2007-11-06, 23:36
Medlem
hallå alla odlar experter . tänkte börja odla lite för första gången och har läst lite om hur man gör och vad man ska ha.

ska man bara ha några lampor rätt så nära plantan och hålla den lite fuktig hela tiden ?.

lite frågor har jag också ; hur många frön ska jag ha i en kruka ? . hur många timmars ljus och mörker ska plantan ha ?. och till den största frågan ! hur gör jag med plantan så att man kan röka den när den är fördigväxt ?.. skulle vara lite trevligt med svar
Citera
2007-11-06, 23:43
Medlem
bultsaxnickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jylh
hallå alla odlar experter . tänkte börja odla lite för första gången och har läst lite om hur man gör och vad man ska ha.

ska man bara ha några lampor rätt så nära plantan och hålla den lite fuktig hela tiden ?.

lite frågor har jag också ; hur många frön ska jag ha i en kruka ? . hur många timmars ljus och mörker ska plantan ha ?. och till den största frågan ! hur gör jag med plantan så att man kan röka den när den är fördigväxt ?.. skulle vara lite trevligt med svar

Ifall du har tänkt odla lite seriöst är det rekommenderat att läsa/titta först och fråga sen.
En bra guide jag har använt mig av:
http://www.swecan.org/modules.php?name=Grow&chapter=1
Sen skadar det absolut inte att kolla på lite videos, typ "read set grow" eller nån annan noob guide.
Att läsa forumen hjälper väldigt mkt... läste säkert på mig i minst 12h+ innan jag började ens tänka på att starta egen odling.
Citera
2007-11-07, 18:28
Medlem
joensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bultsaxnicke
Ifall du har tänkt odla lite seriöst är det rekommenderat att läsa/titta först och fråga sen.
En bra guide jag har använt mig av:
http://www.swecan.org/modules.php?name=Grow&chapter=1
Sen skadar det absolut inte att kolla på lite videos, typ "read set grow" eller nån annan noob guide.
Att läsa forumen hjälper väldigt mkt... läste säkert på mig i minst 12h+ innan jag började ens tänka på att starta egen odling.

LÄS LÄS LÄS.

Alla dina frågor är något av det första man får reda på.
och sen är detta till för Noob tråden. men LÄS!

du röker blommorna. "buds" torkar dem och röker.
18h ljus per dygn i vegg, 12h ljus i blom.
ett frö per kruka.
fuktig hela tiden. eller pappers metoden. borde du veta om du läst. det kommer. LÄS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in