Svara
2007-11-10, 01:49
Medlem
MainTanks avatar
Jag var på väg hem en tisdagkväll. På tunnelbanan stötte jag på en vän och tre andra jag träffat nån gång tidigare bara. Det visade sig att de hade syra och tänkte trippa tillsammans. Jag hänkade självklart eftersom jag länge hade velat testa.

Vi gick till ena snubbens källare och började med en droppe var. Vi la oss i en hög på golvet och pratade om de mest konstiga saker, men vi kände oss knappast trippade. Efter ca. tre timmar gick vi därifrån och bestämde oss för att ta varsin droppe till.

När min polare skulle droppa på min tunga slant han på nåt sätt, så jag fick tre droppar(...). Sen lät det ju;
"Jaha, vart ska du ta vägen nu då? Vi hade ju tänk ta första tunnelbanan till stan, men det kan ju inte du göra nu. Du kommer snea som fan och golar du så är du så jävla körd säger jag bara."

Jaha ja, tänkte jag. Jag och källarsnubben gick till bussen och började känna oss smått virriga. En vit mur med diverse smutsfläckar började dansa efter oss när vi gick förbi (smutsfäckarna alltså, inte muren).

Vi satte oss i busskuren och betraktade de små gula blommorna som växte upp ur asfalten. Träden på andra sidan gatan rörde sig på ett spöklikt sätt fram och tillbaka. Alltihopa fann vi jättekul och började skratta. Bakom imman i busskuren stod det flera hundra människor och betraktade oss, trodde vi.

Bussen kom. När vi reste på oss kändes det som att intrycken attackerade oss. Allt kom samtidigt. Jag fumlade upp busskortet och stapplade in i bussen. Chaffisen bara stirrade på mig. Ett gammalt par satt och pratade, allt levde. Deras prat var ett enda mummel. Jag ansträngde mig för att inte missa min hållplats.

Jag gick med raska steg hemåt i en värld av dansande färger och mumlande röster. Efter att ha stått och fumlat med nyckeln i tre minuter kom jag in och låste in mig på mitt rum. Jag satte mig framför datorn, men fattade inte alls vad jag gjorde. Rösterna kom närmare. Jag ville ha musik, men visste inte hur man gjorde för att få igång media playern.

Det blev nåt slags mönser av alltihop, jag gick fram till dörren, ångrade mig och och gick och satte mig i stolen. Bestämde mig för att sova, ångrade mig och gick tillbaka till stolen. Allt jag gjorde gick på repeat, allt jag tänkte gick på repeat. Jag visste inte vem jag var eller var jag var. Jag tittade upp och plötsligt var jag omringad av röda väktare. Min far skakade om mig kraftigt och skrek nåt om att mitt liv var förstört. Jag såg upp. Väktarna hade förvandlats till rejvare i färgglada kläder.

Där nånstans somnade jag, och jag minns att jag hade de mest underbara drömmarna jag någonsin haft. Allt var så otroligt vackert... Det enda som existerade var nuet. Tusentals själar, människor och djur, även poliser var där. Gigantiska "gudar(?)" av rent guld rörde sig sakta över alltihop. Allt var under kontroll, jag lät varenda millimeter av min kropp genomborras av små tunna nålar. Jag kommunicerade med de andra med hjälp av hjärnvågor, men det fanns inga ord, vi var ett. Allt var så rent, så perfekt.

Jag fick fler nålar genom kroppen. Inte en rörelse. Jag minns att jag/"vi" skulle uppnå någonting med hjälp av våra extremt kraftfulla tankevågor, men jag minns inte vad. Jag minns ett öga, ett pyttelitet öga av glas som symboliserade universums mitt eller nåt liknande. Hela systemet fokuserade plötsligt på ögat. Nu var varenda liten millimeter av min kropp genomnålad. (Mina ord räcker inte till för att beskriva storheten i vad som hände här)

När allt var över flöt jag omkring i ett grönt hav av jagvetintevad. Jag gjorde mönster i luften med händerna, allt var så vackert. Det var det mest avslappnade ögonblicket i mitt liv...

Jag sov i två dygn efter det... Ursäkta om inlägget blev lite långt.
Citera
2007-11-10, 02:01
Bannlyst
Lång tyckte jag verkligen inte skulle vilja veta ännu mer Kul att du fick en bra tripp =) 4/5 pz
Citera
2007-11-10, 11:56
Medlem
DXVs avatar
Var det din pappa som kommit på dig på riktigt? Låter väldigt behagligt hur som helst..3½/5 !
Citera
2007-11-10, 23:08
Medlem
jellesis avatar
jag vill åxå att du skriver mer om din upplevelse
Citera
2007-11-11, 13:56
Medlem
MainTanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXV
Var det din pappa som kommit på dig på riktigt? Låter väldigt behagligt hur som helst..3½/5 !
Nädå, som tur var.

Hehe... Vad är det ni vill veta mer av?
Citera
2007-11-12, 02:05
Medlem
MainTanks avatar
Kanske kan tillägga vad som hände när jag till slut vaknade...

Jag vaknade i min säng. Hela rummet lystes upp av dataskärmen som stod på. Allt vajade fram och tillbaka och stämningen var lika chill som drömmen hade varit. Förutom en sak, allt var riggat. Space Tribe-klistermärkena som sitter på väggen hade den tidigare designen. Affisherna var kopior, möblerna var kopior, i råttburarna låg någon annans råttor och sov. Till och med Oboy-spillet på golvet var kopierat.
Jag satte mig vid datorn. Klockan var halv fyra på morgonen. Min dåvarande pojkvän var inne på msn av någon anledning. Jag berättade om alltihop, snedtrippen, drömmarna, och mitt riggade rum.

Jag öppnade den låsta dörren, gick på toa, och tog en titt på huset. Det var också kopierat. Jag öppnade dörren till det andra sovrummet och där låg det en fet datanörd och en sibirian husky och sov. "Okej", tänkte jag och stängde dörren. Jag gick ut i köket och fick sällskap av katterna som självklart också var kopior. "Någon driver med mig riktigt rejält", tänkte jag och var helt övertygad om att allt var på riktigt. För att få någon som helst ledtråd om vad som pågick gick jag ut och kollade. Allt var som det skulle vara, rätt adress och allt.

När jag kom tillbaka till mitt rum var vissa kopior borta, och världen hade blivit en aning mer sammanhängande. "Vadfan är det som händer här?!", sa jag högt för mig själv. I hopp om att allt skulle vara normalt nästa dag gick jag och la mig. Och jovisst, jag vaknade i mitt egna rum, allt var precis som det skulle.
Jag tvivlar faktiskt fortfarande på att allt var tack vare syran, allt var ju så verkligt. Detta är något jag lär minnas säger jag bara.

Min pojkvän dumpade mig efter detta om någon undrar.
Citera
2007-11-13, 23:54
Medlem
sanslösts avatar
Trist slut med att du vart dumpad och allt

Rätt intressant rapport dock
Citera
2007-11-14, 00:17
Medlem
SaLmoNos avatar
På hallucinogener brukar jag få känslan av att allt är en dröm men så vaknar jag ett par timmar senare och fattar att det hände på riktigt. Skumt. Bra rapport 4/5.
Citera
2007-11-14, 01:44
Bannlyst
bra tripprapport 3/5

känner igen mig där med att allt gick på repeat
Citera
2007-11-14, 04:25
Medlem
Welcome, to the other side.
Citera
2007-11-14, 12:37
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainTank
Kanske kan tillägga vad som hände när jag till slut vaknade...

Jag vaknade i min säng. Hela rummet lystes upp av dataskärmen som stod på. Allt vajade fram och tillbaka och stämningen var lika chill som drömmen hade varit. Förutom en sak, allt var riggat. Space Tribe-klistermärkena som sitter på väggen hade den tidigare designen. Affisherna var kopior, möblerna var kopior, i råttburarna låg någon annans råttor och sov. Till och med Oboy-spillet på golvet var kopierat.
Jag satte mig vid datorn. Klockan var halv fyra på morgonen. Min dåvarande pojkvän var inne på msn av någon anledning. Jag berättade om alltihop, snedtrippen, drömmarna, och mitt riggade rum.

Jag öppnade den låsta dörren, gick på toa, och tog en titt på huset. Det var också kopierat. Jag öppnade dörren till det andra sovrummet och där låg det en fet datanörd och en sibirian husky och sov. "Okej", tänkte jag och stängde dörren. Jag gick ut i köket och fick sällskap av katterna som självklart också var kopior. "Någon driver med mig riktigt rejält", tänkte jag och var helt övertygad om att allt var på riktigt. För att få någon som helst ledtråd om vad som pågick gick jag ut och kollade. Allt var som det skulle vara, rätt adress och allt.

När jag kom tillbaka till mitt rum var vissa kopior borta, och världen hade blivit en aning mer sammanhängande. "Vadfan är det som händer här?!", sa jag högt för mig själv. I hopp om att allt skulle vara normalt nästa dag gick jag och la mig. Och jovisst, jag vaknade i mitt egna rum, allt var precis som det skulle.
Jag tvivlar faktiskt fortfarande på att allt var tack vare syran, allt var ju så verkligt. Detta är något jag lär minnas säger jag bara.

Min pojkvän dumpade mig efter detta om någon undrar.

Jag hade sagt "Baby, jag älskar dig!" efter detta haha
Citera
2007-11-19, 23:01
Medlem
MainTanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Jag hade sagt "Baby, jag älskar dig!" efter detta haha
Haha!
Nä men... Jag hade tänkt dumpa honom iaf. Han är graffare och vill bli polis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in