• 1
  • 2
2007-11-10, 00:46
Medlem
Skall till att bränna ett Xbox 360 spel, när ett felmeddelande kommer upp från img burn som jag använder som brännarprogram: Drive C:/(FAT 32) does not support single files >4Gb. Vad är problemet? Går detta att lösa på något sätt? Tacksam för svar
Citera
2007-11-10, 00:50
Medlem
LKCs avatar
Ja, det går att lösa.

FAT32 stödjer inte filer över 4gb.
Konventera eller formatera din disk till NTFS istället.

Skriv "help convert" i cmd för att se aktuella kommandon för konventering.
Citera
2007-11-10, 00:52
Medlem
Saxat lite snabbt från google:

Citat:
Tipset är för Windows XP-användare och man öppnar helt enkelt kommandotolken (Command Prompt) och skriver följande;

Convert C: /FS:NTFS

Glöm inte att ändra "C" till den partition du vill konvertera. Efter att man tryckt Enter får man konfirmera sitt val genom att skriva Y och sedan Y ännu en gång för att starta om datorn och utföra konverteringen.
Citera
2007-11-10, 00:58
Medlem
Ok .Stort tack för kanonbra och snabba svar! Jag är dock inte helt van vid detta så skulle uppskatta om ni kunde berätta lite mer ingående hur jag går tillväga. Om ni har tid och ork =). Hur öppnar jag kommandotolken till att börja med?
Citera
2007-11-10, 01:12
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpen
Ok .Stort tack för kanonbra och snabba svar! Jag är dock inte helt van vid detta så skulle uppskatta om ni kunde berätta lite mer ingående hur jag går tillväga. Om ni har tid och ork =). Hur öppnar jag kommandotolken till att börja med?
Under startmenyn, välj Kör eller Run beroende på vilket språk du kör Windows i. Skriv "cmd" i rutan och tryck OK. Fönstret som dyker upp är kommandotolken.
Citera
2007-11-10, 01:13
Medlem
manganhs avatar
För att öppna kommandotolken så ska du klicka på startmenyn och klicka på kör. Då öppnas en ruta där du kan skriva in vad du vill köra, i det här fallet ska du skriva "cmd". Sne borde det väl bara vara att skriva in "Convert C: /FS:NTFS" som redan beskrivits.
Citera
2007-11-10, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Under startmenyn, välj Kör eller Run beroende på vilket språk du kör Windows i. Skriv "cmd" i rutan och tryck OK. Fönstret som dyker upp är kommandotolken.

Ok Ska göra ett försök. Häng gärna kvar nån minut
Citera
2007-11-10, 01:15
Medlem
Hmm. Nu kommer det upp "Ange aktuell volymetikett för enhet C" . Vad ¨skriver jag där?
Citera
2007-11-10, 01:25
Medlem
hakds avatar
Du borde veta att det inte går att konvertera till backs till fat 32 utan att formatera om hela hdd sen..
Citera
2007-11-10, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpen
Hmm. Nu kommer det upp "Ange aktuell volymetikett för enhet C" . Vad ¨skriver jag där?

edit: Äh, någon annan förklarade bättre.
Citera
2007-11-10, 01:26
Medlem
Citat:
"Volymetiketten" är helt enkelt en etikett på volymen, det är vad man vill kalla volymen. Skriver du inte in något, blir det automatiskt enhetsnumret (C,D,E...) som blir volymetikett.

Du ska inte behöva skriva nåt där, vad jag minns. Om du nu inte har döpt dina volymer till nåt själv. Exempel c: system, D: share , E: dvd-s osv.
Citera
2007-11-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIR
Du ska inte behöva skriva nåt där, vad jag minns. Om du nu inte har döpt dina volymer till nåt själv.

Hmm .Okej. Jag testade att trycka enter. Då kommer det upp "Du har angivit en felaktig volymetikett" Testade också att skriva "C", som borde vara det självklara eftersom det är C (hårddisken) jag konverterar men fick upp samma felmeddelande även då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in