2007-11-11, 11:16
Medlem
Hur bra idé är detta egentligen?
Jag har köpt en kopia av Leopard (alltså inte familj-paket),
men eftersom jag har två Mac:ar funderade jag på att bryta användaravtalet.

Är detta ett problem? Riskerar jag att något krånglar om jag har det på två datorer samtidigt eller hur fungerar det? Kan tänka mig att man kan få lite skit för det om dom märker att två datorer försöker uppdatera sig med samma licens.

Jag är alltså inte rädd för att dom ska ringa och kräva mig på pengar, men det hade varit jobbigt om de t.ex. inte låter mig uppdatera en av datorerna.
Citera
2007-11-11, 11:22
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikJohansson
Hur bra idé är detta egentligen?
Jag har köpt en kopia av Leopard (alltså inte familj-paket),
men eftersom jag har två Mac:ar funderade jag på att bryta användaravtalet.

Är detta ett problem? Riskerar jag att något krånglar om jag har det på två datorer samtidigt eller hur fungerar det? Kan tänka mig att man kan få lite skit för det om dom märker att två datorer försöker uppdatera sig med samma licens.

Jag är alltså inte rädd för att dom ska ringa och kräva mig på pengar, men det hade varit jobbigt om de t.ex. inte låter mig uppdatera en av datorerna.

Jag har gjort det med min tigerlicens utan problem och vad jag har inte hört att Apple gjort några inskränkningar inom detta område när det gäller Leopard.
Citera
2007-11-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag har gjort det med min tigerlicens utan problem och vad jag har inte hört att Apple gjort några inskränkningar inom detta område när det gäller Leopard.
Det var skönt att höra. Dock kommer jag ha dåligt samvete då jag berövar allas vårt favoritföretag den välförtjänta inkomsten. Får skylla på att jag inte har råd, fattig student som man är. De kan juh knappast kräva att jag ska betala TVÅ licenser
Citera
2007-11-11, 23:03
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Behöver inte oroa dig.
Frågade en kompis samma sak och han kände inte till att något skulle vara utöver det normala med Leopard.
Citera
2007-11-11, 23:30
Medlem
ariers avatar
Vafan du har ju iaf en riktig kopia utav skivan. Bara att köra på. Ingen ångest där inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in