2007-11-11, 10:17
Medlem
erikbes avatar
Propagandan bet inte på dig med andra ord?
Citera
2007-11-11, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Propagandan bet inte på dig med andra ord?
Jodå, stenhårt. Jag röstade på Vpk i mitt första val.

// Roger P.
Citera
2007-11-11, 19:23
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tänkte också på det en söndagmorgon tidigare i år då barnkanalen sände programmet i repris. F.ö hade tjejen han bodde hos starkt oranga tapeter och köksluckor

Så var det kanske ja, jag har fått för mig att bleka blomm-tapeter var Kommunist 70-tal, & skrikiga frukt-färger var 80-tal, det måste ha varit mer än en tjej i huset! för att kunna sköta ett helt balkong-låde jordbruk
Citera
2007-11-11, 21:04
Medlem
cecels avatar
Minns att han alltid hade med sig saxofoner till Björnes Magasin. En stor, och en liten. Det började alltid spelas en viss musik när han klev in på magasinet
Citera
2007-11-11, 21:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Minns att han alltid hade med sig saxofoner till Björnes Magasin. En stor, och en liten. Det började alltid spelas en viss musik när han klev in på magasinet

Han spelade jazz va?
Citera
2007-11-12, 01:42
Medlem
Walkers avatar
Minns Anders Linders serie om Odysseus. Rätt kul, har jag för mig.

Linder sprang omkring i den grekiska övärlden och berättade om Odysseus långa resa hem. För de många actionsekvenserna fanns tecknade stillbilder, många bilder på barbröstade kvinnor och nymner som Odysseus träffade på. Den muskulöse hjälten Odyssues var av någon anledning väldigt lik Linder i ansiktet.

Någon dold kommunistpropagande tror jag inte det fanns i Homeros...
Citera
2007-11-12, 02:03
Medlem
snömannens avatar
Ville, Valle & Viktor har bidragit till att forma många av oss till de vi är idag! Man fick lära sig mycket om hur samhället fungerade som man sedan haft stor nytta av i vuxenlivet. De blottlade samhällsmekanismerna på ett sätt så att till och med ett barn kunde begripa! Får nästan lust att utbringa ett hurra rop för dessa hjältar från barndomen!!!
Citera
2007-11-12, 02:07
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snömannen
Ville, Valle & Viktor har bidragit till att forma många av oss till de vi är idag! Man fick lära sig mycket om hur samhället fungerade som man sedan haft stor nytta av i vuxenlivet. De blottlade samhällsmekanismerna på ett sätt så att till och med ett barn kunde begripa! Får nästan lust att utbringa ett hurra rop för dessa hjältar från barndomen!!!
Ja, det var nog mer att man lärde sig att tänka kritiskt än själva budskapen de förmedlade som fastnade. Man fick upp ögonen lite..

Jag roade mig med att skriva av några minuter ur ett avsnitt av ville, valle och viktor, lägger det i en spoiler då det är så långt..

Det är samspelet som gör det. Viktor (dockan) är ifrågasättande och precis som ett barn så frågar han vidare tills han är nöjd med svaret, Ville anser sig vara den som vet allt (men inte kan svara på viktors frågor), medan Anders Linder (valle) hamnar mitt emellan och får insikterna.
Citera
2007-11-13, 16:15
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jodå, stenhårt. Jag röstade på Vpk i mitt första val.

// Roger P.

Roger Persson lade sin röst på Vänsterpartiet Kommunisterna??! Hur motiverade du ditt val att ge stöd till kommunister under en tid då fortfarande Sovjetunionen fanns?

Vad fick dej att så radikalt byta åsikt?
Citera
2007-11-15, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Roger Persson lade sin röst på Vänsterpartiet Kommunisterna??! Hur motiverade du ditt val att ge stöd till kommunister under en tid då fortfarande Sovjetunionen fanns?

Vad fick dej att så radikalt byta åsikt?
Svaret finns här:
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=191

// Roger P.
Citera
2007-11-15, 16:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Är det samme Anders Linder som i Anders Linders orkester??
Citera
2007-11-15, 16:19
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är det samme Anders Linder som i Anders Linders orkester??
Enligt wikipedia så har han varit med i en hel del orkestrar inom jazz-området.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Linder
Citat:
Anders Linder är också jazzmusiker. Han spelade klarinett i dixielandbandet Pygmé Jazz Band i mitten av 50-talet. Han har även spelat revy som till exempel "Påsen" med Lill Lindfors på Börsen 1967 och i "Milda makter" på Idéon samma år. Den sistnämnda var egentligen en musikal byggd på Charles M. Schulz' serie Snobben.

Han spelar numera med dixielandorkestern Jumping Jacks från Stockholm, som har rötter från 1950-talet och som även blandar in blues och Beatles i repertoaren. Bandet anlitas ofta av bland andra Lill Lindfors.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in