Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-06, 20:27
Medlem
WHMCRs avatar
Tjenare, Jag undrar om man kan göra mi ndata lite bättre genom att typ byta ut grakikkort och kanske något annat för sådan liten peng som möjligt. (mycket av mina pengar har försvunnit på mina xobx 360 inköp)

Jag har följande:
AMD Athlon 64 Prossecor 3000+
2 gb ram minne(max vad man kan ha på mitt sketna msi moderkort.)
Graikkort: ATI RADEON 9800 PRO
Xp sp2
500 gb HD + en på 75 gb
Mitt moderkort heter MSI K8T Neo

Finns det något jag kan göra för att kunan spela lite nya spel på högre upplösning utan dem skall algga elle något liknande?
Citera
2007-11-06, 21:18
Medlem
gandihellfishs avatar
Du borde köpa helt ny dator. Ska jag ta för givet att du använder DDR minnen, AGP och socket 939 /754. Detta är nuförtiden mycket mindre bra och du kan inte byta ut en enstaka produkt (eller jo det kan du men onödigt). Din CPU är äldre än mina gammla barnskor ligger på vinden. Jo btw, lär dig stava.
Citera
2007-11-07, 21:51
Medlem
WHMCRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Du borde köpa helt ny dator. Ska jag ta för givet att du använder DDR minnen, AGP och socket 939 /754. Detta är nuförtiden mycket mindre bra och du kan inte byta ut en enstaka produkt (eller jo det kan du men onödigt). Din CPU är äldre än mina gammla barnskor ligger på vinden. Jo btw, lär dig stava.
Hur gammal är du? tänkte på om dina barnskor är yngre än min data måste dom va 4 år gamla :P
Citera
2007-11-07, 22:36
Medlem
Det är nog desvärre sant som gandihellfish säger.
Det bästa skulle vara att skaffa en helt ny dator. Dina saker är ganska gammla och tekniken inom spelvärlden går framåt med stormsteg...

Dock, om det är en "tillfällig" lösning du söker så finns faktiskt grafikkort med nyare kretsar utgivna i AGP-tappning. Dessa är inte heller särskilt dyra och kommer att ge din dator tillräckligt med prestanda för att spela lite nyare spel, kanske inte på skyhöga upplösningar och med high-inställningar, men ändå

Det här kortet verkar ganska lovande. Det finns en recension skriven av en kille som satt med en dator närmast identisk med din och efter köpet av detta kort beskriver han sin dator som en "monstermaskin". Nåväl, döm själv, men jag skulle nog lagt mina pengar här...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327837

mvh
Citera
2007-11-07, 23:17
felpostad? ska den inte ligga i hårdvara ? =)
Citera
2007-11-08, 14:50
Medlem
WHMCRs avatar
tack för svaret Dkm

btw jag tror jag råkade posta den fel

på deras hemsida står det: Innan du beställer ett PCI Express grafikkort måste du säkerställa att ditt moderkort har PCI Express-kontakt.

Vad menar dem med det?
Citera
2007-11-08, 17:33
Medlem
WHMCRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHMCR
tack för svaret Dkm

btw jag tror jag råkade posta den fel

på deras hemsida står det: Innan du beställer ett PCI Express grafikkort måste du säkerställa att ditt moderkort har PCI Express-kontakt.

Vad menar dem med det?

hur köper man det där grafikkortet man kan ju inte lägga det i kundvagnen ? :S
Citera
2007-11-09, 18:31
Medlem
Just det kortet är slut , köp ett annat 1950 istället. Du måste ha PCIe i datorn för att den skall passa. Annars får du köpa en motsvarande för AGP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in