2007-11-07, 17:40
Medlem
Ko Fångares avatar
Varför utgörs annonserna på FB till hundra procent av sådana som riktar sig till slödder och andra i allmänhet lågpannade individet? Vad sägs om "I love dirty rocker boys", SINGELKONTAKT eller bettingsidor?

Utgår toppnegrerna från att FB:s användare är slödder som tilltalas av detta? Vad sägs om att rensa upp i det här träsket? Jag vill ha glamour och sofistikation, annars avgår jag.
Citera
2007-11-07, 18:07
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare
Jag vill ha glamour och sofistikation, annars avgår jag.
Är inte "Singelkontakt" tillräckligt sofistikerat för dej?

Annars utgår jag från att FB utan betänkligheter publicerar annonser från de som vill betala för att annonsera på FB, så om du tycker att annonsörerna är för dräggiga, ska du nog klaga hos dem. Vill du slippa se annonserna, går det att blockera dem, antingen direkt i webbläsaren eller m hj a något särskilt program.
Citera
2007-11-07, 18:08
Medlem
ischs avatar
Citat:
Varför utgörs annonserna på FB till hundra procent av sådana som riktar sig till slödder och andra i allmänhet lågpannade individet? Vad sägs om "I love dirty rocker boys", SINGELKONTAKT eller bettingsidor?

Utgår toppnegrerna från att FB:s användare är slödder som tilltalas av detta? Vad sägs om att rensa upp i det här träsket? Jag vill ha glamour och sofistikation, annars avgår jag.

Är det ett hot eller ett löfte?

Det är fritt fram för nästan vem som att annonsera på flashback och utforma sin annons som man tycker är fin. Dock är det en viss typ av annonsörer som tycker att FB är ett passande ställa att göra reklam medan vissa andra "mer seriösa" företag fortfarande drar sig för att bli förknippad med nazister, pedofiler och ko fångare. Det är ju knappast så att vi väljer singelkontakt framför Handelsbanken eller Telia om man säger så.
Citera
2007-11-07, 19:18
Medlem
Så länge Gymgrossistens annons är borta är jag nöjd.
Den annonsen gjorde FB så otroligt seeeegt. Jag rörde inte FB på flera månader just för Gymgrossistens annons.
Citera
2007-11-07, 19:21
Medlem
Häromdagern såg jag en annons på FB för www.dunken.se

Citera
2007-11-07, 19:52
Medlem
dempa69s avatar
Citat:

Har du några känningar inom Telia så kan du väl utnyttja dom! Vad jag vet borde dom ha några miljoner som bränner i fickan efter bojkotten av reklam i MTG:s kanaler dvs TV3,6 och 8 m.m! Antar att även dom får annonsera på FB!
Citera
2007-11-08, 02:03
Medlem
Citat:

För att flashback är öppet för alla och en stor del av forumet är ju lite "speciella" karaktärer som då givetvis behöver speciella annonser. fan skulle bli ledsen om jag såg en teliareklam här.
Citera
2007-11-08, 05:11
Medlem
techno_the_kings avatar
Av all reklam att dömma så kan folk tro att vi här på flashback är
anonyma spel samt drogmissbrukare som e i behov av billiga brudar

lite mer glamorös reklam vore som sagt inte fel..
Citera
2007-11-08, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Av all reklam att dömma så kan folk tro att vi här på flashback är
anonyma spel samt drogmissbrukare som e i behov av billiga brudar

lite mer glamorös reklam vore som sagt inte fel..

fast det som avgör är ersättningen
Citera
2007-11-08, 06:45
Medlem
Squalos avatar
Lite mer "mainstream" reklam, som Telia, Volvo, ICA, eller vad fan som helst, hade gjort att forumet vid en första anblick sett lite "bättre" ut.
Citera
2007-11-08, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Lite mer "mainstream" reklam, som Telia, Volvo, ICA, eller vad fan som helst, hade gjort att forumet vid en första anblick sett lite "bättre" ut.

Tror dock att dessa pga. flashbacks rykte i olika sammanhang sällan skulle få bra och positiv kritik för en banner här.
Dessa stora företag är nog "rädda" skulle jag gissa på, dock är FB välbesökt så det är ju bra exponering.
Citera
2007-11-08, 09:22
Medlem
Men insektreklamen!!

För första gången sen jag reggade mig för 1,5 år sen har jag problem att läsa inlägg här, om de hamnar till vänster om insektreklamen. Jag måste scrolla ner så snabbt som möjligt eller minska fönstret så att inte reklamen syns.

Va fan, reklam för att käka insekter?? Har självklart inte klickat på den, men är det verkligen det den handlar om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in