Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2007-11-06, 11:12
  #13
Medlem
Kyozs avatar
Intressant tripp, tycker dock det låter underdrivet för att vara två koppar ayahuasca. Det man brukar höra om den "medicinen" är ju inte direkt vanliga trippar

Edit: 4/5

Du missar 5an för att jag gärna skulle se att du var mer detaljrik.
Citera
2007-11-06, 13:28
  #14
Medlem
trevlig läsning 4/5.. =)
Citera
2007-11-06, 13:49
  #15
Medlem
atzes avatar
varför är landet så hemligt? det är väl columbia?
Citera
2007-11-06, 19:34
  #16
Medlem
Trädpojkes avatar
Saknar också redogörelse för hallucinationsuppleverlserna, i övrigt mycket bra skrivet.

Hade dock velat ha mera än "Musafa" som du såg i periferin. Inga mönster eller monster som uppenbarade sig efter glas nr 2?

Fängslande dock 4/5
Citera
2007-11-07, 05:21
  #17
Medlem
Jasminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Oh intressant rapport, behövde den för jag ska inta en liknande bryggd om ett tag när jag har fixat en fin plats och har tid.

Berättade dom för er att brygden är farlig att blanda med viss föda? Kan ha varit det som fick många att spy mer en de behövde.

Gillade delen där du beskrev förvirringen, känner verkligen igen mig när det gäller LSA. Man kan inte kontrollera tankarna utan det bara ploppar upp nya hela tiden så att man glömmer vad man skulle göra. Även om man fokuserar på att "nu jävlar ska jag gå på toa så går det 5 sekunder och sedan så funderar man på varför stenar är hårda

Du beskrev det hela på ett roligt sätt, kan nästan se det framför mig när du står och använder din nya kraft som en super hjälte

Du får 4/5 för jag tyckte att det var lite kort, det skulle också vara bättre med lite mer detaljer på hur "verkliga" dina hallucinationer var.
Fysiologiskt sätt så vet jag inte vilka födoämnen som är okompatibla med drycken, säkerligen finns det en kemisk komponent som utlöser spykänslorna. Dock så var shamanens förklarning av mer psykologisk karaktär där han förklarade att kräkningarna var en naturlig del i "rensandet av själen".
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Hade anhöriga med som såg efter dig?
Ångrade du att du drack den andra "koppen"?
Kommer du göra det någong gång igen?

Mycket trevlig rapport för övrigt.
Hade med mig kompisar som hjälpte till med allt. För övrig så hade ledarna hållt på med det här i flera år, så dom visste nog vad som behövdes göras. Ja, jag ångrar lite att jag drack den andra koppen, det gick liksom över styr och jag kunde inte riktigt kontrollera mig, kännde mig mer full än upplyst.
Jag kommer förmodligen inte att göra det igen, har man upplevt det en gång så finns det ingen anledning att göra det igen, det fyller liksom ingen funktion. Dessutom tycker jag att det var obehagligt att förlora kontrollen på det sättet. Men vem vet.
Citat:
Ursprungligen postat av Miro
Helt otroligt.
I förrgår var jag i skottland, i en andlig comunity vid namn findhorn där jag delvis bor. Jag befann mig hemma hos en kompis som fyllde år och under våran tid så berättade hon att om sin tripp som låter exakt som din, och det var vätska hon drack. Vilket otroligt sammanträffande?
Vad insinuerar du?
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoz
Intressant tripp, tycker dock det låter underdrivet för att vara två koppar ayahuasca. Det man brukar höra om den "medicinen" är ju inte direkt vanliga trippar

Edit: 4/5

Du missar 5an för att jag gärna skulle se att du var mer detaljrik.
Det finns givetvis massor med saker som jag i min trötthet inte lyckades få ned på rapporten, jag prioriterade som sagt att göra det så fort som möjligt istället för att tänka över det så mycket som möjligt, på något sätt käns det mer ärligt så.
Citat:
Ursprungligen postat av _Exakt2_
trevlig läsning 4/5.. =)
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Saknar också redogörelse för hallucinationsuppleverlserna, i övrigt mycket bra skrivet.

Hade dock velat ha mera än "Musafa" som du såg i periferin. Inga mönster eller monster som uppenbarade sig efter glas nr 2?

Fängslande dock 4/5
Ja det märks på tonen här på forumet att dessa hallucinationer är väldigt intressanta, nästan som om man drack Yaje bara för att få en "Cool" upplevelse med en massa "Vrickat shit" lixom. Jag anser mig inte bättre än det, och jag antar att, att ha det som skäl också är försvarbart, men det var aldrig min tanke. Jag hade som mål att lära känna mig själv, och tänkte egentligen inte så mycket på de "fantasier" jag såg, det är ju ganska orelevant egentligen. Isället så försökte jag koncentrera mig på att kunna tänka på så många olika sätt som möjligt och på så sätt kanske lyckas frigöra mig från sociala tyglar och komma låss från det bindande överjaget, komma närmre mig själv och kanske få uppleva helt autentiska tankar.

Men det är bara jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback