2007-11-09, 14:41
Bannlyst
Om jag bara ska spela ett MMORPG såsom WoW eller Aion: ToE och verkligen ogillar tanken på att ha en sladd vid musen, borde jag då köpa en trådlös mus eller är dem inte lika bra för spel?
Vad är det egentligen för skillnad prestandamässigt?

Vilken mus borde jag köpa som lämpar sig bäst för spel? Pris spelar absolut ingen roll, viktigt är dock att den är riktigt skön!
MVH Volume
Citera
2007-11-09, 15:17
Avslutad
men lilla grabben, läs lite själv om du nu inte har nån prisgräns...

ta bara det dyraste/finaste osv ...
Citera
2007-11-09, 15:46
Medlem
Paradisens avatar
Nej, det är inga större skillnader. Jag har spelat lite med medföljande mus till logitech EX110-paketet och märker inga skillnader. Problemet är väl dock när batterierna börjar bli slöa.
Citera
2007-11-09, 16:00
Medlem
Superfoxs avatar
Varför kapa linan när du spelar seriösa fps-spel över internet, behåll den till musen med, för bästa precision. Annars blir ett trådlös val bättre enligt mig.
Citera
2007-11-09, 16:02
Medlem
Chims avatar
Kör trådlöst. Skulle någon sätta sig vid min dator och säga att han märker att det är trådlöst skulle jag skratta den personen rakt i ansiktet. Ingen som helst skillnad.

Det som är jobbigt är dock att hålla koll på batteri-nivån och att komma ihåg att ladda den.
Efter nåt år brukar även batterierna gjort sitt, så precis som på mobiltelefoner håller dom kortare tid för varje laddning.
Citera
2007-11-09, 16:03
Medlem
Höjas avatar
Beror på om du är hetlevrad eller ej, den trådlösa musen har nackdelen att den flyger, och ingen sladd som stoppar den

Enda nackdelen jag ser med trådlösa möss
Citera
2007-11-09, 16:07
Medlem
Superfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Kör trådlöst. Skulle någon sätta sig vid min dator och säga att han märker att det är trådlöst skulle jag skratta den personen rakt i ansiktet. Ingen som helst skillnad.

Det som är jobbigt är dock att hålla koll på batteri-nivån och att komma ihåg att ladda den.
Efter nåt år brukar även batterierna gjort sitt, så precis som på mobiltelefoner håller dom kortare tid för varje laddning.

den här tråden känns lös, har du kopplat i sladden?, nej men det är en liten skillnad, kör med trådlöst så blir det bäst
Citera
2007-11-09, 16:27
Medlem
neogeos avatar
trådlösa möss har LAG .. men det är klart personligt för hur känslig man är för det

gillar att ha sladd på mina möss ..
personligen ser de som stor skillnad .. dem som inte märker skillnaden är bara NOOBS
Citera
2007-11-09, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chim

Vad har du för mus då if i may ask?
Citera
2007-11-09, 19:05
Medlem
Continental Ops avatar
tycker trådlöst är värdelöst, lag och sen störs de tydligen av mobilen, har dock bara haft såna på jobbet, tycker inte att en lina stör nåt heller
Citera
2007-11-09, 22:52
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neogeo
trådlösa möss har LAG .. men det är klart personligt för hur känslig man är för det

gillar att ha sladd på mina möss ..
personligen ser de som stor skillnad .. dem som inte märker skillnaden är bara NOOBS

Och vad ska man kalla dom som tror sig märka en skillnad som inte finns?
Citera
2007-11-09, 23:01
Medlem
Logitech mx518 är den skönaste spelmusen jag har använt, det är sladd på den och den har inget lagg. Den har alltid funkat felfritt för mig, men har dock bara haft den i ett år
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in