Om jag bara ska spela ett MMORPG såsom WoW eller Aion: ToE och verkligen ogillar tanken på att ha en sladd vid musen, borde jag då köpa en trådlös mus eller är dem inte lika bra för spel?
Vad är det egentligen för skillnad prestandamässigt?
Vilken mus borde jag köpa som lämpar sig bäst för spel? Pris spelar absolut ingen roll, viktigt är dock att den är riktigt skön!
MVH Volume
Nej, det är inga större skillnader. Jag har spelat lite med medföljande mus till logitech EX110-paketet och märker inga skillnader. Problemet är väl dock när batterierna börjar bli slöa.
Varför kapa linan när du spelar seriösa fps-spel över internet, behåll den till musen med, för bästa precision. Annars blir ett trådlös val bättre enligt mig.
Kör trådlöst. Skulle någon sätta sig vid min dator och säga att han märker att det är trådlöst skulle jag skratta den personen rakt i ansiktet. Ingen som helst skillnad.
Det som är jobbigt är dock att hålla koll på batteri-nivån och att komma ihåg att ladda den.
Efter nåt år brukar även batterierna gjort sitt, så precis som på mobiltelefoner håller dom kortare tid för varje laddning.
Kör trådlöst. Skulle någon sätta sig vid min dator och säga att han märker att det är trådlöst skulle jag skratta den personen rakt i ansiktet. Ingen som helst skillnad.
Det som är jobbigt är dock att hålla koll på batteri-nivån och att komma ihåg att ladda den.
Efter nåt år brukar även batterierna gjort sitt, så precis som på mobiltelefoner håller dom kortare tid för varje laddning.
den här tråden känns lös, har du kopplat i sladden?, nej men det är en liten skillnad, kör med trådlöst så blir det bäst
Logitech mx518 är den skönaste spelmusen jag har använt, det är sladd på den och den har inget lagg. Den har alltid funkat felfritt för mig, men har dock bara haft den i ett år