkt för VARJE offtopic som revideras och inget annat. Vad jag vet så raderas s.k. offtopic fortfarande och det görs oftast "mörkt".
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in