Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-05, 21:57
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Vet inte vilken tråd jag ska ta upp det här. Blir så förbannad, ta Peter Forsbergs jävla gnällande om hans fot han kan aldrig spela etc, gör han ett mål är det succé eller så är det synd om lilla vristen!!!

Fredrik Ljungberg måste sitta på bänken för han har inflammerad ljumsk etc.
Exemplen är hur många som helst.

Nu till travkuskarna, Örjan Kihlström blir överkörd när han faller ur sulkyn, totalt manglad efter en vecka kör han normalt. Stefan Söderkvist, samma sak efter någon vecka kör han som vanligt, dock efter canceroperationer och andra sjukdommar. Andra kuskar har fått käkarna sparkade ur led och är tillbaka efter 2-4 dagar.

Inse att det är mesar som är stjärnor i dom största idrottsevangemangen.

Har jag fel?
2007-11-05, 22:02
Medlem
Memnoks avatar
Menar du verkligen att det är jämförbart att spela en hockeymatch och att åka häst ett par varv på en bana? Det är ju hästarna som är atleterna i den "sporten" och inte de som släpas efter i barnvagnen.....
2007-11-05, 22:06
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Menar du verkligen att det är jämförbart att spela en hockeymatch och att åka häst ett par varv på en bana? Det är ju hästarna som är atleterna i den "sporten" och inte de som släpas efter i barnvagnen.....

Du är inte heller på riktigt, ta som exempel, fast jag glömde ta med det i ovanstående, en gallopridare, varje lopp motsvarar i ansträngning som ett slalomlopp. Fattar du då vikla prestationer dom gör.

Dessutom krävs det en del muskler att hålla en travglad häst på plats så det är nog inte bara att åka ett par varv.

Dessutom byts hockeyspelarna ut när dom är trötta, en kusk har inget utbyte.
2007-11-05, 22:18
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Du är inte heller på riktigt, ta som exempel, fast jag glömde ta med det i ovanstående, en gallopridare, varje lopp motsvarar i ansträngning som ett slalomlopp. Fattar du då vikla prestationer dom gör.

Dessutom krävs det en del muskler att hålla en travglad häst på plats så det är nog inte bara att åka ett par varv.

Dessutom byts hockeyspelarna ut när dom är trötta, en kusk har inget utbyte.

Vad är det du vill uppnå? Försöka övertyga alla att kuskar är hårdare idrottsmän(?) än hockey-och fotbollsspelare? Patetiskt.
2007-11-06, 09:10
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Vad är det du vill uppnå? Försöka övertyga alla att kuskar är hårdare idrottsmän(?) än hockey-och fotbollsspelare? Patetiskt.

Nja inte bara det utan mest att hockey-fotbolls ikoner, divor gnäller mer än vad dom presterar, känns som förutsättningarna måste vara perfekta för att dom ens ska spela.
2007-11-06, 09:29
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Nja inte bara det utan mest att hockey-fotbolls ikoner, divor gnäller mer än vad dom presterar, känns som förutsättningarna måste vara perfekta för att dom ens ska spela.
Det känns som om du faktist borde kolla på en match istället för att sitta med näsan i ett travprogram.
2007-11-06, 09:36
Medlem
Asseins avatar
Citat:

Jag håller med dig. 70% av fotbolls spelarna har just nu en skada känns det som som. Det är skillnad mellan skada och smärta, man kan spela endå!
Man kommer undan för lätt som fotbollsproffs.
Folk blir skadade flera gånger per år och måste vila flera veckor, ibland har till och med förkylning hindrat dem från och spela,haha.
2007-11-06, 09:41
Bannlyst
Fotbollsspelare är ovanligt omanliga, ja. Att vuxna karlar kan heroisera dessa överbetalda flickidoler, som sparkar på bollar och grimaserar som barn, övergår mitt förstånd.

Om man vill se riktiga män (och kvinnor) pressa den mänskliga kroppen till max, så är det bara MMA som gäller. Det finns ingen annan sport som ens kommer i närheten. Det är också därför det kommer att vara den största publiksporten inom 10 år.
2007-11-06, 09:45
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Fotbollsspelare är ovanligt omanliga, ja. Att vuxna karlar kan heroisera dessa överbetalda flickidoler, som sparkar på bollar och grimaserar som barn, övergår mitt förstånd.

Om man vill se riktiga män (och kvinnor) pressa den mänskliga kroppen till max, så är det bara MMA som gäller. Det finns ingen annan sport som ens kommer i närheten. Det är också därför det kommer att vara den största publiksporten inom 10 år.
Rugbyspelare är väl manligast. Som amerikansk fotboll, fast utan ett enda skydd.
2007-11-06, 10:36
Medlem
erikbes avatar
Är fortfarande förbannad sedan travet förstörde Tipsextra. Trav borde klassas som en sexuell avart och borde endast kunna följas på obskyra websidor
2007-11-06, 10:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assein
Jag håller med dig. 70% av fotbolls spelarna har just nu en skada känns det som som. Det är skillnad mellan skada och smärta, man kan spela endå!
Man kommer undan för lätt som fotbollsproffs.
Folk blir skadade flera gånger per år och måste vila flera veckor, ibland har till och med förkylning hindrat dem från och spela,haha.
Prova att googla på hjärtmuskelinflammation så kommer du att få helt ny kunskap om varför man inte ska idrotta när man är förkyld...
2007-11-06, 12:02
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det känns som om du faktist borde kolla på en match istället för att sitta med näsan i ett travprogram.

Det känns faktiskt som du borde gå på trav en kall novemberkväll, 1-2 grader plus, lervälling på banan och kraftig vind. Skulle vilja se Mellberg och grabbar spela i det klimatet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in