2007-11-07, 19:49
Bannlyst
Hej moderators!

Jag tänkte bara skriva ett öppet brev till er.
Jag är säker på att ingen medlem störs av att ni raderar eller slänger trådar som är tramsiga och med bara ett par tre svar i.

Men när man låser en tråd som har över 4 sidor med text i så tycker jag iallafall att det är overkill. I ett fall där en tråd hunnit växa stor och en diskussion pågår så tycker jag att det är hänsynslöst att stänga den.
Man demonstrerar att medlemmarnas samlade inlägg i den tråden är meningslösa och bara skräp.

Anledningen till att jag skriver det här är för att jag sett den här "jargongen" ett bra tag nu. Och jag har inte en enda gång varit "personligt" involverad i de trådarna. Men jag känner att jag hade blivit förbannad om det var "min" tråd som blev kastad...

Jag vill bara att ni ska tänka efter en smula till, en gång till.

"Ah den här tråden var tramsig, men poppis. Okejrå, flyttar den till Laidback (eller Övrigt eller nåt)" t ex.

Det var alles.
Citera
2007-11-07, 20:20
Bannlyst
23 visningar 0 svar
Citera
2007-11-07, 20:41
Moderator
impieteers avatar
Övrigt och Laidback är inga uppsamlingsforum för trådar som är för dåliga för resten av forumet.
Citera
2007-11-07, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Övrigt och Laidback är inga uppsamlingsforum för trådar som är för dåliga för resten av forumet.
Men...!
Om tråden får så mycket som 4-6 sidor med svar kan den inte vara all that bad eller hur? Och de som jag reagerat på har haft bortåt det antalet.
Citera
2007-11-07, 21:13
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Men...!
Om tråden får så mycket som 4-6 sidor med svar kan den inte vara all that bad eller hur? Och de som jag reagerat på har haft bortåt det antalet.
Det finns massor av tyskar som gillar David Hasselhoffs musik. Betyder det per definition att den är bra? Eller att den skall spelas på svenska uteställen?
Citera
2007-11-07, 21:27
Bannlyst
Ett litet slag på nyllet fröken miss ice, 4 inlägg varav 2 moderation.
Citera
2007-11-07, 21:29
Medlem
Deannas avatar
Nu hänger jag inte med här..
Bara för att det är 6 sidor i en tråd behöver det inte betyda att tråden är "bra". Och med bra menar jag en vettig diskussion..

Firefly, menar du att vi mods ska flytta all skit till Laidback så att folk får fortsätta att tramsa? Det är väl ändå inte syftet med laidbackforumet?
Citera
2007-11-07, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BOZKURT
Ett litet slag på nyllet fröken miss ice, 4 inlägg varav 2 moderation.
Förstår inte vad du försöker säga. Har vi nåt otalt med varandra som inte jag vet om???

Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Nu hänger jag inte med här..
Bara för att det är 6 sidor i en tråd behöver det inte betyda att tråden är "bra". Och med bra menar jag en vettig diskussion..

Firefly, menar du att vi mods ska flytta all skit till Laidback så att folk får fortsätta att tramsa? Det är väl ändå inte syftet med laidbackforumet?

jag menar det som står i trådstarten.
Läs det en gång till tack.
Det är en stor jävla skillnad på tramstrådar med 3-5 replies i och annat som låses. Det vet du nog om. Jag orkar dock inte ta upp några exempel, vill inte göra ert jobb åt er.
Citera
2007-11-07, 21:44
Moderator
impieteers avatar
Folk är jättepigga på att posta i trådar de tror ska slängas eller låsas närsomhelst. Det finsn det massor av exempel på, och då kan en tråd lätt få flera sidor av inlägg på några timmar. Det gör inte mig nåt om jag ska låsa tråden, det tar ju inte längre tid för det, men längden på tråden har därför inte så mycket att göra med vad den handlar om egentligen.

Har du några exempel så vi vet vad det är du pratar om för sorts trådar?
Citera
2007-11-07, 21:47
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
jag menar det som står i trådstarten.
Läs det en gång till tack.
Det är en stor jävla skillnad på tramstrådar med 3-5 replies i och annat som låses. Det vet du nog om. Jag orkar dock inte ta upp några exempel, vill inte göra ert jobb åt er.

Jag kan bara prata för mig själv och jag rensar hellre trådar om det är ett bra huvudsyfte med tråden än att kasta den.. De gånger jag låser trådar uppmanar jag nästan alltid att trådstartaren ska höra av sig till mig om han vill ha den öppnad så får vi diskutera om tråden.
Citera
2007-11-07, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Jag kan bara prata för mig själv och jag rensar hellre trådar om det är ett bra huvudsyfte med tråden än att kasta den.. De gånger jag låser trådar uppmanar jag nästan alltid att trådstartaren ska höra av sig till mig om han vill ha den öppnad så får vi diskutera om tråden.
Det är jättebra. Klart en god förhållning.

Ska inte tjafsa mer..
Citera
2007-11-08, 14:48
Medlem
Snövits avatar
De gånger jag låser en längre tråd har den ofta på bara några timmar urartat till en ren chatt mellan ett fåtal medlemmar, det händer då och då i relations eller erotikforat.

Listtrådar kan också hinna bli rätt långa snabbt innan man hinner låsa dem. Om det annars är en bra tråd kan jag tillfälligt låsa för att rensa upp ot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in