2001-11-04, 23:59
Medlem

Jag har letat runt en hel del på nätet men inte fått nåt vettigt svar eller djupgående svar.

var kan jag hitta bra info om kick boxningen och var jag kan träna det ( i stockholm)

och jag skulle vilja ha en förklaring eller rättare sagt en gämförelse mellan kick och thaiboxningen... jag vet att thai är jääte gammalt och kick är en relativt ny stil men jag har fåt för mig att de liknar varan myckét... var liger de stora skilnaderna om de nu finns?

tacksam för svar
Citera
2001-11-05, 12:13
Medlem
kick-boxning

www.allstyle.org

Bra sida om kickboxning...finns säkert nån länk till nån klubb i sthlm/
Citera
2002-01-18, 08:52
äldre konto (old)
Ej medlem
kick-boxning

thai = kick +armbågar å knän typ
Citera
2002-02-24, 22:31
kick-boxning

hej jag undrar vart det finns clubb i kick-boxning jag vill gärna börja träna!!!!

MVH: Marco.T
Citera
2002-04-11, 17:37
Medlem
kick-boxning

Jag vet inte var du kan träna det i stockholm men jag vet att där e en hel del bra klubbar....

Sen skillnaden mellan thai o kick boxning är att i thai får du använda armbågar och knäna....det får man inte när man tävlar i kick boxning, även om många klubbar lär ut det också...

Sen har thai-boxar lite annan stil när dom slåss också, dom går med händerna axelbrett fram för huvet ungefär och långt fram för att kunna blocka sparkar, det har inte kick boxare...
Citera
2003-07-27, 13:02
äldre konto (old)
Ej medlem
nja.. garden är väl vanlig boxningsgard, tät ska den va. däremot så satsar thai mer på hårda sparkar istället för poängsparkar som det ofta är i KB. personligen så skulle jag välja muay thai alla gånger!
Citera
2003-08-03, 17:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag skulle köra Thai boxning om jag vore du. Lite mer hardcore, mer "äkta" IMO. Knän är mycket effektiva och det har dom ju inte i kickboxning. Båda är dock bra.
Citera
2003-08-04, 03:57
äldre konto (old)
Ej medlem
thai pysslar inte med flashiga sparkar som kick ofta gör. utan det gäller mer att slå ut motståndaren och när man träffar. så är det inte för poängens skull. utan för att han ska få ont.
Citera
2003-08-05, 02:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Då kanske herrarna kan rekommendera någon bra Thai Boxningsklubb i Stockholm?
Citera
2003-08-05, 11:03
äldre konto (old)
Ej medlem
varför inte Vallentuna Boxing Camp där både martin holm och jörgen kruth kommer ifrån. 2 av sveriges bästa fighters genom tiderna. dock vet jag ju inte vart du bor eller hur lång tid det tar till vallentuna. men det är nog hög nivå på träningen där i alla fall. annars så kolla in www.kampsport.nu eller www.kampsport.se . som har lista på vilka kampsportsklubbar det finns i sthlm och på andra orter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in