• 1
  • 2
2007-11-10, 00:46
Medlem
Skall till att brnna ett Xbox 360 spel, nr ett felmeddelande kommer upp frn img burn som jag anvnder som brnnarprogram: Drive C:/(FAT 32) does not support single files >4Gb. Vad r problemet? Gr detta att lsa p ngot stt? Tacksam fr svar
Citera
2007-11-10, 00:50
Medlem
LKCs avatar
Ja, det gr att lsa.

FAT32 stdjer inte filer ver 4gb.
Konventera eller formatera din disk till NTFS istllet.

Skriv "help convert" i cmd fr att se aktuella kommandon fr konventering.
Citera
2007-11-10, 00:52
Medlem
Saxat lite snabbt frn google:

Citat:
Tipset r fr Windows XP-anvndare och man ppnar helt enkelt kommandotolken (Command Prompt) och skriver fljande;

Convert C: /FS:NTFS

Glm inte att ndra "C" till den partition du vill konvertera. Efter att man tryckt Enter fr man konfirmera sitt val genom att skriva Y och sedan Y nnu en gng fr att starta om datorn och utfra konverteringen.
Citera
2007-11-10, 00:58
Medlem
Ok .Stort tack fr kanonbra och snabba svar! Jag r dock inte helt van vid detta s skulle uppskatta om ni kunde bertta lite mer ingende hur jag gr tillvga. Om ni har tid och ork =). Hur ppnar jag kommandotolken till att brja med?
Citera
2007-11-10, 01:12
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpen
Ok .Stort tack fr kanonbra och snabba svar! Jag r dock inte helt van vid detta s skulle uppskatta om ni kunde bertta lite mer ingende hur jag gr tillvga. Om ni har tid och ork =). Hur ppnar jag kommandotolken till att brja med?
Under startmenyn, vlj Kr eller Run beroende p vilket sprk du kr Windows i. Skriv "cmd" i rutan och tryck OK. Fnstret som dyker upp r kommandotolken.
Citera
2007-11-10, 01:13
Medlem
manganhs avatar
Fr att ppna kommandotolken s ska du klicka p startmenyn och klicka p kr. D ppnas en ruta dr du kan skriva in vad du vill kra, i det hr fallet ska du skriva "cmd". Sne borde det vl bara vara att skriva in "Convert C: /FS:NTFS" som redan beskrivits.
Citera
2007-11-10, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Under startmenyn, vlj Kr eller Run beroende p vilket sprk du kr Windows i. Skriv "cmd" i rutan och tryck OK. Fnstret som dyker upp r kommandotolken.

Ok Ska gra ett frsk. Hng grna kvar nn minut
Citera
2007-11-10, 01:15
Medlem
Hmm. Nu kommer det upp "Ange aktuell volymetikett fr enhet C" . Vad skriver jag dr?
Citera
2007-11-10, 01:25
Medlem
hakds avatar
Du borde veta att det inte gr att konvertera till backs till fat 32 utan att formatera om hela hdd sen..
Citera
2007-11-10, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpen
Hmm. Nu kommer det upp "Ange aktuell volymetikett fr enhet C" . Vad skriver jag dr?

edit: h, ngon annan frklarade bttre.
Citera
2007-11-10, 01:26
Medlem
Citat:
"Volymetiketten" r helt enkelt en etikett p volymen, det r vad man vill kalla volymen. Skriver du inte in ngot, blir det automatiskt enhetsnumret (C,D,E...) som blir volymetikett.

Du ska inte behva skriva nt dr, vad jag minns. Om du nu inte har dpt dina volymer till nt sjlv. Exempel c: system, D: share , E: dvd-s osv.
Citera
2007-11-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIR
Du ska inte behva skriva nt dr, vad jag minns. Om du nu inte har dpt dina volymer till nt sjlv.

Hmm .Okej. Jag testade att trycka enter. D kommer det upp "Du har angivit en felaktig volymetikett" Testade ocks att skriva "C", som borde vara det sjlvklara eftersom det r C (hrddisken) jag konverterar men fick upp samma felmeddelande ven d.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in