2007-11-08, 16:21
Medlem
Jag har skaffat mig en till skärm som jag har ikopplad tillsammans med min vanliga datorskärm.
Eftersom min nya skärm är en 37" så ser jag nästan ändast på film på den och har den som "åskådarskärm" när vänner osv är här.
Innan så har jag alltid behövt koppla ur en skärm för att få den bästa kvalitén på filmer osv på 37" tvn.

Efter ungefär en månad så orkade jag inte hålla på gå bakom datorn och skruva in och ur sladdarna och tänkte att dethär måste ju gå att lösa på något sätt i kontrollpanel menyn.
Jag bytte då inställning men då blev det istället så att skärmarna blev 1.

Alltså jag kan dra musen från skärm A till B. Så var det inte innan och nu kan jag inte ställa tillbaks skärmen så att det jag gör på datorskärmen är samma på tvskärmen.
Jag kan inte lyckas att fixa tillbaks det och jag har provat överallt men det går tamigfan inte. Jag blir så jävla irriterad.
Är det någon som vet hur man kan fixa detta eller?

Jag har ett Radeon 9600xt för er som undrar och om det underlättar ^^

Tack på förhand.
Citera
2007-11-08, 16:31
Medlem
Ostmackans avatar
Vilket OS? XP eller Vista?
Citera
2007-11-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmackan
Vilket OS? XP eller Vista?

Jag använder Windows XP.
Citera
2007-11-08, 18:01
Medlem
Martors avatar
http://img249.imageshack.us/img249/1735/skrmvs5.jpg

om du har ATI
Citera
2007-11-08, 19:11
Medlem
Martor, hur kommer jag dit överhuvudtaget? :P
Citera
2007-11-08, 20:13
Medlem
hugin:zs avatar
tanka nyaste catalyst drivarna
Citera
2007-11-08, 20:28
Medlem
RM12s avatar
1. Höger klicka på skrivbordet
2. välj egenskaper
3. in under tabben inställningar
4. där det står "bildskärm:" finns det en pil där du ska ändra till den andra bildskärmen och förmodligen så står "utöka windows-skrivbordet till denna bildskärm" i kryssad.
5.kryssa av den och förhoppningsvis har du en bild på varje nu.
Citera
2007-11-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RM12
1. Höger klicka på skrivbordet
2. välj egenskaper
3. in under tabben inställningar
4. där det står "bildskärm:" finns det en pil där du ska ändra till den andra bildskärmen och förmodligen så står "utöka windows-skrivbordet till denna bildskärm" i kryssad.
5.kryssa av den och förhoppningsvis har du en bild på varje nu.

precis så gör jag men då slocknar bara skärmen.

jag har tankat det nyaste catalyst men det fungerar inte.. fattar fan inte hur det kunde bli såhär :S någon annan som har nått annat förslag? :/ tack för alla svar hittils föresten
Citera
2007-11-08, 22:44
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilo0
precis så gör jag men då slocknar bara skärmen.

jag har tankat det nyaste catalyst men det fungerar inte.. fattar fan inte hur det kunde bli såhär :S någon annan som har nått annat förslag? :/ tack för alla svar hittils föresten

Klart att den slocknar eftersom den inte används.

Testa tryck Alt+F5, har för mig det är snabbknapp för att skifta mellan skärmar på ATi-kort.
Citera
2007-11-08, 23:31
Medlem
Det stämmer det du säger, det skiftar mellan. Men då blir det bara så att den andra blir svart istället :/
Citera
2007-11-08, 23:34
Medlem
Det är ju inte det jag vill liksom, jag vill ha så att det som jag gör på skärm A syns på skärm B och ser exakt likadant ut. om jag var otydlig ^^
Citera
2007-11-08, 23:46
Medlem
sven-kåre-bengts avatar
kan inte ati men d du vill ha kallas klona och på nvidia finns d en knapp man trycker på för att klona. utökat skrivbord får du som du har d.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in