• 2
  • 3
2007-11-07, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Du kan ju inte säga att Spice är en substans, då det är en örtblandning. Vi vet ju inte ifall det innehåller någon substans, som det misstänkts förut.

Jag påstod inte att Spice var någon substans heller, jag sa att blandningen innehåller någon eller några aktiva substanser, om det inte skulle innehålla någon psykoaktiv substans så skulle det ju ej heller bli någon effekt när man röker den? Förstår inte riktigt hur du resonerar här..
Citera
2007-11-07, 09:43
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PureUnderground
Jag påstod inte att Spice var någon substans heller, jag sa att blandningen innehåller någon eller några aktiva substanser, om det inte skulle innehålla någon psykoaktiv substans så skulle det ju ej heller bli någon effekt när man röker den? Förstår inte riktigt hur du resonerar här..

Jag markerade just den biten då du skrev det, i mitt inlägg.

Citat:
Varför skulle det vara illegalt? För att kunna förbjuda en substans som spice så finns ingen möjlighet att förbjuda just spice
Ingenting att bråka över, men jag ville bara poängtera.

För övrigt så är det du tar upp mycket intressant.
Citera
2007-11-07, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Jag markerade just den biten då du skrev det, i mitt inlägg.

Ingenting att bråka över, men jag ville bara poängtera.

För övrigt så är det du tar upp mycket intressant.

Värst vad punktliga vi ska vara här då, jag är bakis för helvete
Citera
2007-11-07, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicanor
Har du verkligen käkat syra?

Ja. Har du? (gissningsvis inte, då du antagligen tror att syra är liktydigt med jättemycket-hallisar-hela-tiden)
Citera
2007-11-07, 10:58
Bannlyst
kanske kratom i örtflöddret? verkar ju ha en lite neråt/flödder-effekt mer än cannabiseffekt (som ger ett känsligt mer psykiskt rus)
Citera
2007-11-07, 11:51
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PureUnderground
Varför skulle det vara illegalt? För att kunna förbjuda en substans som spice så finns ingen möjlighet att förbjuda just spice, utan alla örter blandningen innehåller var för sig, detta skulle kosta oerhörda summor pengar och tid då det är nödvändigt att ta reda på exakt vad som triggar dess effekt. Effekten må vara snarlik ett cannabisrus, dock är ju det som bekant mer "nedåt" än de flesta typer av cb och varar bra mycket längre, upp till 3-4 gånger längre rentav, och alla som rökt mycket cb i sina dagar (mig själv inräknat) känner rätt fort att det inte är några cannabinoider i denna blandning vilket även drogtester klargjort mer än en gång.

Vad den aktiva eller de aktiva substanserna är vet jag inte men jag gissar på att det handlar om en kemisk reaktion mellan olika ämnen i spice som triggar dess effekter. Att komma med påståenden om att spice innehåller cannabinoider är mao. rent dravel, många droger är snarlika varandra i sin effekt och karaktär men inte alls lika i sin molekylära struktur, ta fenetylamin och tryptamin-familjerna som exempel, många av dom har väldigt likasinnade effekter men särskilt lika under mikroskåpet är dom ändå inte. Hade varit kul att få en ordentlig redovisning på Spice/Spice Golds kemiska uppbyggnad då det smusslas en hel del om vad de aktiva preparatet verkligen är för något i denna drog, det påstås ju vara ofarligt men vafan, det sa man om tobak förr i tiden också, drogen är förhållandevis ny och det finns närmast obefintligt med fakta gällande information om det. Tills detta klargjorts så bör Spice betraktas med stor skepsis och misstänksamhet, att undanhålla fakta som distributören nu gör är knappast någon god gärning för sina kunder, dom har uppenbareligen något att dölja iom sitt handlande.

Det går att förbjuda blandningar. Titta bara på ayahuasca. Ingredienserna är helt lagliga, men tillsammans så är det narkotika klassat
Citera
2007-11-07, 12:07
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Det går att förbjuda blandningar. Titta bara på ayahuasca. Ingredienserna är helt lagliga, men tillsammans så är det narkotika klassat
då kan dom alltså sälja paket med alla ingredienser för sig om blandningen skulle bli klassad
Citera
2007-11-07, 15:13
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPåsfågel
då kan dom alltså sälja paket med alla ingredienser för sig om blandningen skulle bli klassad
Typ, men det skulle inte locka lika många haxxor doom 1337 typer som står framför snuten och skriker att spice är lagligt ^^

Det är väll redan idag billigare att beställa allt var för sig kan jag tänka mig, men man vet ju inte blandningen.

Skulle vara kung om dom gjorde näckrosor och frossört olagliga när de växer i sverige. Fast dom har ju iofs gjort det med toppisar redan
Citera
2007-11-08, 12:28
Medlem
Xstars avatar
Så INGEN vet vad den aktiva substansen är? Är inte det lite konstigt?

Är det inte konstigt att det inte ens går att GOOGLA?

Konspiration?
Citera
2007-11-08, 15:41
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Så INGEN vet vad den aktiva substansen är? Är inte det lite konstigt?

Är det inte konstigt att det inte ens går att GOOGLA?

Konspiration?
Vad säger att det måste vara en aktiv substans, det kan vara som någon skrev innan att det är kombinationen som skapar ruset.
Dock väljer jag inte bort teorin om att det finns en planterad aktiv substans.
Citera
2007-11-08, 15:56
Medlem
välkommenti bups avatar
Det är säkert en massa jävla Kemikalier i spice det tror jag STARKT på.

Har skrivit detta förut men måste upprepa mig. :P
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in