2007-11-11, 01:22
Medlem
Någon som provat att göra något eget med surströmming? Det är ju så förhatligt att för det mesta måsta kasta härta(hälften)av burkinnehållet för att detsamma icke tillåter sig hålla till The Day after(?).
10- 12 firrar/ burk..... låt säga det blir då härta kvar till da´ n efter.
Vet en som provat att göra Janssons frestelse på surströmming och att detta var "hur gott som helst". Men vet också dem som förkastar detta.
Någon som testat och vill uttala sig om vad den tyckte? Pers. kan jag väl tänka mig att just varm/ uppvärmd SS inte är så värst lyckat?

Och om nu detta inte vore så lyckat, så tänkte jag att kanske ngt kallskuret- sallad- liknande på SS vore ngt att "sätta tänderna i", då? Skära upp några kallpärer i tärningar och blanda lite finhackad rödlök i och ned med remsor av SS och ha vid sidan om en skål med gräddfil+ gräslök? Låter ju gott?!
Men tål egentligen SS att bevaras till The Day after?
Eller blir "The Firre" än mer sur och härsken, då?
Citera
2007-11-11, 18:56
Medlem
w84funs avatar
Varför inte spara surströmmingen med spad i en glasburk med lock? Det fungerar fint här i alla fall. Ett par dagar senare är det bara att göra några goda mjuka tunnbrödsrullar på resterna. Minns hur det såldes i en surströmmingskiosk under barndomen. Det var potatismos, surströmming och rå gul lök på de man köpte. Riktig snabbmat alltså.
Citera
2007-11-11, 23:29
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w84fun
Minns hur det såldes i en surströmmingskiosk under barndomen. Det var potatismos, surströmming och rå gul lök på de man köpte. Riktig snabbmat alltså.

Surströmmingskiosk? Låter exotiskt! Vad pratar vi för år och geografisk placering då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in