2007-11-05, 19:38
Medlem
Hejsan!

Jag och några kompisar ska snart välja vad vi ska ha för projektarbete i trean. Vi har tänkt mycket på det och vi vill typ tillverka en produkt som folk vill använda i sin vardag. Men vi kommer inte på något som är så jätte tilltalande.

Frågan är om någon kan hjälpa oss lite på traven? Vi skulle vara jätte tacksamma!

Tack på förhand!

(Vet ej om tråden passar här men det var det lämpligaste stället att posta den.)
Citera
2007-11-05, 19:47
Medlem
w3ird0s avatar
Förslag:
air hockeybord(tänkte jag själv göra ett, lite elektronik för poängsystemet och lite andra lärorika grejer.
gör en virus scanner/brandvägg/flash spel sida mm läs lite programerings guider det kan folk använda is sin vardag.
en fell kniv som man kan sätta fast på mobilen, as bra för nöd sitvationer och mack gyver fans.
Citera
2007-11-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w3ird0
Förslag:
air hockeybord(tänkte jag själv göra ett, lite elektronik för poängsystemet och lite andra lärorika grejer.
gör en virus scanner/brandvägg/flash spel sida mm läs lite programerings guider det kan folk använda is sin vardag.
en fell kniv som man kan sätta fast på mobilen, as bra för nöd sitvationer och mack gyver fans.

Tack för att du svara!

Den där fell kniv ideen verkar mycket intressant, men är det inte brott mot knivlagen?
Citera
2007-11-05, 21:16
Medlem
wääuus avatar
Billiga små magnetventiler skulle jag behöva! (typ 5mm koppling och kanske 5bar Helst stort som ett 9voltsbatter). Fast det är ju bara jag
Citera
2007-11-05, 22:32
Medlem
Heller78s avatar
Ni kanske kan uppfinna nån sorts bok eller häfte där en massa ord står, fast rättstavade. Så man inte riskerar att stava fel hela tiden.

Men allvarligt: en skiftnyckel kombinerad med hylsnyckel. Kanske nån magnet nånstans så att man kan få med sig ett hylsnyckelset. Skaftet kanske kan vara urgröpt.
Citera
2007-11-06, 09:43
Medlem
w3ird0s avatar
Det där med kniv lagen kanske inte funkar men man kan ju sätta dit en skruvmejsel, korkskruv och sånna grejer på ett smart sätt.
Citera
2007-11-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Billiga små magnetventiler skulle jag behöva! (typ 5mm koppling och kanske 5bar Helst stort som ett 9voltsbatter). Fast det är ju bara jag

Jag också, så du får sälja minst två stycken!
--
/Bruce.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in