2007-11-05, 21:42
Medlem
Har suttit och tittat på i princip alla hans matcher under Madrid och Paris masters och måste säga att han har presterat fantastisk tennis under de två veckorna.

Varken Federer, Djokovic eller Nadal var ens nära att slå honom, känns trist att Världens (för tillfället) bästa tennisspelare inte kommer att vara med i Mastersslutspelet, jag tror att han hade sopat banan med allt motstånd där.

Ska bli intressant att se Nalbandian nästa år, hoppas att han kan konservera formen så kan det bli riktigt intressant.
Citera
2007-11-05, 21:58
Medlem
Vobblers avatar
Jepp, han har spelat sin livs tennis efter skadan, mycket imponerande. Han är väl första reserv till Shanghai dock, men att någon ska dra sig ur nu är nog inte troligt.

Fedex har sett vettskrämd ut i deras möten i Madrid och Paris.

2008 lär bli det bästa tennisåret på mycket länge. Låt dem få vara hela och friska hela året ut!

Vilka GS-turneringar vi kan se fram emot med dessa gossar i kanonform.
Citera
2007-11-06, 01:57
Bannlyst
Har även själv följt hans matcher som visats på viasat sport, helt otroligt vilken form han är i. Att vinna två titlar i rad och sedan slå top 3 spelarna i världen under samma turnering är ju en bedrift som heter duga

Ja det är ju oerhört synd att han inte hittade formen tidigare så vi kunnat skåda han i shanghai, där han förhoppningsvis hade sopat mattan med federer tredje gången gillt Det är bra för tennisen att Federer fått ytterligare en utmanare.
Citera
2007-11-07, 02:20
Medlem
Jag har alltid gillat Nalbandian, men det är lite som kommentatorn på Eurosport säger:

-En spelare som har alla kvaliter för att bli världsetta men viker ner sig när det gäller.

Det är lite tråkigt men jag hoppas iaf att man får se han i semi eller final nästa år på nån av grandslam turneringarna.
Citera
2007-11-07, 12:57
Medlem
stukas avatar
Jag hoppas på att Safin hittar storformen nu, jag vidhåller att Safin och Nalbandian är de enda som kan slå Federer på annat än grus.
Citera
2007-11-07, 16:25
Medlem
Läste i tidningen häromdan att Nalbandian tackat nej till att vara reserv till mastersslutspelet, tycker att det är ett mycket märkligt beslut med tanke på hur mycket pengar det handlar om ifall han nu skulle gå och vinna. Anledningen var tydligen att han skulle träna inför nästa säsong? Han är ju trots allt i sitt livs form. Här nere i Spanien har den helt opartiska pressen redan börjat anklaga honom för doping.
Citera
2007-11-07, 19:16
Medlem
Vobblers avatar
Doping? Tja, vem vet. Argentina har ju ju lite halvtaskigt rykte när det gäller sånt bus. Så jag förstår att det surras lite om Nalbandian också.
Citera
2007-11-08, 15:13
Bannlyst
Hur ofta testar dom spelarna för doping?
Citera
2007-11-08, 16:59
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Hur ofta testar dom spelarna för doping?

De testas i var och varannan tävling. Men som jag förstår det har argentinarna dopat sig med både det ena och det andra under träning hemma i argentina.

Här är en bra blogg om ämnet.

http://blogg.svd.se/tennis?id=5172

Citat:
David Nalbandians succé i Madrid var helt oväntad.
Efter flera månaders frånvaro kom den 25-årige argentinaren tillbaka starkare och bättre än kanske någonsin tidigare.
Skulle väl egentligen bara tycka att det är roligt och efterlängtat. Nalbandian spelar ju så skön tennis men har inte riktigt tagit tillvara på sin stora talang vilket märkts bland annat på midjemåttet.
Förhoppningsvis är det så att sydamerikanen tillbringat de senate månaderna i gym och där byggt upp sin kropp.
Men: jag kan ändå inte helt släppa tanken på att allt inte står rätt till.
Ja, jag vet, det är väl egentligen fel av mig att tänka så. Nalbandian har aldrig lämnat ett positivt dopingprov och han ska inte lastas för att fyra av hans landslagskompisar genom doping fuskat sig till framgångar.
Ändå finns tanken där på att också Nalbandian gjort det.
Påstår inte att han gjort det men blir inte heller förvånad om David Nalbandian snart finns på samma lista som Guillermo Canas, Mariano Puerta, Juan Ignacio Chela och Guillermo Coria.
Citera
2012-01-28, 17:56
Medlem
Apropå doping, Horst Skoff dog som 39-åring i hjärtattack, är det nån som vet mer?
Citera
2012-02-04, 15:48
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Apropå doping, Horst Skoff dog som 39-åring i hjärtattack, är det nån som vet mer?

Vilken jävla Bump

Här står mer info om Horst´s död: http://www.krone.at/Kaernten/Neue_Details_zum_Tod_von_Horst_Skoff_sickern_durch -Familie_im_Unklaren-Story-185401

Naturlig död officiellt, men familjen misstänker något annat.

Det förekommer säkerligen riktigt mycket doping inom tennisen. Varför inte lixom? Tunga pengar/ära/samlag att vinna på att vara i världseliten i tennis. Ämnen som CERA eller PED är ju dessutom svåra att upptäcka. Siten http://tennishasasteroidproblem.blogspot.com/ har många tveksamma inlägg, men samtidigt en stor del intressanta och tänkvärda inlägg. Rätt kul att läsa och följa med ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in