2007-11-07, 12:45
Medlem
Jensofswedens avatar
Robin, IQ-testen p internet r oftast ganska missvisande och fr ltta tycker jag.
Jag har sjlv ftt 128 p nt test och anser mig inte verintelligent fr det fastn jag r sker p att jag generellt ligger ver medel iaf (aj d, jantelagen).
Citera
2007-11-07, 13:25
Medlem
Slklubbarns avatar
Hgre IQ n EQ.

Fick under medel p det hr testet, som var rtt omfattande.
http://www.queendom.com/tests/access...idRegTest=1121
Citera
2007-11-07, 13:45
Medlem
Jag fick 114 p Illvets IQ test. Jag vet inte hur mycket EQ jag har, men den ligger antagligen under medel.
Citera
2007-11-07, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Robin, IQ-testen p internet r oftast ganska missvisande och fr ltta tycker jag.
Jag har sjlv ftt 128 p nt test och anser mig inte verintelligent fr det fastn jag r sker p att jag generellt ligger ver medel iaf (aj d, jantelagen).

Ja det ligger ngot i det du sger! Personligen har ja dock ftt en utredning gjord om mig ang misstankar om asbergers som d pvisade samma resultat i princip men frgade inte ntt om det d.

Men 128% innebr att du e i top 5% tror ja!
Du har mjligtvis inte gjort ngot EQ-test och har resultat p det?
Mvh
Citera
2007-11-07, 14:20
Medlem
Fick 113 p slklubbarns test.
Subscale IQ score = 113
Subscale percentile = 82

Vet inte riktigt vad 82 str fr.

Fan vilken tid det tog.

IQ-test fr jag idel hga resultat p.

Jag skulle tro att hg IQ ger en hgre grund-EQ men att personer med hg IQ i allmnhet sker mindre kontakt med andra och att de med lg IQ drmed i allmnhet trnar upp sin EQ och kanske gr om till slut.

Om man gjorde en stor underskning och tog ut medianen skulle nog de med lgre IQ hamna hgre p EQ-skalan. Om man gjorde samma underskning och kollade medel skulle nog dock de med hg IQ "vinna" eftersom den finns en klump mnniskor som har jvligt lg IQ och EQ. (Jag tror det r jmnare verlag hos de med hg IQ.)

Edit: "Subscale IQ score" r allts EQ, inte IQ.
Citera
2007-11-07, 14:24
Medlem
alter egos avatar
Korrelationer mellan IQ och EQ r irrelevanta eftersom man kan trna upp sin EQ medan IQ r i grunden genetiskt och gr nstan uteslutet inte att ka medvetet.
Citera
2007-11-07, 15:35
Medlem
IQ och EQ har skert ngon sorts korellation. En daggmask som t.ex. har en ganska lg EQ r nog inte lika bra p att lsa ett IQ-test som en mnniska eller delfin. En stor hjrna i frhllande till vrig kroppsvikt frbttrar nog utsikten att man ska vara bra p ett IQ-test.
Citera
2007-11-07, 18:15
Medlem
aabesees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Hgre IQ n EQ.

Fick under medel p det hr testet, som var rtt omfattande.
http://www.queendom.com/tests/access...idRegTest=1121

Jag fick 65 p det dr testet . Jag som gtt omkring och trott att jag r hyfsat emotionellt intelligent. Var helt vertygad om att jag skulle f hgt resultat nr jag satt och svarade p frgorna. Jvla skit.

Vad betyder "Subscale percentile" frresten? Dr fick jag en etta...
Citera
2007-11-07, 18:36
Medlem
alter egos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Svensson
IQ och EQ har skert ngon sorts korellation. En daggmask som t.ex. har en ganska lg EQ r nog inte lika bra p att lsa ett IQ-test som en mnniska eller delfin. En stor hjrna i frhllande till vrig kroppsvikt frbttrar nog utsikten att man ska vara bra p ett IQ-test.

Jag hoppas verkligen att du talar om Encephalization Quotient (EQ) och inte Emotional Quotient (EQ), de r tv skilda ting. Det frsta jmfr intelligens mellan olika arter och det andra mter emotionell intelligens. Och det r emotionell intelligens som denna trd handlar om.
Citera
2007-11-07, 19:18
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Ja det ligger ngot i det du sger! Personligen har ja dock ftt en utredning gjord om mig ang misstankar om asbergers som d pvisade samma resultat i princip men frgade inte ntt om det d.

Men 128% innebr att du e i top 5% tror ja!
Du har mjligtvis inte gjort ngot EQ-test och har resultat p det?
Mvh

fan, intressant....skulle vara coolt att gra en "riktig" test s att sga, med en kontrollant och allt.

Haha, njaa som sagt misstnker att det testet var lite ltt, men tippar p att jag ligger ver medel iaf.
Nej det har jag inte, kan man gra nt slags EQ-test p ntet nnstans?
Citera
2007-11-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Underbart frsta bidrag till trden, tillfr INGET!

Han har rtt. Det finns inga samband.
Citera
2007-11-07, 21:36
Medlem
49 enheters skillnad. Tvivlar starkt p att IQ- eller EQtester p internet ens r ngot snr trovrdiga, sen tror jag inte att det finns ngon vidare koppling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in