• 1
  • 2
2007-11-05, 19:02
Medlem
WHMCRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Elsladden? Menar du VGA/DVI-kabeln? Kan i så fall lika gärna vara den det är fel på, eller så har nån lödning till kontakten släppt på grafikkortet..
är det inte en elsladd? (A) den som går från nätagget till grafikortet?

Visst lär inte dem nya ram-minnena påverkat det här eller?
Citera
2007-11-05, 19:03
Medlem
har du garanti kvar på grafikortet? verkar som att det är glapp i lödningar
Citera
2007-11-05, 19:05
Medlem
WHMCRs avatar
Citat:
Eh... om det är en print screen så kan det ju inte vara nån kabel eller skärmen det är fel på.. Uppenbarligen ser ju datorn det på samma sätt...

Den där bilden kanske inte är så tydlig men det är feta svarta ränder ibland och bland tunna. Just nu ser jag knappt vad jag skriver pga alla oliak sträck o skit.
Citera
2007-11-05, 19:06
Medlem
WHMCRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenta2
har du garanti kvar på grafikortet? verkar som att det är glapp i lödningar
Jag tror tyvär ej det för det är ett ati raedon 9800 pro och det är ju rätt så dåligt o usel så jag får la köap ett nytt kort då :/
Citera
2007-11-05, 19:07
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHMCR
är det inte en elsladd? (A) den som går från nätagget till grafikortet?

Visst lär inte dem nya ram-minnena påverkat det här eller?
Ah, den kabeln.... Jodå det är det strömförsörjning till graffakortet. Jag fick för mig att du syftade på kabeln upp till skärmen
Hmm... om det är glapp där får du nog leta efter kvittot, alternativt hitta nån som kan löda (fast det spräcker ju garantin flera gånger om )
Citera
2007-11-05, 19:16
Medlem
WHMCRs avatar
Citat:
Ah, den kabeln.... Jodå det är det strömförsörjning till graffakortet. Jag fick för mig att du syftade på kabeln upp till skärmen
Hmm... om det är glapp där får du nog leta efter kvittot, alternativt hitta nån som kan löda (fast det spräcker ju garantin flera gånger om )

Då tror jag hellre att jag köper nytt graikkort. Dock så kan ajg inte köpa så bra eftersom jag inte riktigt vet vad mitt moderkort klarar
Citera
2007-11-05, 19:37
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Då tror jag hellre att jag köper nytt graikkort. Dock så kan ajg inte köpa så bra eftersom jag inte riktigt vet vad mitt moderkort klarar
Hmm.. om du inte har garanti kvar så har du väl ändå inget att förlora... Plocka ur kortet och kolla vad det är som sitter löst (gissningsvis powerkontakten). Fram med lödkolven och gör ett försök.. Skiter det sig så var du ju ändå beredd att köpa nytt
Citera
2007-11-05, 20:02
Medlem
WHMCRs avatar
jag tänker nog köpa NVIDIA GeForce FX 5900 ULTRA 256 MB för det är typ det bästa kortet mitt moderkort stödjer. Har någon erfarenhet av det här kortet? Enligt mig ser grafiken ganska bra ut iaf .
Citera
2007-11-05, 20:35
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Elsladden? Menar du VGA/DVI-kabeln? Kan i så fall lika gärna vara den det är fel på, eller så har nån lödning till kontakten släppt på grafikkortet..

Förmodligen menade han Elsladden som går direkt från Nätagget till grafikkortet, ifall han nu har ett sånt grafikkort.

Ontopic: Låna ut grafikkortet till en kompis, eller testa det i någon annan dator, eller nått, för att kolla ifall det verkligen är grafikkortet som är sönder.

Edit: Hoppsan, råkade missa att läsa Sida 2 på den här tråden....
Citera
2007-11-05, 22:37
Medlem
Citat:
jag tänker nog köpa NVIDIA GeForce FX 5900 ULTRA 256 MB för det är typ det bästa kortet mitt moderkort stödjer. Har någon erfarenhet av det här kortet? Enligt mig ser grafiken ganska bra ut iaf .

jag har detta kort i min nuvarande dator som jag byggde 2003 som jag är mycket nöjd med och jag tycker att det fortfarande är bra bild
Citera
2007-11-06, 14:02
Medlem
WHMCRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenta2
jag har detta kort i min nuvarande dator som jag byggde 2003 som jag är mycket nöjd med och jag tycker att det fortfarande är bra bild
vart köpte du det någonstans? för jag hittar bara någon halvseriös hemsida som vill ha 1500 kr för det, vet du något billigare ställe?

Edit:såg att komplett.se hade ett demo ex men det verkade inte gå att köpa :S
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in