2007-11-09, 17:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidakten
Det låter inte troligt, men en dansk ska ha gjort 51,300% på ett år: http://www.spekulant.dk/kozok/index_eng.php

Säkert möjligt bara man kan lita på sin känsla och strategi.
Citera
2007-11-09, 17:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart


Det finns ingen, INGEN som förvandlar en krona till 178 biljoner på ett halvår, begriper du inte det?

Självklart inte. Med några miljarder påverkar du kursen och strategin fungerar inte längre. So what?
Citera
2007-11-09, 18:07
  #15
Medlem
callocains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Men varför sluta där? Varför inte låta kronan förränta sig ett helt år? Då skulle man ha 1,2^360 kronor istället: 32,007,265,854,670,794,258,595,942,798:-

Hehe, ja varför gör inte alla så för? Många verkar ha en förenklad bild hur lätt det går att göra pengar. Aktiehandel är inte i sig ett nollsummespel eftersom börser generellt går uppåt. MEN tittar man på index är det ett nollsummespel, allt någon gör över index förlorar någon annan. Båda kan fortfarande gå plus men den ene förlorar på sin aktiehandel jämnför med om han skulle passivt investera. Dessutom äter courtage upp en del av vinsten. När börsen går nedåt måste man slåss mot index, andra handlare och courtage. Då är det inte så lätt att gå plus längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Autodidakten
Det låter inte troligt, men en dansk ska ha gjort 51,300% på ett år: http://www.spekulant.dk/kozok/index_eng.php
Nästan, 6 och ett halvt år tog det: "...for roughly 6½ years. Kozok has in the period generated a yield measured in USD at about 51,300%; i.e. doubled his entry-capital 514 times."
Det är 530% per år eller c:a 0.46% per dag (rätta mig om jag har fel). Dom nämner också att han förlorade mer än 1 miljon danska året innan så slår man ut det på sju år har han inte gått så bra trots allt. Han är troligtvis den dom kunde hitta som det gått allra bäst för dessutom.
Citera
2007-11-09, 18:13
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callocain
Nästan, 6 och ett halvt år tog det: "...for roughly 6½ years. Kozok has in the period generated a yield measured in USD at about 51,300%; i.e. doubled his entry-capital 514 times."
Det är 530% per år eller c:a 0.46% per dag (rätta mig om jag har fel). Dom nämner också att han förlorade mer än 1 miljon danska året innan så slår man ut det på sju år har han inte gått så bra trots allt. Han är troligtvis den dom kunde hitta som det gått allra bäst för dessutom.
Citat:
Kozok generated:
- In 2000 a yield of 12,800% based on 25,019 trades.
- In 2001 a yield of 114% based on 20,241 trades.
- In 2002 a yield of 84% based on 10,285 trades.
- In 2003 a yield of 274% based on 11,856 trades.
- In 2004 a yield of 141% based on 8,687 trades.
- In 2005 a yield of 118% based on 7,828 trades.
- In the first half of 2006 a yield of 115% based on 8,494 trades.
12,800% det första året är i alla fall inte illa alls.

Investeringar tycks ändå vara ett av de bästa sätten att tjäna stora pengar på. Det går knappt att arbeta sig rik i Sverige.
Citera
2007-11-09, 18:15
  #17
Medlem
En mentor gjorde 100% på 5 dagar i s&p terminen. Det kan han säkert göra om. Det bästa jag sett är ca 2800% i Forex under 24 timmar.

Det svåraste med trading är väl att definiera köp och säljläge. Bara matematiska formler verkar inte duga. De bästa tycks använda en hel del känsla som är ganska svårförklarlig.
Citera
2007-11-09, 18:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Självklart inte. Med några miljarder påverkar du kursen och strategin fungerar inte längre. So what?

Att jag bara orkar...

Ok, så 20% per dag går inte att göra om kapitalet är större än 1 miljard. Låt oss då istället säga att vi begränsar oss till en miljon. Skulle din 20%-per-dag-strategi funka i den storleksordningen?

Fint.

Hur lång tid tar det att få en krona att växa till en miljon med 20% per dag?

1,2^x = 1000000 -> log(1,2^x) = log 10^6 -> x*(log 1,2) = 6 -> x = 6/(log 1,2) =~ 76 dagar.

Så då tar vi det igen, ingen, absolut INGEN förvandlar en krona till en miljon på 76 dagar.

EDIT: Stavning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in