2007-11-05, 18:56
Medlem
Flytande_argots avatar
Någon här som är intresserad av eller håller på med OpenVMS? Är lite nyfiken på hur marknaden ser ut numera. Funderar på att dryga ut mina CSN-pengar med lite extrajobb.
Citera
2007-11-05, 18:59
Medlem
pieces avatar
Vi kör det på ett par antika servrar av historik skäl med ett gammalt affärsstödsystem på. Ingen pillar dock på det, måste kolla imorgon men min gissning är att vi ligger på +10 år i upptid på de maskinerna
Citera
2007-11-05, 19:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piece
Vi kör det på ett par antika servrar av historik skäl med ett gammalt affärsstödsystem på. Ingen pillar dock på det, måste kolla imorgon men min gissning är att vi ligger på +10 år i upptid på de maskinerna

Haha, ja, det är ju nackdelen för oss OpenVMS-konsulter. Skiten bara fungerar, fungerar och fungerar!

Det är ju faktiskt ett otroligt robust operativsystem. Märkligt att det för en sådan tynande tillvaro. Med tynande menar jag givetvis inte att det är utdöende, kommer ju antagligen att finnas kvar på olika platser i minst 30 år till.
Citera
2007-11-05, 20:48
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Haha, ja, det är ju nackdelen för oss OpenVMS-konsulter. Skiten bara fungerar, fungerar och fungerar!

Det är ju faktiskt ett otroligt robust operativsystem. Märkligt att det för en sådan tynande tillvaro. Med tynande menar jag givetvis inte att det är utdöende, kommer ju antagligen att finnas kvar på olika platser i minst 30 år till.

Har för mig jag läste på IDG nyligen om en server med OpenVMS som i dagsläget hade en uptime på 27 år!!!!!!!!
Citera
2007-11-05, 21:39
Medlem
pieces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Har för mig jag läste på IDG nyligen om en server med OpenVMS som i dagsläget hade en uptime på 27 år!!!!!!!!

Mm visst är det vackert
Citera
2007-11-05, 21:48
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99

Tror det är nåt smältverk norröver. Filosofin "If it ain't broken don't fix it" gäller ju verkligen där!

Det jag saknar mest från min konsulttid är nog faktiskt pengarna. Gick ju från VMS-konsult till Student på CSN vilket gör att jag får ut ungefär 40000 kr mindre per månad. Tyvärr så har jag NOLL ekonomiskt sinnelag eller ens ekonomiskt intresse så det var bara att bita ihop!

Men för den som vill tjäna pengar så kan jag verkligen rekommdendera att sätta sig in i VMS. Finns väldigt stora pengar att tjäna.
Citera
2007-11-06, 17:14
Medlem
pieces avatar
I februari får vi ha 12 års kalas vid Open VMS servrarna konstaterade jag idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in