2007-11-05, 00:12
Medlem
Dengues avatar
Jag har det sista ret gnat mig t att g ner i vikt och att brja ta nyttigare. I den diet jag ftt av mina hlsordgivare rekommenderas jag ta fisk oftare och jag har ngkokat, kokat och stekt men inspirationen har tagit lite slut p goda recept.
Det lite mariga r att frutom sjlva fisken fr rtterna inte innehlla eller i vart fall mycket lite av smr, grdde, crme fraice och s vidare.
Ngon som har goda tips?
Citera
2007-11-05, 00:36
Medlem
fisksoppa?

Finns hur mnga recept som helst och om det r att g ner i vikt du r ute efter s r ju soppa knt att vara vldigt mttande till vldigt liten mngd kalorier.
Citera
2007-11-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengue
Jag har det sista ret gnat mig t att g ner i vikt och att brja ta nyttigare. I den diet jag ftt av mina hlsordgivare rekommenderas jag ta fisk oftare och jag har ngkokat, kokat och stekt men inspirationen har tagit lite slut p goda recept.
Det lite mariga r att frutom sjlva fisken fr rtterna inte innehlla eller i vart fall mycket lite av smr, grdde, crme fraice och s vidare.
Ngon som har goda tips?

...Sushi?
Citera
2007-11-05, 00:59
Medlem
Hr kommer ett bra recept som du tappar vikt av.

1. Koka upp en halvliter vatten.
2. Smaka av med sked.

Smaklig Spis!
Citera
2007-11-05, 06:25
Medlem
Dengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
...Sushi?

Jag har testat sushi p de bsta restaurangerna med folk som begriper sushi och verkligen gett det en chans men jag tycker helt enkelt inte att det r srskillt gott. Synd med tanke p att det r s snygg mat och s nyttigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Spang
Hr kommer ett bra recept som du tappar vikt av.

1. Koka upp en halvliter vatten.
2. Smaka av med sked.

Smaklig Spis!

Lter ljuvligt!
Tack fr tipset. Tror du att det funkar p en date?
Citera
2007-11-05, 09:13
Medlem
Lite fult men vldigt gott blir sn dr (vit-)fisk man stoppar i foliepaket tillsammans med kryddor man lagar i ugnen. Recept p detta brukar finnas i de flesta strre kokbcker. Som sagt, lite hemkunskapsknsla men enligt mig ett gott stt att laga fisk i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in