2007-11-07, 17:39
Medlem
Unbalanceds avatar
Godkvll

Det r s att jag har problem med endel nerpackade DVDfilmer, nr jag ska packa upp dom s fryser datorn vid en viss procent, olika fr olika filmer.
Nu senast kan jag inte packa upp Transformers fr den stannar p 49%, datorn fryser till i uppskattningsvis 30sek sedan gr allt igng igen i 1-2sek -
sedan fryser det i 30sek igen och sedan gr igng i 1-2sek osv. osv.
Det enda jag kan gra r att ta ctrl+alt+del och stnga ner winrar.

Win XP r nyinstallerat och hade detta problem innan ocks.

Ngon som knner igen detta och kanske har en lsning?
Citera
2007-11-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Godkvll

Det r s att jag har problem med endel nerpackade DVDfilmer, nr jag ska packa upp dom s fryser datorn vid en viss procent, olika fr olika filmer.
Nu senast kan jag inte packa upp Transformers fr den stannar p 49%, datorn fryser till i uppskattningsvis 30sek sedan gr allt igng igen i 1-2sek -
sedan fryser det i 30sek igen och sedan gr igng i 1-2sek osv. osv.
Det enda jag kan gra r att ta ctrl+alt+del och stnga ner winrar.

Win XP r nyinstallerat och hade detta problem innan ocks.

Ngon som knner igen detta och kanske har en lsning?

har du en bra dator ? den kanske bli verhettad och hnger sig testa att trycka paus innan den dr viss procenten sen startar du efter ett tag nr den kan har blivet kallare ? det skulle jag kunna tnka mig iaf .
Citera
2007-11-08, 18:30
Medlem
hakds avatar
In i winrars instllningar och testa flytta temp mappen till ngon av dom andra hrdiskarna
Citera
2007-11-08, 21:10
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetsbarn
har du en bra dator ? den kanske bli verhettad och hnger sig testa att trycka paus innan den dr viss procenten sen startar du efter ett tag nr den kan har blivet kallare ? det skulle jag kunna tnka mig iaf .
Tja, s jttebra dator har jag vll inte. AMD64 3700+ 1GB RAM Nvidia 8800GTS 640.
Tror inte det r vrmerelaterat faktiskt, d skulle det ju fela i flera sammanhang som spel och andra tunga uppackningar - vilket det inte gr.
Har koll p alla temperaturer och dom ligger dr dom alltid har gjort.

Tack fr era svar, det r konstigt att detta inte sker med alla DVD filmer jag plockar ner.
Nu senast, d det hnde med Transformers filmen s var det rarfil #49 som den hakade upp sig p har jag fr mig och d tog jag ner den filen p nytt och d gick det bra att packa upp.

Idag s packade jag upp Resident Evil - extinction som gick gallant men nu fryser datorn till nr jag ser p filmen istllet,
tror det var exakt 1.25.55 (speltid i VLC) men det lstes genom att spola ver just den tiden.

Frstr inte vad det beror p.. kan det vara ngot eller bda mina RAM minnen som brjar bli svaga kanske?
Citera
2007-11-08, 21:14
Medlem
sommarlovs avatar
Testa samma filer p en annan dator, d vet du om felet sitter i filerna eller datorn.
Citera
2007-11-08, 21:21
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Testa samma filer p en annan dator, d vet du om felet sitter i filerna eller datorn.
Ska gra det, men har aldrig lst i ngra torrentkommentarer att ngon annan skulle ha rkat ut fr samma sak som jag med dom filmerna det sker med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in