2007-11-10, 11:03
Medlem
Tjo FB, Jag tänkte bara på en sak när jag såg en artikel på aftonbladet.se ang. en tjej med 4 ben och 4 armar eller var det handlade om!

Denna tjej skulle operara bort dessa för att bli "normal".

Det jag mer eller mindre tänkte på, Kan detta vara någon typ av evolution av oss, att vi helt enkelt utvecklas till att bli, ja.. ni fattar..

Idag anses en såndan sak som FEL och måste åtgärdas genom operation, Hindrar vi människor våran egna evolution genom att t.ex. neka det som evolution och istället betrakta det som fel?

Vad är nästa steg inom våran evolution tror ni?

tacksam för svar.
Citera
2007-11-10, 11:26
Medlem
Tebos avatar
Nej det har inget med evolution att göra. Hur skulle den här personen få en fördel gällande barnafödandet?
Citera
2007-11-10, 11:39
Medlem
hroobarbs avatar
Hon var sammanvuxen med sin huvudlösa tvilling.
Citera
2007-11-10, 11:40
Medlem
Emp-snubbes avatar
+ att hon väl var nära att avlida pga sin åkomma?
Citera
2007-11-10, 11:41
Medlem
Emp-snubbes avatar
Fuck it, dubbelpost
Citera
2007-11-10, 12:49
Medlem
wellermans avatar
Det har men evolution att göra så tillvida att evolution är beroende av slumpmässiga mutationer. Radikala mutationer som denna kan i extremfall visa sig fylla en nisch, men det är otroligt sällsynt. Hade mutationen varit en fördel för henne så hade den ju inte behövts åtgärdas.
Citera
2007-11-10, 13:14
Medlem
seriouss avatar
OM det var en extrem mutation så förändrar ju inte borttagandet av extra extremiteter genuppsättningen heller. Nej, vi förhindrar inte evolutionen genom att operera bort extremiteter.
Citera
2007-11-10, 13:44
Medlem
Bajsfacistens avatar
Att hon är skapt sån har väl inte ens med arvsanlagen att göra utan med att att fostret och smält samman med ett tvillingfoster. Hon har antagligen inga gener i sina könsceller som ger fler armar och ben.
Citera
2007-11-12, 09:37
Medlem
Jag tänkte mer såhär är att denna unge har fått sig 4 armar & 4 ben som är ur funktion, men om vi tänker såhär att hon fick unga så kanske armarna & benen skulle vara mer funktionsdugliga? efter 2000år har vi kanske en människa som springer som fan eller diskar jävligt fort!

ja, ni förstår min poäng va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in